Manuell terapeut??

Sunshine_85

Flørter med forumet
Er det noen fler her som har negative erfaringer med manuell terapeut?? I den grad at de ikke har funnet noe på babyen også går man til kiropraktor e.l og de finner noe??

Jeg har i en tidligere tråd spurt om tips ang lillegutt som har hatt fryktelig mye vondt i magen og har prøvd så og si alt..
Var og til en mauell terapeut som vistnok skulle kunne mye om barn og KISS,men reagerte på at han ikke sjekket lillegutt skikkelig.. Kledde blandt annet ikke av han bare kjente litt i nakken og mente på at der ikke var noe særlig!!

Vi var hos verdens hyggeligste kiropraktor på torsdag og han fant låsninger både i nakke og korsrygg på lillegutt!!
Han bare masserte og vi skal dit igjen på tirsdag!
Vet det er litt tidlig og håpe men jeg merker allerede forskjell!

Kjenner jeg blir skikkelig sint når jeg tenker at vi kunne spart oss OG lillegutt for mye tårer og vondt visst han mauell t. hadde sjekkket skikkelig!!!!

Vi gikk rett til kiropraktor fordi jeg har hørt så mye bra om de, og igrunn ingenting om manuell t. Han vi var hos fant det samme som hos deg, og jeg merket endring etter en behandling:) vi sluttet bla med malt i flaskene dagen etter og hun har aldri vært blidere eller hatt så "regelmessig" avføring:) luften får hun også lett ut, og jeg ser frem til å ha siste behandling på mandag:) Får håpe dere ikke trenger mange, her trengte vi bare tre:)

Heleneholt skrev:
Vi gikk rett til kiropraktor fordi jeg har hørt så mye bra om de, og igrunn ingenting om manuell t. Han vi var hos fant det samme som hos deg, og jeg merket endring etter en behandling:) vi sluttet bla med malt i flaskene dagen etter og hun har aldri vært blidere eller hatt så "regelmessig" avføring:) luften får hun også lett ut, og jeg ser frem til å ha siste behandling på mandag:) Får håpe dere ikke trenger mange, her trengte vi bare tre:)

Han snakket om 3 behandlinger på oss og,skal tilbake igjen på tirsdag!
Merket dere at snuppa ble liksom verre etter behandlingene? Han sa det kunne skje og vi fikk det veldig dagen etterpå!
Var det sånn for dere? Og hva det sånn etter behandling nr 2 og?

Veldig godt at det har hjulpet så for dere:)

Hva var det som gjorde at dere mistenkte at barna deres hadde slike låsninger? Jeg har lest litt om det og lurer på om det er det som plager min lille gutt. Skal spørre om det på 6-ukers kontrollen på tirsdag.

RosaPanteren skrev:
Hva var det som gjorde at dere mistenkte at barna deres hadde slike låsninger? Jeg har lest litt om det og lurer på om det er det som plager min lille gutt. Skal spørre om det på 6-ukers kontrollen på tirsdag.

Det har vært tydelig at det er noe som har plaget han,og jeg har prøvd alt mulig annet så tenkte det måtte være noe sånt! Er fælt og si,men var lettet da han fant noe for da var det iallefall håp om at han skulle bli bedre!!
Er du i det minste itvil og lurer på om det kan være noe sånn,SÅ SJEKK DET!!
Jeg angrer for at jeg ikke gjorde dette for 3 uker siden når det begynte!!

Sunshine_85 skrev:

Heleneholt skrev:

Han snakket om 3 behandlinger på oss og,skal tilbake igjen på tirsdag!
Merket dere at snuppa ble liksom verre etter behandlingene? Han sa det kunne skje og vi fikk det veldig dagen etterpå!
Var det sånn for dere? Og hva det sånn etter behandling nr 2 og?

Veldig godt at det har hjulpet så for dere:)

Hun var veldig grinete noen dager etterpå, samme dagene var hun helt gåen tror jeg :P
Merket ikke noe særlig til det etter andre behandling :)

opplevde omvendt med storebror. Kiropraktor fant bare småtteri, men manuellterapauten fant en låsning han fikk bort og gutten ble bedre på dagen

Sjekke skal jeg så absolutt gjøre ja, for det er jo tydelig at noe plager gutten min, og etter hva jeg har lest passer det ikke med kolikk. Jeg tenker det samme som deg. Håper nesten at det er en låsning slik at det er noe vi kan gjøre noe med. Jeg skulle ha sjekket tidligere hvis jeg hadde hørt om låsninger tidligere. Får håpe det blir i orden nå som vi får sjekket det :)

Sunshine_85 skrev:

RosaPanteren skrev:

Det har vært tydelig at det er noe som har plaget han,og jeg har prøvd alt mulig annet så tenkte det måtte være noe sånt! Er fælt og si,men var lettet da han fant noe for da var det iallefall håp om at han skulle bli bedre!!
Er du i det minste itvil og lurer på om det kan være noe sånn,SÅ SJEKK DET!!
Jeg angrer for at jeg ikke gjorde dette for 3 uker siden når det begynte!!

her har lillemor vært plaget med magen siden hun var 2-3uker,nå er hun 7 uker å plages en del enda.. har vært 2 gang hos osteopat men hadde ingen virkning, har vært 1 gang hos kiropraktor og han fant en låsning i nakken + muskelspenninger i ryggen. syntes hun ble litt bedre så skal til ny behandling i mårra før å se om d blir enda bedre! krysser fingrene!

Back
Topp