mannfolk !!

Gladibarn

Flørter med forumet
Er det slik at ein må be om å få sove lenge ein morgon? Er oppe alt frå halv 7 til halv 8 frå måndag til fredag.....og når det endeleg er helg er det godt å kunne sove ein time eller to ekstra....men 2 åringen er klar for ny dag i åttetida. Mannen veit eg er veldig trøtt å sleten, men tek han 2 åringen? Nei han dormar i veg...og enden på visa er at eg står opp......når han endeleg står opp og lurer på om eg har sove godt...svarer eg som sant er at eg kunne tenkt meg å sove lenger....."jamen då må du sei ifrå" er svaret eg får tilbake...syns ikkje det skulle være nødvendig.....

Måtte berre få det ut

Vi bytter på det :) har kver vår dag i helgene vi får sove lenge :)

babyjente 27 Juli ♡

Ja du må nok si det, og flere ganger, han er jo bare en mann så det er ikke så lett å skjønne alt;)

Har skjønt det...men hadde vore så deilig om han berre lista seg ut og tok med seg toåringen frå sitt rom og stod opp.

Kjenner meg igjen i det her ja. Men så sover jeg veldig lett i tillegg, så våkner for den minste lyd.

Hadde ikke jeg sagt fra Til mannen så hadde jeg aldri fått sove lenge.... enkelt og greit fordi jeg sover lettere enn han og våkner først. Da verker jeg han slik at han kan stå opp;)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Ser den.....men når toåringen er oppe i vår seng og sit og skravlar så må jo han vere litt våken og......berre litt frustrert.......for det er ikkje mange helgene han tar initiativet til å stå opp fyrst. Og ja eg søv nok lettare enn han...må late igjen glaset i 4-5 tida om natta for å sleppe å høyre på måkeskrik.....hehe....men eg berre syns det skulle vere unødvendig å måtte be han stå opp fordi eg er trøtt.....er ofte at eg listar meg ut om eg veit han har hatt ein lang dag ...han treng ikkje be meg ein gong.....men der har vi kanskje ulikheten mellom kvinnr og mann......mem var uansett godt å få utløp for frustrasjonen.....beklagar at det gjekk utover dåke ;)

Jeg er litt sjokkert at dere tillater mannfolket å sove lenge begge dagene i helgene. Hvorfor er det er en selvfølge at han skal få sove lenge? Her står vi opp samtidig eller tar hver sin morgen.
Det har mannen min gjort siden han flyttet inn til oss. Jeg har en datter fra tidligere forhold, men han ser på det som en selvfølge at han skal ta sin del for vi er tross alt en familie.

Jeg må alltid spørre, men kan ikke forvente at jeg får lov å sove lenge for det.. Har vel fått lov 2-3 ganger på 1 år ;)

Gravid med lillebrøster som kommer i desember/januar <3

Kjenner meg og igjen! I tillegg jobber mannen annenhver helg! Og 4 hver helg doble vakter.. Ikke nytter det å si no heller! Men, jeg sparker han ut av senga ;) avtaler vi kvelden før så står han opp da! Men skulle ønske han en morgen kunne si; legg deg igjen du jenta mi! Skal stå opp jeg :) :P

Annenhver dag her, eneste riktige! Men mannen har tatt myyye mer de siste mnd

Sent from my iPhone using BV Forum

Eg syns det skulle vere unødvendig å spørre, om dei klarar å tenkje litt .......han veit jo kor sleten og trøtt eg er , men klarar likevel ikkje tilby seg å stå opp. Han foreslo at eg kunne gå og legge meg igjen, men er noko med når ein allereie er oppe....så no legg eg meg i protest.....blir iallefall ikkje noko på han i kveld....hehe

Kjenner igjen dette. Da vi fikk vår første såv han som en engel og var tung å vekke, så jevnlige avtaler om at han innimellom skulle ta rapen og bysse etter amminga på natta, ble bare pes. Måtte bruke så mye energi på å vekke han at d endte med at d ble lettest å ta alt selv. Da hun ble større måtte jeg også be om å få ligge litt lengre. Han star gjerne opp med henne men vil vist vekkes og få ønsket uttrykt ja.
Ikke bare bare å sovne igjen nå som jeg er gravid igjen, så nå tar han som regel begge morgenene i helgene siden jeg er den som tar de eventuelle rundene på natta. Kjenner at søvnbehovet er stort, så det er frustrerende når en sover så lett og får mange oppbrudd i søvnen noen netter. Men det er visst best å si det/be om det, for mannfolk flest tenker nok ikke som oss damer. Det som faller naturlig for oss iht ymse hensyn, er ikke alltid likt for menn. Men de slår til av og til, heldigvis. Men jeg har tenkt det mange ganger at det er unødvendig å spørre ja, men har jeg ikke lært at jeg ofte dessverre må spørre, hadde jeg nok gjort nesten alt selv, hehe.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

da bør dere få en avtale på hvordan dere skal ha det. Feks at en står opp om lørdagen, og en står opp om søndagen :) Så får man hver sin dag.

Hmm syns det er viktig at begge tar del :-) det er ikke automatisk bi mammaer som skal stå opp.. her jar vi klar enighet om dette og begge deltar like mye både ukedag og helg :-) her tar eg jenta på morgon de dagene mannen jobber, og han de dagene eg jobber (begge jobber ca 60% så vi arbeider ikke samme dagene siden eg jobber på gård og jobber ettermiddag de dagene han jobber siden vi ikke har bhg.) og i den eneste frihelga i mnd begge har fri sammen så tar vi en sovedag hver :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg er vel mannen i dette tilfellet ! Siden positiv graviditetstest har jeg stått opp med 1åringen gjerne 4 ganger :p hos oss er det mannen som sover lettest..

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Her bytter vi på. Tar annenhver dag når vi har fri:) Må vekke gubben hver gang da, han våkner ALDRI av seg selv. Men jeg har heldigvis ikke problemer med å sovne igjen etterpå. Men nå skal det sies at de siste tre ukene har han stått opp hver gang pga denne kvalmen jeg sliter med. Duger ikke til noenting om morran.

Mannfolk er mannfolk. De må stort sett fortelles hva de skal gjøre... :p nå skal det sies at min kan være veldig søt og omtenksom, men ikke alltid. Så sånn som i går hvor jeg skulle jobbe kveld og han ha datteren sin så sa jeg at jeg gjerne ville sove litt lenger da jeg er nødt til å ta ingen litt søvn/energi etter noen hektiske dager. Det var helt greit... Nå pleier han alltid å stå opp med henne altså, men jeg pleier å stå opp sammen med de.

Og jeg har gjort det helt klart at når bebis kommer så skal vi dele på helgene. Ukedagene tenker jeg blir litt annerledes da han skal på jobb og jeg er hjemme, men ja... Vi skal fordele det så vi er omtrent like utslitte begge to.

Sent from my iPhone using BV Forum

Huff, her er ikke baby født enda, en stund til, men kjæresten min lar meg sove, når jeg sover om morran, så står han opp stille og rolig :'D Håper han gjør det når den tid kommer og, men men xD

Back
Topp