Manuell brystpumpe. Erfaring og anbefaling?

Sille92

Elsker forumet
Junibollene 2023
Julilykke 2023
For det første, dere som har erfaringer med pumping: Har dere godord om manuell pumpe? :) Hadde elektrisk sist (Medela),og fikk ut 70 -100 ml pr pump (begge bryst til sammen). Melkeproduksjonen tok seg ikke opp,og jeg hadde det grusomt, og vi gikk over til MME etter 6 uker både fordi barnet ikke gikk opp nok med min melk,og fordi det tok så vanvittig energi og motivasjon hos meg. Leste litt på andre forum der de sier at manuell er mye bedre enn elektrisk. Så denne gangen tenker jeg å ha begge deler som backup. :)

Dere som har brukt manuell brystpumpe; hvilken likte dere best og hvorfor?
Ser Medela Harmony kommer godt ut i test. kan legge til at jeg er en C-cup (om størrelse har betydning:p )
 
Medela sin. Brukte den elektriske på sykehuset med begge + i starten, men fått ut like mye med den manuelle. Har forøvrig elendige pupper til pumping tross masse melk (pumpet mot klokken, men fullammet til hun var over 2 år).
 
For det første, dere som har erfaringer med pumping: Har dere godord om manuell pumpe? :) Hadde elektrisk sist (Medela),og fikk ut 70 -100 ml pr pump (begge bryst til sammen). Melkeproduksjonen tok seg ikke opp,og jeg hadde det grusomt, og vi gikk over til MME etter 6 uker både fordi barnet ikke gikk opp nok med min melk,og fordi det tok så vanvittig energi og motivasjon hos meg. Leste litt på andre forum der de sier at manuell er mye bedre enn elektrisk. Så denne gangen tenker jeg å ha begge deler som backup. :)

Dere som har brukt manuell brystpumpe; hvilken likte dere best og hvorfor?
Ser Medela Harmony kommer godt ut i test. kan legge til at jeg er en C-cup (om størrelse har betydning:p )
Her er noen flere innspill; https://forum.babyverden.no/threads/brystpumper-hvilken-skal-man-velge.2035239/

Jeg kan heller ikke bruke elektrisk, men det er ikke alle manuelle som er gode heller. Jeg har Medela harmony nå, og den funker greit, men hatt en annen manuell fra Medela tidligere som var enda bedre. Mener på jeg har et mer utfyllende svar i tråden jeg linket.
 
Kan ikke komme med gode innspill, synes selv at den elektriske (avent) var enklere å bruke og fikk mye mer melk. :)
 
Back
Topp