mannfolk på salg!

pupple

Forumet er livet
sendte mannene på barnas hus etter reimadress, han fant!!!![:D]

Penger og spare.. og de var tomme hos ene kjeden som selger reima her.. fikk jo heilt angst jeg[8D]
Han ringte når han var der ute for å høre om jeg kunne godkjenne kjøpet[;)]

Så bra![:D]

Jeg fikk jo tak i Reima-dress til halv pris selv (jeg skrev om det i den shopping-tråden min) som Isabelle skal ha neste år. Jeg har liksom aldri turt å sjanse på å få tak i noe på salget, for her synes jeg de bra tingene bruker å forsvinne så fort en sesong er i gang (i hvertfall dårlig utvalg med størrelser osv.), men det er mulig de er litt mer forsiktige med å ta inn dyre ting her ute "på bygda", for på Reflex på Ski storsenter hadde de endel Reima-dresser igjen som de solgte til halv pris.

ORIGINAL: Ihne

Så bra[:)][:D]
Her kan jeg til nød sende mannen på MATbutikken for å handle 1-2ting.
Noe annet går ikke.[&:]

Sambo kjøpte faktisk 3 ting for meg i dag. Han fikk med detaljert lapp da...

ORIGINAL: Glad70

Ja det kan til nød gå med detaljert lapp til sambo og, men det går en grense. [8D][;)]
For han klarer ikke å kjøpe riktig av noenting[8D]
Jeg kan liksom ikke skrive "agurk, tomat, eller salat".
For han vet ikke HVOR mange, eller HVORDAN salat[8|]

Engang skulle han kjøpe salat med hjem, han kom hjem med hjertesalat. Joda salat det, men ikke helt sånn jeg hadde tenkt. Tanken var nok god[:D]
Og den var utrolig god den hjertesalaten[8D][:D]

Da vil jeg si han er flink jeg, for her bruker vi knapt annet enn hjertesalat![:D]

Det er ikke så lett for dem å vite sånt da, hvis det ikke står. Men en agurk er jo en agurk liksom da.[8|] Liker helst å kjøpe grønnsaker selv jeg da, for jeg er litt nøye med om de er friske og fine eller ikke.[;)]

Ja det kan til nød gå med detaljert lapp til sambo og, men det går en grense. [8D][;)]
For han klarer ikke å kjøpe riktig av noenting[8D]
Jeg kan liksom ikke skrive "agurk, tomat, eller salat".
For han vet ikke HVOR mange, eller HVORDAN salat[8|]

Engang skulle han kjøpe salat med hjem, han kom hjem med hjertesalat. Joda salat det, men ikke helt sånn jeg hadde tenkt. Tanken var nok god[:D]
Og den var utrolig god den hjertesalaten[8D][:D]

Da vil jeg si han er flink jeg, for her bruker vi knapt annet enn hjertesalat![:D]

Det er ikke så lett for dem å vite sånt da, hvis det ikke står. Men en agurk er jo en agurk liksom da.[8|] Liker helst å kjøpe grønnsaker selv jeg da, for jeg er litt nøye med om de er friske og fine eller ikke.[;)]

Ja sambo kjøpte med agurk fra Rema her når de var så billige.
Kom hjem med lange tynne "ekle" saker.. jeg liker at agurken er tykk og fast...De ble nå spist opp fort uansett[8D]

Det gjør igrunnen jeg også. Nå vinterstid er det uansett mye dårlig agurk å få synes jeg, sånn vassen inni f.eks., og det synes jo ikke utenpå.[&o]

Jeg trodde du skulle selge mannen din nå[8D]

Hvordan str satser dere på når dere kjøper nytt nå allerede. Jeg syns spesielt reima er vanskelig å beregne siden de er så store på str.

Kjøpte 110 nå Camika, den var stor til han, men ikke veldig stor[:)]

Så de hadde 50% der henne ja.......[:-] Bare 30% her..[>:]
Tenkte lage en tråd her, om hvis noen kom over en dress, så send den hit, for her er det tomt.[:o]
men plutselig ringte han og sa han hadde noen ærend der ute, og jeg spurte pent om han kunne ta en titt. Det var jo bare 1 ting og handle dette da.. [;)] den siste de hadde!!! ikke drømmefarven min, men bare han er varm og tørr og liker den sjøl er mor fornøyd!!!!!
han blei litt stressa da jeg måtte skjekke opp i om dette virkelig var rett pris, om den var tec eller tec+ osv osv[8D] ber du går ud sjøl altså[&:][:D]

ORIGINAL: pupple

Kjøpte 110 nå Camika, den var stor til han, men ikke veldig stor[:)]

