Mareritt?

Fiona84

Shrek <3
Oktobermirakler 2013
VIP
Fleire gongar dei siste dagane, har vesla her våkna opp igjen på kvelden/natta og hyyylt. Det høyres ut som ho er skikkelig redd :( er det fleire som har opplevd dette? Det skal ikkje så mykje trøst til før ho sovnar igjen, men syns jo ikkje det er noko kjekt då:( kan dei ha mareritt når dei er så små?

Det samme har skjedd her 3 netter på rad forrige uke, hun gråt først så hylgråt hun å hørtes skikkelig redd ut! Helt grusomt! Tok heller ikke lang tid å roe henne, løfta henne opp å hun sovnet på armen min, så satt jeg litt før jeg la henne ned i senga si igjen, da sov hun godt. Helt ille å høre den hjerteskjærende gråtinga! Grusomt å ikke kunne gå inn i drømmen hennes å passe på henne!
Men jeg spurte hs, å hun sa det kunne være en kombinasjon av mareritt å at hun tissa, så ikke vet jeg, ille var det hvertfall :/

Jeg vet ikke om de kan ha mareritt så tidlig nei...Jeg mener å ha lest en plass at de ikke kan det, men mulig jeg tar feil altså:P

Jeg tror det dog er vanlig det du beskriver, og har opplevd det selv med veslegutt 1 gang...Vanskelig å gå fra en søvnfase til en annen? hmm...

De må vel ha evnen til å tenke abstrakt før de kan ha mareritt, eller synser jeg fælt nå?:P
Da må de vel iallefall være 2 år kanskje?

Så det er nok søvnfase fra lett til tung søvn...
Eller at de søte små bearbeider inntrykk de har opplevd i løpet av dagen.

Jeg nevnte det for mams den natten veslegutt hadde våknet og skreket, hun tenkte mageknip eller rett og slett at han kunne ha blitt stukket av et insekt:P

Lille her gjør det og. Nøyaktig 60-90 min etter hun har sovnet. Er vanskelig å komme i neste søvnfase

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Ja mini her gjør det 30 min etter hun har sovnet. Vanskelig å roe henne med en gang. Innimellom er det en promp som skal ut, og da er dt nok litt knip:)

Vi hadde en del sånne når han var mindre..

Men ofte dem kan ha sånne netter ved utviklingsprang.. om det er i ferd med å skje noe i utviklingen eller om det akkurat har skjedd.. er mye for det lille hodet å bearbeide;) er så vondt når det holder på! Men går heldigvis over :)

De må vel ha evnen til å tenke abstrakt før de kan ha mareritt, eller synser jeg fælt nå?:P
Da må de vel iallefall være 2 år kanskje?

Så det er nok søvnfase fra lett til tung søvn...
Eller at de søte små bearbeider inntrykk de har opplevd i løpet av dagen.

Jeg nevnte det for mams den natten veslegutt hadde våknet og skreket, hun tenkte mageknip eller rett og slett at han kunne ha blitt stukket av et insekt:P

Vet ikke om dette mer ordentlige mareritt.. men dem drømmer til og med når dem er inne i magen;) så kan nok være at dem drømmer om noe som har skjedd iløpet av dagen? Kansje noe så ille som å bli lagt ned?:P haha.. aner ikke.. men Leoh hadde mye drømming fra han var nyfødt til 5-6 mnd.. øynene rulla og han lo og gråt i søvne om hverandre :P haha..

Vet ikke om dette mer ordentlige mareritt.. men dem drømmer til og med når dem er inne i magen;) så kan nok være at dem drømmer om noe som har skjedd iløpet av dagen? Kansje noe så ille som å bli lagt ned?:p haha.. aner ikke.. men Leoh hadde mye drømming fra han var nyfødt til 5-6 mnd.. øynene rulla og han lo og gråt i søvne om hverandre :p haha..

Ja, det kan være og kanskje enda mer på dager med masse inntrykk.
Vært noe latter i søvne her før også:P

Ja, det kan være og kanskje enda mer på dager med masse inntrykk.
Vært noe latter i søvne her før også:P

Hehe ja det er jo når man sover, at man bearbeider mest av hva man har fått av inntrykk og lignende :)

Back
Topp