Mannfolk!

filledokka

Glad i forumet
Hvorfor går det ikke ann å ta litt mer ansvar når jeg er høygravid? Hva med å rydde uten at man får beskjed om det? Eller plukke opp ting som ligger på gulvet? Ikke det beste å plukke opp ting som ligger på gulvet når man er høygravid.. dere skjønner hva jeg mener :) Uff litt lei av ikke å bli tatt hensyn til.. Åssen er det med deres menn? Er de ekstra hjelpsomme nå? eller skjønner de ikke at det er urimlig å kreve like mye av dere nå som før?

Åååå!! Skikkelig irriterende vil jeg tro.

Det er nesten som jeg ikke vil svare hvordan min mann er, i tilfelle det gjør det værre for deg. Han er fantastisk. Han vasker opp etter middag hver dag, han støvsuger og bærer inn ved og ordner. Jeg ordner med klesvasken, men han bærer opp balgen med reine klær. Behøver ikke å spørre om han kan gjøre det. Når han ser det er noe i den så kommer den opp på neste tur. Setter den til og med oppå en kommode slik at jeg skal slippe å stå bøyd ned mot gulvet når jeg skal hente ut av den. Han ordner nesten alt med kommende storebror. Nå har jeg et bekken som er heeeelt på vidda, så sånn sett skulle det nesten bare mangle, men uansett, - er ikke alle som er så snill og omtenksom som han :)

Du får ta deg en prat med han, og prøve å forklare hvordan det er å være høygravid. Lykke til!

Ra2 skrev:
Åååå!! Skikkelig irriterende vil jeg tro.

Det er nesten som jeg ikke vil svare hvordan min mann er, i tilfelle det gjør det værre for deg. Han er fantastisk. Han vasker opp etter middag hver dag, han støvsuger og bærer inn ved og ordner. Jeg ordner med klesvasken, men han bærer opp balgen med reine klær. Behøver ikke å spørre om han kan gjøre det. Når han ser det er noe i den så kommer den opp på neste tur. Setter den til og med oppå en kommode slik at jeg skal slippe å stå bøyd ned mot gulvet når jeg skal hente ut av den. Han ordner nesten alt med kommende storebror. Nå har jeg et bekken som er heeeelt på vidda, så sånn sett skulle det nesten bare mangle, men uansett, - er ikke alle som er så snill og omtenksom som han :)

Du får ta deg en prat med han, og prøve å forklare hvordan det er å være høygravid. Lykke til!

å så heldig du er:) Har et ræva bekken sjæl.. har prøvd å snakke med han, men han skjønner det bare ikke..

Jeg skjønner VELDIG godt hva du går gjennom!  Min samboer er slik! Når det gjelder rydding, mat laging og andre ting! Klikker for meg. Så skylder han på hormonanen mine osv. MANNFOLK! Hadde de hjulpet til mer, så hadde ikke vi klaget så mye !

.:: Nurket ::. skrev:
Jeg skjønner VELDIG godt hva du går gjennom!  Min samboer er slik! Når det gjelder rydding, mat laging og andre ting! Klikker for meg. Så skylder han på hormonanen mine osv. MANNFOLK! Hadde de hjulpet til mer, så hadde ikke vi klaget så mye !

Nei ikke sant.. hadde de bare skjønt det da.. Helt utslitt i dag etter å ha rydda et veldig rotete kjøkken og en rotete stue, levert og henta i barnehagen, bretta vaska og handla. han kommer hjem å setter seg på sofaen.. "må jeg lage middag også eller?" sa jeg da. Men da lagde han heldigvis middag. Men en liten fiseting i forhold til alt jeg har gjort i dag..

Huff:( Skjønner hva du mener. Har hatt det slik jeg også en del. Men heldigvis i det siste så har han tatt et veldig ansvar her. Nå får jeg ikke lov til å gå ut med hunden min en gang. 

Men som sakt så har jeg også hatt det slik. Vi hadde masse krangler kun fordi jeg ikke var i form og han ikke forsto meg. Så håper virkelig din mann begynner snart og skjerpe seg. Du går tross alt og bærer på babyen hans også

Hva med å ta han med på neste kontroll hos jordmor/lege og ta en pepptalk med denne på forhånd og be dem ta opp temaet om at den gravide må skånes litt nå. Mannfolk er jo så forskjellig, men noen hører jo mer på andre, og kanskje det om skal til for at han fatter det.

I begynnelsen av graviditeten ble det mye kjefting på mannen min, for han har vært en skikkelig slubbert og ikke hjulpet til noe særlig siden vi giftet oss, og jeg var livredd for hvordan det kom til å bli når jeg ikke orket så mye. Men etter hvert som jeg har vokst, har han heldigvis blitt myye bedre! Før kunne jeg ikke spør han om noenting uten at han ble sur og følte seg som "slaven min", nå gjør han stort sett alt jeg ber om! Enkelte ting blir ikke alltid gjort med en gang, men jeg skal ikke klage.

Her pleier jeg bare å ta en kommentar om ja jeg kan gjøre det jeg som er høygravid veit du..Pleier og hjelpe, er ikke alltid de tenker like langt som oss dessa mannfolka..

Frk.MammaMor skrev:
Her pleier jeg bare å ta en kommentar om ja jeg kan gjøre det jeg som er høygravid veit du..Pleier og hjelpe, er ikke alltid de tenker like langt som oss dessa mannfolka..

Har prøvd den noen ganger jeg også, men er så kjipt at han ikke kan gjøre noe uten at jeg sier noe sånt.. Han gjør jo ting hvis jeg spør (eller ikke alltid og ikke ofte ikke med engang), men jeg blir så lei av å mase, så da gjør jeg det selv. og ender opp med kjempe vondt i bekkenet..

Back
Topp