Marginal navlesnor

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Var på OUL idag og fikk vite at navlesnorens plassering var på kanten av morkaken, det kalte hun marginal plassering. Fikk beskjed om å ikke bekymre meg noe for dette, de ønsket bare rutinemessig å ha meg hyppigere på kontroller så neste vekstkontroll blir i uke 24.

Vet at ikke så mange har vært på OUL enda men er det noen som har opplevd dette tidligere eller kjenner noen som har? Klarer ikke la være å bekymre meg litt..

Hei. Du vil få oppfølging i forhold til vekst. At barnet får nok næring. Kan være at du skal på ekstra ul nå det nærmer seg termin. Og du evt bli satt igang hvis barnet har det bedre utenfor magen.

Var på OUL idag og fikk vite at navlesnorens plassering var på kanten av morkaken, det kalte hun marginal plassering. Fikk beskjed om å ikke bekymre meg noe for dette, de ønsket bare rutinemessig å ha meg hyppigere på kontroller så neste vekstkontroll blir i uke 24.

Vet at ikke så mange har vært på OUL enda men er det noen som har opplevd dette tidligere eller kjenner noen som har? Klarer ikke la være å bekymre meg litt..

Jeg fikk akkurat samme beskjeden på mandag! Vekstkontroll i uke 24.

Fikk du info om hvor ofte du skal på kontroll? Eller det er kanskje veldig individuelt..

Føler ikke jeg fikk så mye info om det..

Om du fortsatt er bekymret ville jeg ha ringt de eller tatt kontakt med JM eller lege for det er ikke bra å gå å bekymre seg :Heartpink

Jeg fikk akkurat samme beskjeden på mandag! Vekstkontroll i uke 24.

Fikk du info om hvor ofte du skal på kontroll? Eller det er kanskje veldig individuelt..

Føler ikke jeg fikk så mye info om det..

Hei, beklager at jeg ikke har svart før nå! Har ikke vært så mye på forumet.
Nei fikk veldig lite info annet enn at det ikke var noe å bekymre seg for og at det bare var rutine med ekstra ultralyd.
Men utifra det jeg har lest meg fram til virker det som at vi får kontroller ca 1 gang i måneden etter uke 24-kontrollen. Og at det kan bli aktuelt å ta keisersnitt i uke 36-37 dersom de er redd for at navlesnora er for svak for vaginal fødsel. Dette tror jeg de kan se allerede i uke 24. Jeg har også lest meg fram til at risikogruppen er gravide over 35 og IVF-graviditet (jeg havner under sistenevnte). Og at det sjelden er farlig når det blir oppdaget :) Heldigvis. Vi får oppdatere hverandre etter kontrollen! Jeg har kontroll 13. februar. Når skal du?

Jeg er 19 uker i dag, så jeg har ikke vekstkontroll før 2 mars.
Men jeg får en til ultralyd 5 februar. Legene på Haukeland trenger å øve seg på nye maskiner, så da er jo det veldig greit. Sier ikke nei til en ekstra sjekk!
OUL var 17+0, så jeg kjenner jeg er glad for at det ikke går 7 uker imellom ul.

Har du noen gode sider jeg kan lese på? Har googlet litt, men syns ikke jeg fant så mye bra.

Jeg havner forresten ikke innunder risikogruppen, men er tydeligvis bare uheldig..

Spent på hvordan det går med deg fremover! :)

Jeg er 19 uker i dag, så jeg har ikke vekstkontroll før 2 mars.
Men jeg får en til ultralyd 5 februar. Legene på Haukeland trenger å øve seg på nye maskiner, så da er jo det veldig greit. Sier ikke nei til en ekstra sjekk!
OUL var 17+0, så jeg kjenner jeg er glad for at det ikke går 7 uker imellom ul.

Har du noen gode sider jeg kan lese på? Har googlet litt, men syns ikke jeg fant så mye bra.

Jeg havner forresten ikke innunder risikogruppen, men er tydeligvis bare uheldig..

Spent på hvordan det går med deg fremover! :)

Okei da skal jeg oppdatere deg når jeg har vært på vekstkontroll også må du oppdatere når legene har øvd seg :D morsomt at du også tilhører haukeland. Kanskje det er noe de har mer fokus på der? For det virker ikke som at dette er rutine å sjekke på OUL!

Nå er det en stund siden jeg leste om det men fant mye stoff når jeg søkte på engelske sider :)

Okei da skal jeg oppdatere deg når jeg har vært på vekstkontroll også må du oppdatere når legene har øvd seg :D morsomt at du også tilhører haukeland. Kanskje det er noe de har mer fokus på der? For det virker ikke som at dette er rutine å sjekke på OUL!

Nå er det en stund siden jeg leste om det men fant mye stoff når jeg søkte på engelske sider :)

Det er nok ikke tilfeldig at vi begge har vært på Haukeland!
Fant akkurat denne artikkelen:
https://forskning.no/medisin-mennes...rn-og-ungdom/2013/08/eldre-gravide-har-oftere

Back
Topp