marengsbunn - hvor lenge kan den ligge?

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Kan jeg lage den i kveld når jeg skal ha den på mandag ettermiddag? Første gang jeg skal lage det, så føler for å begynne tidlig i tilfelle det går skeis :-P Tar gjerne noen tips på veien også :-) Kan jeg lage den i rundform? Må jeg smøre forma?

jeg lager ikke i form jeg lager den rett på bakepapir og former den. Men de kan vell lagres lenge, kan fryses ned iallefall.

Kilonia skrev:
jeg lager ikke i form jeg lager den rett på bakepapir og former den. Men de kan vell lagres lenge, kan fryses ned iallefall.

På de oppskriftene jeg har funnet står det tegn en sirkel på bakepapiret og form marengsen, men da kan jeg vel like gjerne lage den i en rund form? Eller er det for at den skal bli stekt på alle sider kanskje...

~Mummimamma~ skrev:

Kilonia skrev:

På de oppskriftene jeg har funnet står det tegn en sirkel på bakepapiret og form marengsen, men da kan jeg vel like gjerne lage den i en rund form? Eller er det for at den skal bli stekt på alle sider kanskje...

Den får penest kanter om du bare former den etter en sirkel, i alle fall om det er Pavlova du skal lage. :-)

Det er pavlova ja :-) Da lager jeg den uten form, tusen takk for svar.

*2 prinsesser & en spire* skrev:
Du kan lage den i kveld :)
Åh... no fikk jeg lyst på pavlova...

takk :-) hvordan burde jeg oppbevare den? Frysa, kjøleskap, benken?

Back
Topp