Mannfolk....

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
I dag ba jeg mannen om å hente lille i bhg. Jeg ba han huske matboks, flaske, sekk og sko! Og selvfølgelig å kle henne godt. Når jeg kom hjem finner jeg datteren vår i spisestolen hennes (hun blir alltid satt der når han passer henne alene) og mannen hadde tatt henne med hjem i sokketøfler og ikke tatt på hun sko. Han hadde heller ikke tatt på henne lue og sekken hadde han glemt i bhg. Jeg ble rett og slett forbanna fordi jeg hele tiden må minne han på ting og alt skal inn med t-skje. Føler at fokuset hans ligger på hobbyen og ikke på barnet vårt eller meg. Hadde dere blitt irritert for dette eller overdriver jeg!

Sent from my iPhone using BV Foru?

Last edited:
Hadde blitt irritert jeg også, mener det skal være en selvfølge å kle godt nok når det begynner å bli kaldt, også å huske på ting som skal hjem som tilhører barnet. Kommer til å forvente av sambo iallefall at han følger opp slike ting:)

Jeg hadde blitt mere sint om det er sånn at han alltid setter henne i spisestolen tror jeg... Han bør vel kunne engasjere seg LITT mere en det i henne kanskje... Kan man forvente at en mann klarer å få med seg så mange beskjeder liksom? Kjedelig at det er på en fredag da, er det ting han glemte i barnehagen får du liksom ikke tak i det før på mandag, så hadde vel vært litt irritert for det også...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har også blitt irritert/forbanna.
Mannen her klarer å glemme av ytterjakka i bhg. (Har vært en del varme dager på ettermiddagen.)

Jeg hadde vært dårlig noen uker så mannen både hentet og leverte. Så endag jeg skulle hente hun, så hadde hun 3(!!!!) Ytterjakker i bhg. Og hadde 2matbokser liggende.
Da ble jeg frustrert. :p
Han fikk en solid kjeftsmell når jeg kom hjem for å si det sånn.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg hadde blitt mere sint om det er sånn at han alltid setter henne i spisestolen tror jeg... Han bør vel kunne engasjere seg LITT mere en det i henne kanskje... Kan man forvente at en mann klarer å få med seg så mange beskjeder liksom? Kjedelig at det er på en fredag da, er det ting han glemte i barnehagen får du liksom ikke tak i det før på mandag, så hadde vel vært litt irritert for det også...

Det irriterwr at han ikke er mer engasjert, men han mener han er det. Jeg har gitt beskjed on at jeg ikke vil at hun skal vli sittende i stolen, men han hører ho ukke tydeligvis. Får så lyst p hive han på dlr noen ganger. Hormonene mine har nylltoeranse for sluke ting altså, hehe

Typisk at menn skal være så rotehuer! Ikke lærer de heller, og allmennkunnskap er liksom ikke allmennkunnskap for dem.

Jeg hadde også blitt kjempeforbanna! Både at han ikke klarer å ta med det han skal men også fordi hun blir satt i en stol.

Hadde det skjedd en gang til hadde jeg gitt beskjed til bhg "i dag henter pappaen, kan dere se til at jenta blir kledd godt med lue og sko ol, og at han får med seg matpakke og sekk?". Hadde også sagt til mannen at bhg hadde fått beskjed om å være "barnevakt" for han og passe på at han som pappa klarer å gjøre det han skal.

Det er ikke vanskeligere for menn å klare dette - det handler om interesse. Dette er jo ikke kunnskap og sunn fornuft alle damer er født med, men har måttet lære seg. Og de husker det fordi se synes det er viktig.

Jeg hadde også blitt kjempe irritert! Sier seg jo selv at barna skal kles godt på, det er jo snart vinter. Men som andre over også skriver, så hadde jeg blitt like irritert, om ikke enda mer, over det faktum at han setter henne i stolen :( Skulle tro han ville utnyttet alenetiden de to har sammen..

Du har rett i å bli irritert! Slitsomt å mase slik. Og det blir jo automatisk mas når disse mannfolka som vi er så glade i ikke hører etter :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hadde blitt irritert ja. Men et triks er å ikke be han om hva han skal ta med. Men å tenke det selv.. Hvis jeg ramser opp masse til mannen så glemmer han som regel et aller annet. Men hvis jeg sier. Kan du hente i barnehagen? Så har han ihvertfall husket alt alle gangene. Tror han bruker øynene mer, enn å prøve å huske alt jeg har sagt.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Jeg lever sammen med et rotehue, så jeg kjenner igjen situasjonen. Forskjellen er at jeg henter/leverer til fots, mens han henter/leverer i bil. Da skjer det ofte at det mangler en jakke eller en lue o.l når han har hentet eller levert.
Etter noen år med masing har jeg bare latt det gå. Nå er hun så stor at hun merker om hun er kald/varm, og minner han på at han må huske matboksen/flaska når han henter. Har flere skift og skopar hjemme, så om han har glemt noe, så har vi et ekstra par/skift aav det hjemme. Slik løser det seg for oss :)
Hadde blitt mer sur på han for det at han setter henne i stolen hver gang...

I dag ba jeg mannen om å hente lille i bhg. Jeg ba han huske matboks, flaske, sekk og sko! Og selvfølgelig å kle henne godt. Når jeg kom hjem finner jeg datteren vår i spisestolen hennes (hun blir alltid satt der når han passer henne alene) og mannen hadde tatt henne med hjem i sokketøfler og ikke tatt på hun sko. Han hadde heller ikke tatt på henne lue og sekken hadde han glemt i bhg. Jeg ble rett og slett forbanna fordi jeg hele tiden må minne han på ting og alt skal inn med t-skje. Føler at fokuset hans ligger på hobbyen og ikke på barnet vårt eller meg. Hadde dere blitt irritert for dette eller overdriver jeg!

Sent from my iPhone using BV Foru?
Kan du sette vekk den stolen en gang han skal ha henne?

Kan du sette vekk den stolen en gang han skal ha henne?

Jeg tenkte jeg skulle ta den vekk, ja. Det var et godt forslag. Hun er vant til å sitte der og være stille, så han tror jo hun syns det er gøy, men hun er veldig aktiv og liker og leke rundt i huset og det må hun få lov til uansett hvor stressa han blir av det. Har sagt i fra i dag også om hvor mye det irriterte meg, så da får vi se hvordan det går neste gang. Han måtte sove på gjesterommet. Om han ikke kan gi lille oppmerksomhet, så får han ikkeoppmerksomget av meg!

Hadde blitt irritert ja. Men et triks er å ikke be han om hva han skal ta med. Men å tenke det selv.. Hvis jeg ramser opp masse til mannen så glemmer han som regel et aller annet. Men hvis jeg sier. Kan du hente i barnehagen? Så har han ihvertfall husket alt alle gangene. Tror han bruker øynene mer, enn å prøve å huske alt jeg har sagt.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
Takk for tipset. Skal prøve meg på dette.

Back
Topp