Manpower og andre vikar byrå

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Noen som har erfaringer med Manpower og andre vikarbyrå? Hvem anbefaler dere?
Og har noen av dere fått dere fast jobb gjennom dem? [:)]

Vet ikke om jeg vil prøve adecco igjen, hadde en del dårlige erfaringer der.

dytter for deg[:)]

jeg har brukt prooffice (ellerhva det heter) tidliger å er veldig fornøyd. tok vel 1-2 uker før jeg fikk meg en fast jobb :)

Har ingen erfaring med Manpower,men har jobbet gjennom Proffice.Veldig god erfaring med dem.Søkte på jobb gjennom Proffic,kom på intervju etter 3 dager,de sendte meg videre til arbeidsplassen jeg søkte på samme dagen,jeg fikk jobben og ble fast ansatt etter 6 mnd.Hadde veldig tett og god oppfølging med èn fast kontaktperson,så jeg har bare godt å si om Proffice[:)]

ORIGINAL: Stine09

jeg har brukt prooffice (ellerhva det heter) tidliger å er veldig fornøyd. tok vel 1-2 uker før jeg fikk meg en fast jobb :)

Oi, de har jeg hørt om. Kanskje det lønner seg å bruke de litt mindre byråene [:)] Takk for tips, skal sjekke dem ut [:D]

Gubben har dårlige erfaringer med Adecco, men jobber der enda. Jeg har dritterfaring med Adecco fra mitt første intervju, og første gangen jeg var ansatt der jeg er nå.

Nå jobber jeg i Manpower, og synes det er mye greiere. Ikke er de så nazi på egenmeldinger feks, man ringer inn eller fortrinnsvis sender sms til konsulenten sin, og klart melder ifra på jobben også.

Og så er det aldri noe rot med lønnen, og jeg slipper legge inn ub-tillegg og sånn selv.

ORIGINAL: *Meya*

Gubben har dårlige erfaringer med Adecco, men jobber der enda. Jeg har dritterfaring med Adecco fra mitt første intervju, og første gangen jeg var ansatt der jeg er nå.

Nå jobber jeg i Manpower, og synes det er mye greiere. Ikke er de så nazi på egenmeldinger feks, man ringer inn eller fortrinnsvis sender sms til konsulenten sin, og klart melder ifra på jobben også.

Og så er det aldri noe rot med lønnen, og jeg slipper legge inn ub-tillegg og sånn selv.

Adecco er møkk. Slutta der da jeg fikk beskjed om at jeg ikke passet til en jobb jeg gjerne ville på intervju til.
Kontaktet arbeidsplassen selv, og fikk jobben jeg [:D] Så Adecco er nok egentlig ikke aktuelt.

ORIGINAL: Daizy

Har ingen erfaring med Manpower,men har jobbet gjennom Proffice.Veldig god erfaring med dem.Søkte på jobb gjennom Proffic,kom på intervju etter 3 dager,de sendte meg videre til arbeidsplassen jeg søkte på samme dagen,jeg fikk jobben og ble fast ansatt etter 6 mnd.Hadde veldig tett og god oppfølging med èn fast kontaktperson,så jeg har bare godt å si om Proffice[:)]

hadde det sånn da jeg var med manpower[:)] kjempe fornøyd og anbefaler de til alle jeg kjenner[:)]

ORIGINAL: BlessItBe

Adecco er møkk. Slutta der da jeg fikk beskjed om at jeg ikke passet til en jobb jeg gjerne ville på intervju til.
Kontaktet arbeidsplassen selv, og fikk jobben jeg [:D] Så Adecco er nok egentlig ikke aktuelt.

Jeg var der etter jeg var ferdig med ett kurs jeg tok, i regnskap. DDet dumme var at jeg strøk på eksamen. Hadde bare femmere og en sekser på vitnemålet da, i standpunkt. Eksamen var tvetydig, jeg svarte det sensor ikke ville... Fnis.

Så leverte jeg inn vitnemålet da, og hun konsulenten sa høyt og tydelig at "dette kan jeg ikke ta imot" og laget ett digert nummer av det. Jeg tok opp eksamen, og gikk tilbake med nytt vitnemål, uten stryk... Den konsulenten som tok imot det, sa at søknaden min var "sperret".

To år etter, for en stund siden, så søkte jeg jobb i NextGenTel igjen etter en kort annen jobb hehe, og fikk mail to-tre dager etter jeg søkte, at stillingene var besatt...

