Mareritt??

Lambi`83

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Lillegull har i et par anledninger våknet opp og hylt før han har brast ut i hysterisk gråt. Han roet seg ganske fort, men herregud så ekkelt det var :S

Altså, han har ligget og sovet helt fredelig i forkant....kan ikke komme på en annen forklaring enn at han må ha hatt mareritt! Men hva i all verden kan gutten ha mareritt om da....håper da at jeg ikke er en så dårlig mor :/

Flere om har opplevd det??

Forresten, så insisterte en jordmor på barsel at mange nyfødte hadde mareritt om fødselen hvis det hadde vært en dramatisk fødsel....men altså, hva vet jeg...

Har opplevd lignende meg min.. Ho ligger og sover helt stille og fint, så plutselig begynner ho å gråte ( men mini våkner ikke, bare gråter mens ho sover). Og jeg tenker akkurat som deg.. Ho har jo nesten bare opplevd å være med meg i livet sitt, så hva har ho å ha mareritt om?

Men kan jo hende de drømmer at de er alene i et rom eller noe? De kan jo sikkert drømme om noe de ikke har opplevd, men ikke liker? :P Det gjør jo vi.. Eller så kan det hende de drømmer at de er sultne osv. De har jo opplevd å ha vondt, selv om det ikke er mammans, eller pappans, skyld. Magesmerter, klorer seg selv osv. kanskje de drømmer den følelsen de fikk da?
Også har jo de fleste her nå fått vaksine, kanskje de drømmer om den ganggen? :S
Ikke vet jeg, men det er de forklaringene jeg har tenkt med min...

Det er veldig vanlig. Kalles night terrors. Vår har det også. Det kan ha med fødselen og gjøre, men fagfolk mener det er frykten for å være alene som skaper disse marerittene.

Back
Topp