Så de hadde 50% der henne ja.......[:-] Bare 30% her..[>:]
Tenkte lage en tråd her, om hvis noen kom over en dress, så send den hit, for her er det tomt.[:o]
men plutselig ringte han og sa han hadde noen ærend der ute, og jeg spurte pent om han kunne ta en titt. Det var jo bare 1 ting og handle dette da.. [;)] den siste de hadde!!! ikke drømmefarven min, men bare han er varm og tørr og liker den sjøl er mor fornøyd!!!!!
han blei litt stressa da jeg måtte skjekke opp i om dette virkelig var rett pris, om den var tec eller tec+ osv osv[8D] ber du går ud sjøl altså[&:][:D]

Den jeg kjøpte var TEC+, derfor syntes jeg det var litt rart at fullpris var "bare" 1500 kroner.[8|]

Jeg kjøpte 116 jeg, for Isabelle vokser igrunnen fortsatt endel. Det var ikke så lenge før jul at jeg målte henne til 105,5 cm, nå nylig var hun 108 cm. Jeg kjøper bare 110 str. til henne nå for tiden (om de er "normale" i str. da), det meste annet begynner å bli snaut. Har vinterdress fra Reflex i str. 104 i vinter, jeg får håpe den holder vinteren i gjennom.[:-]

Jeg tenkte igrunnen ikke over at Reima var stor i str. da jeg handlet.[&:] Får håpe det går greit til året, når jeg for en gangs skyld prøver å være fremtdisrettet og handle på salg til neste sesong.[8|] Sko derimot tør jeg ikke å kjøpe før da de skal brukes. Dvs. jeg gjord det en gang, jeg kjøpte lakksko til Isabelle før vesla sin dåp i august (hun hadde ikke pensko), de var litt store, så jeg tenkte de kunne brukes til jul også (ellers hadde jeg kjøpt lyse sko til henne til barndåpen). Da jula kom var de for små, de ble altså brukt EN gang.[:-]

det var kjat og vokse fra sko...

fik du en reimatec+ til 750??????????? da sier jeg WOW, og løp og kjøp en te meg au, så selger jeg denne på finn[8D][:D]

det var kjat og vokse fra sko...

fik du en reimatec+ til 750??????????? da sier jeg WOW, og løp og kjøp en te meg au, så selger jeg denne på finn[8D][:D]

Jepp, det var akkurat det jeg gjorde![:D] Derfor jeg ikke kunne la være.[;)]

Ang. de skoene så er det jo sånn med sånne jente-pensko, at man kan ikke kjøpe dem noe særlig for store, for da kjipper de jo. Så det vokses jo igrunnen fort i fra. Nå er jeg ikke den som kjøper skoene så veldig store noen gang egentlig, for jeg er opptatt av at de skal ha sko som er gode å gå i, og store sko blir jo ikke det.[&:]

det skjønner jeg! kommer du over det igjen, så sms meg[:D] jeg kan jo ha en enda større liggende og.............[8D]

og jeg tenkte jo jentene skulle arve dene og... men nei, da mått de ha rosa eller lilla, fikk hakeslepp[:D]
min kjære var ikke helt fornøyd første gang han så reima-prisen..[8D] det var babymodellen, og til full pris.. det var helt til han så de kom inn knusk tørre fra øs pøs regn-vær, da var det bra kjøp da!

det skjønner jeg! kommer du over det igjen, så sms meg[:D] jeg kan jo ha en enda større liggende og.............[8D]

og jeg tenkte jo jentene skulle arve dene og... men nei, da mått de ha rosa eller lilla, fikk hakeslepp[:D]
min kjære var ikke helt fornøyd første gang han så reima-prisen..[8D] det var babymodellen, og til full pris.. det var helt til han så de kom inn knusk tørre fra øs pøs regn-vær, da var det bra kjøp da!

Her setter de stort sett uansett på regntøy om det regner, så jeg tror ikke noen av våre dresser har vært testet i regnvær. Når det var som våtest her i høst ble Isabelle våt hver eneste dag selv med regntøy, regnvotter og Viking Thermo, for det er jo alltids åpninger vannet kan komme inn i.[8D]

Hvis du så i den andre tråden min så har jeg ingenting å utsette på Reflex-dressene som de har hatt i vinter heller, Isabelle har vært god og varm hun (og vesla har stakkars ikke vært så mye ute), men når jeg da altså kom over SÅ billig Reima-dress så ropte den på meg.[;)]

Det gjør igrunnen jeg også. Nå vinterstid er det uansett mye dårlig agurk å få synes jeg, sånn vassen inni f.eks., og det synes jo ikke utenpå.[&o]

Jeg klemmer alltid godt på den.
Du vet hvorfor de blir vasne? Da har de vært frosne. Eller vært utsatt for kulde. Ikke så lett med den sprengkulda vi har hatt nå da[&:]
Det som også er dumt. Er at mange plasser så har de agurkene liggende i kjøledisk når de ligger fremme. På Kiwien som jeg handler på så har de det. (ikke på rema)[;)]
Agurker oppbevares best i romtemperatur (samme som tomater).
Så når de først har havnet i kjøledisken, så må man holde de i kjøleskapet hjemme og. Tar du de frem på benken blir de vasne ganske fort[&:]

Jeg tenker ikke sånn vassen at den er myk utenpå, for det ville jeg ha kjent. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men mange av agurkene nå er liksom litt annerledes i fargen, og veldig våte. Det kan godt være at de har vært frosne slik du skriver. Er det det som skjer med tomatene nå på vinteren også, når de blir sånn "hvite og tørre" i det ytterste kjøttet? For nå er vi liksom kommet i den sesongen hvor ikke tomatene er noe særlig heller synes jeg.

