Manuell terapaut

Durken

Forumet er livet
Var hos MT med Felix i går. Han er verdens roligste lille baby, men paddeflat i bakhodet og litt skeiv.
I tillegg sliter han med å bæsje, derfor jeg dro dit.

Konklusjonen var at han var låst i nakke og bekken og overrotert bakover i ryggsøylen.
Derfor han ser så sterk ut når han ligger på magen, men stakar gjør det jo helt feil, og lærer ingenting av det... I tillegg så driver han å ekstrem kaver med armer og bein, og MT mente dette var fordi nervesignalene gikk i kluss når det er låst i nakken.
I dag har har han begynt å holde rundt ting vi legger på magen hans, som han i går overhode ikke så engang. Han får ikke haka inn til brystet som man skal. Ligger å vipper oppå toppen av hodet.

Så det er altså ikke bare skrike-babyer som kan ha låsningsproblemer.
Husk det er helt gratis å få babyen undersøkt av en manuell terapaut om du lurer på om din baby har noe problem.
Her er det antagelig den ekstrem raske fødselen som har skylda.

Sånn var det her og.. At ho såg så ekstremt sterk ut i ryggen, men det var berre at ho låg feil/var anspent...

Så bra at dåkke får fiksa oppi det da [;)]

Så bra at dere dro dit og finner ut dette - supert [:)]

Vi har også verdens roligste baby, sover nesten hele tiden, spiser og får stell - en kjempeenkel baby å ha i hus, men så begynte han å ligge i bue når han skulle ha høyre pupp. Det var forferdelig slitsomt  for han og han var tydelig utilpass. Vi dro til manuellterapeut og hun fant en liten låsning i øverste nakkevirvel. Nå har vi vært til to behandlnger hos henne og han er så og si kvitt det. Vi skal dit en gang til neste uke, hun ville gjerne se han igjen [:)]

Her har det nok også skjedd pga den raske utdrivningsfasen i fødselsforløpet.

Så ja, jeg støtter din oppfordring om å kontakte manuellterapeut om dere bare så vidt mistenker at noe kan være galt.

Hmmmmm...........kanskje jeg sklprøve dette?
Isak har skreket den iste uke,spesielt når han skal ha mat p høyre pupp,og ungen går jo i bue noen ganger.........
Hn er jo kjempesterk i nakken,men jeg har mistenkt at han kan ha vondt i nakken,ja......
Hvordan går jeg frem for å få time?Trenger jeg henvisning eller noe??

ORIGINAL: rico

ORIGINAL: Bolletroll

Isak har skreket den iste uke,spesielt når han skal ha mat p høyre pupp,og ungen går jo i bue noen ganger.........
Hn er jo kjempesterk i nakken,men jeg har mistenkt at han kan ha vondt i nakken,ja......

bare finn en som kan barn. og ring..

her er liste på de som behandler barn http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=82

Oki,takk[:D]
Er det gratis?
Durken,hvor har du vært,du bor jo ikke såååå langt unna meg,mener jeg.......
Hvis du er fornøyd med din,kanskje jeg kan gå dit og?

Jeg skal på tirsdag i neste uke. Har mistenkt det siden hun var 2-3 uker, men får egentlig forsterket mistankeene mine stadig vekk. Hun er ikke flat i bakhodet, men veiver noe voldsomt med armene, har tydelig ubehag når hun blir lagt flatt og i bilstol og barnevogn. Pluss at søsteren hadde det og hun ble tatt med KS, noe som man tror kan bidra til låsning. veldig spent på hva de finner ut!

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg skal på tirsdag i neste uke. Har mistenkt det siden hun var 2-3 uker, men får egentlig forsterket mistankeene mine stadig vekk. Hun er ikke flat i bakhodet, men veiver noe voldsomt med armene, har tydelig ubehag når hun blir lagt flatt og i bilstol og barnevogn. Pluss at søsteren hadde det og hun ble tatt med KS, noe som man tror kan bidra til låsning. veldig spent på hva de finner ut!

Hmm... er det ikke normalt at de veiver med armene? Jeg trodde det var noe de gjorde når de var ivrige (min veiver ofte med armer og bein under babygymmen). Vi har vært til kiropraktor tidligere pga. låsninger i nakken, men kanskje han rett og slett ikke ble helt bra. Han er også mye sutrete (men laaaangt fra sånn som han var, derfor jeg ikke har tentk at han er plaget med nakken fortsatt). Må også legge til at han har favorittside, og derfor har begynt å bli flat/skeiv. [&:]

Noen som vet hvordan manuallterepeuter behandler i forhold til kiropraktorer? Vi skal til vanlig fysioterapeut på helsestasjonen på mandag - kan hun da merke om han fortsatt har låsninger?

Da har jeg ogå bestil time hos en,skal på mandag[:D]

her er liste på de som behandler barn http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=82

Er det gratis?

Jeg har vært hos Bente Norheim på Abildsø Fysikalske. Her er en komplett liste: http://www.manuellterapi.no/default.aspx?k=1&b=1&f=22

Jeg sendte en mail og fikk svar ganske raskt[:)]

Det har vært noen litt slitsomme dager, men i dag har han vært ekstremt rolig igjen [:)]
Syns allerede etter en behandling at han har hodet bedre når han ligger.

Da har jeg ogå bestil time hos en,skal på mandag[:D]

Så ikke dette før jeg svarte[:)] Lykke til!

Ang veiving: så skal de så klart sprelle, men det finnes grenser. Vår mt mente Felix ikke fant stabilitet og derfor holdt på sånn. Nå ser han plutselig ting på brystkassen sin og griper rundt det med armene[:)]

ORIGINAL: Durken

Er det gratis?

Jeg har vært hos Bente Norheim på Abildsø Fysikalske. Her er en komplett liste: http://www.manuellterapi.no/default.aspx?k=1&b=1&f=22

Jeg sendte en mail og fikk svar ganske raskt[:)]

Det har vært noen litt slitsomme dager, men i dag har han vært ekstremt rolig igjen [:)]
Syns allerede etter en behandling at han har hodet bedre når han ligger.

Jeg ringte til henne,men fikk ikk svar på tlf,så jeg ringte til Oppsal isteden og fikk time der [:)]

Då har me og fått bestilt time til MT, me ska på fredag. Snuppå vår er også ekstremt sterk i nakken, veier med armer og ben selv om hun bare ligger på teppe uten at hun har noe å være "ivrig" for og har ikke tatt tak i en eneste leke. (Hun er 3 mnd og 1 uke gammel). Hadde ein rask fødsel med pressrier i kun 10 minutt. Spennende å høre hva MT sier, men gruer meg også. Noen som vet hva de gjør? Gjør det vondt?

Back
Topp