Jeg fikk jobben gjennom Manpower da, glatt, men samtidig som meg, OG etterpå, har det kommet minst fem-seks konsulenter inn gjennom Adecco... "Besatt" my ass.

ORIGINAL: BlessItBe

Jeg var der etter jeg var ferdig med ett kurs jeg tok, i regnskap. DDet dumme var at jeg strøk på eksamen. Hadde bare femmere og en sekser på vitnemålet da, i standpunkt. Eksamen var tvetydig, jeg svarte det sensor ikke ville... Fnis.

Så leverte jeg inn vitnemålet da, og hun konsulenten sa høyt og tydelig at "dette kan jeg ikke ta imot" og laget ett digert nummer av det. Jeg tok opp eksamen, og gikk tilbake med nytt vitnemål, uten stryk... Den konsulenten som tok imot det, sa at søknaden min var "sperret".

To år etter, for en stund siden, så søkte jeg jobb i NextGenTel igjen etter en kort annen jobb hehe, og fikk mail to-tre dager etter jeg søkte, at stillingene var besatt...

Jeg fikk jobben gjennom Manpower da, glatt, men samtidig som meg, OG etterpå, har det kommet minst fem-seks konsulenter inn gjennom Adecco... "Besatt" my ass.

Herregud, er det mulig.......

Jeg har vært hos Manpower og Personalhuset.

Min erfaring med manpower: Jeg fikk jobb dagen etter jeg meldte meg inn og en lønn jeg var fornøyd med. De ga meg god støtte underveis og sørget for at jeg ble tilbudt fast stilling etter at vikariatet var slutt. De forhandlet også med arbeidsgiverene slik at jeg fikk høyere lønn. Julegave fikk jeg også. Bare gode erfaringer![:D]

Personalhuset: Jeg var inne på intervju. Hun som skulle intervjue meg håndhilste ikke på meg en gang og hang seg veldig opp i at jeg var gravid. Jeg ble lovet en kassajobb på Rema 1000 for der trengte de folk umiddelbart. Jeg sa jeg kunne begynne når som helst, og hun sa hun skulle ringe meg dagen etter med oppstartstider. Hun ringte aldri...........

Fått jobb igjennom både Manpower, JobZone og Proffice.

Kjempefornøyd med alle 3.

Pr nå er det JobZone jeg har kontrakt med.

Jeg har litt motsatt erfaring.

Jeg er knallfornøyd med adecco men så absolutt ikke fornøyd med manpower så det er nok veldig stor forskjell på de forskjellige kontorene.

Men finnes jo så mange:

Manpower
Adecco
Poffice
Bemanningsbyrået
TopTemp
TempTeam
Kellyservice

Det var vel de jeg kom på i farten ikke sikkert alle disse finnes over hele landet da

Har bare gode erfaringer med ManPower..[:)][:)]
Adecco hørte jeg aldri fra.
JObZone var altfor treg for meg.

jag dro selv å snakket med de på manpower, og 3 timer etter møtet ringte de å hadde oppdrag til meg. Kjempe formøyd med manpower.

Ser du er fra Trondheim. Jeg har jobbet mye for Manpower her, og er veldig fornøyd med de. Fikk fast jobb via de for noen år siden, sa opp den da jeg hadde fått junior. Og med en gang jeg var klar for jobb igjen, fikk jeg jobb via de. [:)] Ordnede forhold der hvertfall. Og de konsulentene jeg har hatt, er jeg veldig fornøyd med. [:)]

Ellers kan jeg anbefale bemanningshuset. Har jobbet for de også. Fornøyd med de, og jeg fikk bedre lønn der enn i Manpower! [:D]

Adecco her i Trondheim er jeg ikke fornøyd med, heller ikke Jobzone...

Lykke til i vikarbyråjungelen! [:)][:D]

har bare prøvd å jobbe for adecco.. Jobbet først på gamle jobben min som vikar( gjennom adecco). Så fikk jeg vikariat med mulighet for forlengelse gjennom adecco. Jobbet der i 10, 5 mnd før jeg fikk fast jobb. Hadde jeg ikke fått fast nå, hadde jeg prøvd noe annet.

så som så fornøyd med adecco. Man må liksom sloss for lover og regler[:-] Tror jeg har lært han kontaktpersonen min en DEL[8D] tipper han hoppet i taket når han fikk beskjed at jeg fikk fast jobbe[;)]

Back
Topp