I de butikkene jeg handler ligger agurkene og tomatene stort sett i samme disk tror jeg, og det er vel kanskje ikke kjøling på dem. Det er sånne midt på gulvet i hvertfall (men det kan jo være kjøling fordet). Men jeg pleier å oppbevare slikt i kjøleskapet selv jeg da, jeg synes det blir så fort dårlig på kjøkkenbenken. Det hender jeg legger det på benken hvis jeg tror det blir brukt ganske fort. Men jeg var ikke klar over at det var slik at når de først var lagt kaldt, da må de fortsette å ligge kaldt.

Her setter de stort sett uansett på regntøy om det regner, så jeg tror ikke noen av våre dresser har vært testet i regnvær. Når det var som våtest her i høst ble Isabelle våt hver eneste dag selv med regntøy, regnvotter og Viking Thermo, for det er jo alltids åpninger vannet kan komme inn i.[8D]

Hvis du så i den andre tråden min så har jeg ingenting å utsette på Reflex-dressene som de har hatt i vinter heller, Isabelle har vært god og varm hun (og vesla har stakkars ikke vært så mye ute), men når jeg da altså kom over SÅ billig Reima-dress så ropte den på meg.[;)]

så godt at ikke det er bare meg klær rooper på.. trodde jeg hadde stemmer i hodet jeg, godt¨å få det avkrefta[:D]

så reflex er og bra, greit å høre[:)]
noe som jeg syns er bra; småens dress som han har brukt snart to sesonger er tydelig slitt på knær og i rompa, men han blir utrolig nok likevel ikke våt[:)] snupp sin går jo for 3 sesong nå.. den holder og den er mindre slitt, ho leker på en anna måte. IMPONERT!

Ang AGURKER: de er ofte blassere i fargen nå syns jeg!

så godt at ikke det er bare meg klær rooper på.. trodde jeg hadde stemmer i hodet jeg, godt¨å få det avkrefta[:D]

så reflex er og bra, greit å høre[:)]
noe som jeg syns er bra; småens dress som han har brukt snart to sesonger er tydelig slitt på knær og i rompa, men han blir utrolig nok likevel ikke våt[:)] snupp sin går jo for 3 sesong nå.. den holder og den er mindre slitt, ho leker på en anna måte. IMPONERT!

Ang AGURKER: de er ofte blassere i fargen nå syns jeg!

Isabelle sin første vinterdress (Reima) er brukt to sesonger, og skal vel i bruk igjen for tredje gang neste år. Etter siste sesong så vi at den var litt slitt på knær og rumpe, litt lysere i fargen, liksom. Ble mye mer slitt andre sesong enn første, men det er jo naturlig, for de minste sliter vel gjerne litt mindre på klærne, i hvertfall Isabelle som var veldig rolig, dessuten var de lite ute om vinteren det første barnehageåret. Den minste sommerdressen (Reima) er brukt 3 sesonger, og går nok fint enda en.[:D] Den er lysere i fargen, og mer brukt i all slags vær (og kanskje litt oftere til spising ute), så den har fått noen flekker som ikke går bort, men den virker tett fortsatt.

Jeg kan ikke si at jeg noen gang har merket at noen av dressene (Reima eller Reflex) ikke har vært vanntette. De gangene de har vært våte har vannet kommet inn ved beina eller armene f.eks. Isabelle hadde mye vått regntøy (det foret nederst i bukse og jakke vettu), cherrox og strømpebukser i høst, da var det VELDIG vått her.[8D]

Og joda, klær roper, det er ikke hodet ditt det er noe feil med.[:D]

kremt.......... jeg kom over reimatec + på nett....... kjøpte en te.. [8D]
tror jeg selger den andre på finn.. småen er sint han vil heller ha den blå..[8|] **ssshhh.... den skal ikke i bruk før til høsten, håper han glemmer det til da***

Hvilken farge kjøpte du nå da?

Grå, lys og mørk grå, føler det går til "alt"[;)]

På www.barnihagen.no

Kjøpte også bukse til våren til småen og "regnsokker"[:)]

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/3/productdet.asp?gid=1&subgid=0&wwwalias=barnihagen2&pid=1485

ser de er tom for 110 nå, fint at jeg handla hehe[;)]

har 110 i blå om noen vil har av modellen evert (se reima.no hvis det)

Back
Topp