Marginalt feste av navlesnor?

Mammabobla

Forelsket i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Septemberlykke 2024
Noen som har fått ekstra oppfølging pga marginalt feste av navlesnor? Altså at navlesnorern ikke er festet mitt på morkaka?

fikk så lite info og er litt bekymra!
 
Noen som har fått ekstra oppfølging pga marginalt feste av navlesnor? Altså at navlesnorern ikke er festet mitt på morkaka?

fikk så lite info og er litt bekymra!
Sniker
Eneste er vekstkontroll isåfall :)

Et av mine barn hadde det, men han hadde flere ting ift navlesnor + han er tvilling, så kan ikke helt sammenlignes ift oppfølging med din.

Uansett så gikk det helt fint med min.
 
Sniker
Eneste er vekstkontroll isåfall :)

Et av mine barn hadde det, men han hadde flere ting ift navlesnor + han er tvilling, så kan ikke helt sammenlignes ift oppfølging med din.

Uansett så gikk det helt fint med min.


Bra det gikk fint vertfall!
Har bare ikke hørt om det før! Hun sa jeg skulle ta det med ro og så fikk jeg et par ekstra ultralyder og kontroller, lettere sagt enn gjort å ta det med ro når jeg jobber i barnehage og vi er underbemannet hverdag:facepalm:
 
Jeg fikk påvist velamentøst feste i uke 17. Jeg fikk høre at jeg skulle få litt tettere oppfølging. Men på OUL sa jordmor at det ikke var noe å bekymre seg over. Skal ikke til jordmor eller lege før i uke 24, så skulle man visst ta det derfra. Jeg er i uke 21 nå.
 
Bra det gikk fint vertfall!
Har bare ikke hørt om det før! Hun sa jeg skulle ta det med ro og så fikk jeg et par ekstra ultralyder og kontroller, lettere sagt enn gjort å ta det med ro når jeg jobber i barnehage og vi er underbemannet hverdag:facepalm:
Mente ikke å ta det med ro ift å ikke bekymre seg for at babyen din har velamentøst feste da?
Fysisk stress kan vel ikke påvirke hvor mye næring babyen får fra morkaken? :)
 
Mente ikke å ta det med ro ift å ikke bekymre seg for at babyen din har velamentøst feste da?
Fysisk stress kan vel ikke påvirke hvor mye næring babyen får fra morkaken? :)

jeg forsto det som at navlesnoren er mer skjør og ikke så beskyttet som normalen, men ringer jordmor imorgen for å få litt bedre svar ☺️
 
Sniker fra mai

Min førstefødte hadde marginalt feste og jeg fikk ekstra UL i uke 24, 30 og 36 (og muligens en i 38?). Det de var mest redd for var at babyen skulle få mindre næring mot slutten og flate ut i vekst. Det var også litt høyere risiko for blødning ved fødsel. Fikk derfor ikke føde på Storken på Haukeland (mer som en fødestue) men måtte på Føde 1 eller 2 og måtte ha på CTG under hele fødselen.
 
Last edited:
Back
Topp