Mareritt

Smooshkin

Glad i forumet
Eg er av den sorten som aldri har mareritt, og drøymer generelt lite om natta (vertfall som eg hugsar dagen etterpå).. Men inatt hadde eg to forskjellige mareritt..

I det første mareritte så hugsar eg ikkje kven som var med, bortsett frå ein person! Denne personen var psykisk forstyrra på ein eller anna måte, for me befant oss på ein institusjon! Han meinte han var klarsyns og kunne "sjå" inn i framtida.. Plutseleg byrja han å gå etter meg og brukte armane sine til å forma eit kors bak meg.. Eg hugsar ikkje om han sa kva det betydde, men eg oppfatta det slik at eg liksom var neste person til å dø.. Han kunne "sjå" slikt meinte han.. Det skjedde ikkje meir etter dette før eg plutseleg vakna!

Den andre drømmen hugsar eg heller ikkje kven personane var. Men ein person var vertfall hardt skada, og eg sat på gulvet med denne personen for å passa på han.. Plutseleg kjem det ein anna person bort for å høyre kva som var skjedd. Og plutseleg finn denne personen ein plastikk pose og trer over hovudet på den skada personen.. Så seier han "det er like greitt å gjere det på denne måten".. På ein eller anna måte så skjønte eg sjøl at det var ein draum og "tvang" meg sjøl til å vakna..

Etter dette tok det LANG tid før eg fekk sova igjen.. Låg lenge å tenkte på kva desse draumane skulle bety! Ein byrja jo å lure litt.... Vart nesten redd, då ein av og til høyrer at folk er sann-drøymde... Uff..
 
Neida dette skal du ikke være redd for! Ikke så koselig akkurat da men...Hvis det er noen trøst har jeg mareritt omtrent hver eneste natt...den siste jeg husker var at onkelen min var en demon (han var virkelig ekkel) og vi måtte prøve å redde oss selv for han...jeg har også drømt at foreldrene mine ville at jeg og søsteren skulle ta selvmord og at den ble planlagt...

Jeg har hørt det skal være ganske vanlig at gravide har mareritt også, så det følger nok med ;)
 


Mess skrev:
Neida dette skal du ikke være redd for! Ikke så koselig akkurat da men...Hvis det er noen trøst har jeg mareritt omtrent hver eneste natt...den siste jeg husker var at onkelen min var en demon (han var virkelig ekkel) og vi måtte prøve å redde oss selv for han...jeg har også drømt at foreldrene mine ville at jeg og søsteren skulle ta selvmord og at den ble planlagt...

Jeg har hørt det skal være ganske vanlig at gravide har mareritt også, så det følger nok med ;)



Ja du har sikkert rett. Muleg eg reagerer slik siden eg så og sei aldri pleier å ha mareritt.. Lite kjekt ja! Sikkert graviditeten som gjer det:-)
 
Jeg har og hatt masse mareritt etter jeg ble gravid, hadde d mye sist og.. Da vi var i tailand sist drømte jeg om tsunami og sirener osv, nesten hver natt:(
 
Og i natt landa en bil på terrassen, datt ned fra lufta;) såg itte mennesker som falt men var bare bilen;) syke drømmer... Drømte og at eg plutselig var sammen med den min igjen å at han sto å kyssa meg å eg trakk meg vekk å hadde ingen følelser, men kom meg ikkje vekk liksom...:( ekkelt... Blæh... Drømmer så mye rart for tiden, drømmer og at jeg ventet tvillinger, låg på sykehuset og var bare 14 uker på vei men måtte fø den ene, den overlevde ikkje, den andre ville ikkje ut så jeg mistet en gutt men ventet fremdeles ei jente:( virkelig vemmelig drøm
 
hadde ikkje så mye mareritt sist,,men drømmte mye merkelige ting som handla om babyen i magen..at den ramler ut uten at eg merka det..så løp eg rundt å leiter etter den*superstressa*
 
Det er veldig vanlig med absurde drømmer når en er gravid og alle drømmer, det er bare det at vi ikke våkner midt i REM søvn til vanlig. Vi våkner på morgenen når vi sover lettere og da er det lenge siden vi var i drømmeland. Vi sover kanskje lettere nå når vi er gravide, sikkert god øvelse til senere eller så er det kanskje fulle blærer som vekker oss. I alle fall er det lettere at vi våkner mens eller rett etter REM søvn og da husker vi drømmene våre.

Så selv om det er ekkelt å ha mareritt, så ikke legg så alt for mye i det, det er graviditetsdrømmer for det meste :-)
 
Jeg drømmer som en galning, og det begynte etter at jeg ble gravid. En av mine første graviditetssymptomer (uten at jeg visste om det selv).
Tror det er helt vanlig å drømme masse rart når man går gravid. Jeg har i allefall foreløbig ikke vært sanndrømt. :P
 
Back
Topp