Manuell eller elektrisk brystpumpe?

Det kommer helt ann på hvor mye du skal bruke den. Det er mye enklere med elektrisk pumpe, men de koster mer. Så hvis du kun bruker den en håndfull ganger vil det økonomisk lønne seg med en manuell pumpe.
Hvis du skal pumpe mye vil jeg anbefale elektrisk dobbel pumpe og pumpebh. Da får du pumpet begge bryst samtidig og ha hendene fri.
 
For meg så holdt det med en manuell, til begge, men det kommer selvfølgelig helt an på :) Hvis du skal gi flaske, så hadde jeg kjøpt en elektrisk.
 
Her pumper jeg 4 ganger hver dag. Bruker Medela freestyle. Men medela seint holder lenge. Begge er elektriske.
 
Elektrisk var et must her! Angrer på at jeg ikke kjøpte dobbelpumpe.
 
Første gangs mor her også! Jeg var så heldig å få en manuell pumpe så jeg hadde liggende itilfelle. Jeg tenker det er lurt å se an først hvordan det blir med amming. Jeg har egentlig ikke hatt bruk for min, selv om jeg har brukt den fordi jeg tenker å spare litt melk til hun begynner med fast føde som kan brukes da og har pumpet ut litt så bestemor har kunnet gi når jeg har måttet til legeavtaler hvor det praktisk ikke er egnet å ta henne med. Sånn itilfelle hun ble sulten den lille stunda jeg var borte. Så jeg ville ha sett an på hva som skjer i starten føre kjøp også kjøpt da etter hvor mye du trenger det. Jeg hadde nok kjøpt meg en manuell etterhvert om jeg ikke hadde fått min for mulighetene som jeg skrev ovenfor :)
 
Elektrisk uten tvil! Synes det var fint å kunne pumpe for å forlate huset litt for å treffe venninner, gå en skitur og liknende. Kom også godt med da jeg begynte å jobb igjen.
 
Jeg fikk ikke ut noe med manuell pumpe, kun elektrisk som funket. Har hørt om folk som har det motsatt og...
 
Back
Topp