Manuell vrs elektrisk brystpumpe...

¤Ida

Gift med forumet
Noen som har erfaringer fra begge deler??
hva vill dere anbefale uansett???
evt hvilken type?? hva må jeg se etter??

mener jeg har hørt en gang at man kan leie/låne fra helsestasjon/sykehus eller noe sånn...kan det stemme???
eller MÅ man kjøpe, men hvordan er det da å kjøpe brukt??

Vi kjøpte først manuell for det sto at da kunne man bestemme trykket selv.
Første gang jeg skulle pumpe så sleit jeg ut begge mine hender pluss begge til sambo!
Dagen etterpå kjøpte vi Avent sin elektriske.
Den syns jeg var veldig bra. Der bestemmer man trykket og så tar den over med det trykket man selv bestemmer [:D]

Manuel eller elektrisk; kommer jo helt ann på behovet. Jeg måtte pumpe meg hver tredje time hele døgnet i drøye 8 uker, hadde ikke overlevd uten min elektriske dobble medela pumpe. SKal du pumpe deg en gang i blant, så holder kanskje en manuell en?!

medela eletrisk[:)][:)][:)] 

For meg var det som å sammenligne himmel og helvete. Seriøst

Jeg kjøpte meg manuell pumpe første gang og pumpet jo i 2 mnd før jeg kunne fullamme.. Fikk det jo till og visste ikke noe annet, men andre gangen dro jeg å kjøpte en elektrisk og lurte på hvorfor jeg ikke hadde gjordt det før. Det var STOR forskjell.
Jeg hadde medela swing. Den var liten og kunne brukes med batteri om man trengte å ta den med seg også selv om jeg brukte mest strøm jeg da.

ORIGINAL: CIlen

Jeg leide på boots apotek. Det var en dobbel mendela elektrisk pumpe. Den var kjempefin å bruke. God kraft i den.

Jeg har avent manuell pumpe. Den har mye dårligere sugekraft, og det tar evigheter å pumpe. Jeg ville helt klart gått for elektrisk!

hmm, har ikke boots apotek her i bodø...tro om det er flere som leier ut??

Først lånte jeg dobbel medela elektrisk pumpe, siden jeg fullpumpa.
Når "lånekontrakten" utgikk og mini tok var ferdig med sonde og tok
pupp kjøpte jeg avent sin elektriske, den kan også brukes manuelt.
Elsker den fra avent, synes den var bedre enn medela [;)]

De leier ut hos Babyshop også.

ORIGINAL: CIlen

Jeg leide på boots apotek. Det var en dobbel mendela elektrisk pumpe. Den var kjempefin å bruke. God kraft i den.

Jeg har avent manuell pumpe. Den har mye dårligere sugekraft, og det tar evigheter å pumpe. Jeg ville helt klart gått for elektrisk!

Rett og slett heilt enig, berre det at eg lånte mi på Apotek 1. Og eit lite tips er: ikkje lån i 4 mnd, da er det nesten billigare å kjøpa[;)]

jeg har avent manuel brystpumpe å syns den var helt grei litt sliten i hendene men blir jo muskler av det så kostet den ikke så mye heller [:D][:D]

Har en manuell, men skal absolutt kjøpe meg elektrisk denne gangen, er sååå slitsomt å sitte å pumpe selv [X(]

Jeg har foreløpig ingen, ment tenkte jeg skulle kjøpe medela sin elektriske pumpe. Har et rabattkort på -40% på boots apoteket, og det blir jo litt penger å spare da :)

Back
Topp