Mareritt

ToTilPåVei

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Jeg har mareritt hver natt for tiden. Andre som opplever det? Det er ikke om baby eller svangerskap. Det kan være så enkelt som en «stressdrøm» der jeg kommer for seint til jobb og ungene til skole, glemt matpakke eller et skikkelig krigsdrama der man må løpe å gjemme seg for militser. Helt grusomt, og føler meg så lite uthvilt når jeg våkner. Noen som har tips til hva som kan hjelpe?
 
Ingen tips, men har hatt litt mareritt jeg også. Har flere ganger våknet av at jeg ligger å hulkegriner - det er helt forferdelig! Alt føles så ekte..
 
Jeg har også hatt en del mareritt. Får det hvis jeg legger meg engstelig.
 
Har omtrent bare stressdrømmer og mareritt om natten nå. Så må sove på dagen og fordi søvnen er dårlig. Dessverre ingen tips, men følger spent med om noen andre har.
 
Her hjelper det å ha det kjølig på soverommet. Er det for varmt drømmer jeg mye mer :p
 
Sniker
Jeg sliter med drømmer og mareritt, men det er pga hormoner. Er sykemeldt pga det nå :confused:
 
Har det også! Men ikke bare mareritt, også noen helt ville drømmer som er så ekte som det skulle vært en film :blackalien:
 
Ah drømmer er vanskelig. B vitaminer kan hjelpe men noe typer b vitaminer kan gjøre vondt verre. Tror studiene på dette er litt så som så men ihvertfall ta vitaminene på dagtid. Kan umulig skade. Sørg for at rommet er veldig mørkt og passe kjølig. Få ut følelser etc. Snakk om drømmene. Hjelper hjernen å bearbeide og kanskje utelukke frykt eller bekymring for enda en slik natt.

Men det største problemet er vel at man er gravid og proppfull av hormoner og forventninger om noe som er ganske uvisst. Vet jo at det kommer en baby men det er liksom alt. Man vil gjerne beskytte den lille, kanskje man er redd for at det skal skje noe også kanskje hjernen går litt i reptilmodus og plutselig er det krig og alt mulig rart man drømmer om.

Alt i alt tror jeg faktisk disse drømmene er bra. Ironisk nok. Men det forblir med "tror". Mystisk univers.

For meg er det veldig av og på. Når jeg blødde drømte jeg at babyen kom ut gjennom huden min mens jeg satt i en bil. Masse blod og jeg prøvde å dytte han inn igjen. Syk drøm... men Føler det var veldig lett å tenke at jeg var redd for å miste han.
 
Du er ikke aleine... Ikke så mye mareritt nå som med førstemann enda men mange realistiske drømmer så jeg nesten tror det selv... og våkner sliten etter noen drømmer/mareritt...
 
Jupp! Drømmer masse. Veldig mye rart. Drømte at jeg kyssa en mannlig kollega. Fikk så dårlig samvittighet da jeg våkna. Men mannen bare lo av meg, heldigvis.
 
Jeg har hatt ekstremt mye drømmer og mareritt gjennom hele livet, så jeg merker ikke forskjell nå i svangerskapet :p Men vet at det er slitsomt. Hver natt er en kamp. Derfor elsker jeg narkoser, eneste gangene jeg sover skikkelig godt og drømmeløst:laughing002
 
Back
Topp