Mannfolk og hobby

Miss Independent

Elsker forumet

Hva er hobbyen(e) til mannen deres? Og hvor ofte driver de med det? Hender det eller har hendt at hobbyen(e) til mannen har påvirket familien på negativ måte?

Her er hobbyen DATA, og kan ikke si at den har påvirket familien på en positiv måte men han ser ikke det og verken skjønner det. 

Men hvor mye er for mye???

Fotball og data.. er fotballen eg synes er "verstt" for han vil sjå kampen når den går.. ;p ser kun opptak dersom det verkeleg ikkje passer :p Mens data blir brukt når han har ledig tid :)

Her er det bil som er "the big thing". Og da helst biler det må gjøres litt med, ergo biler det må legges litt penger i.
På 5 år, har det vel stått mellom 20 og 22 biler utpå her, og når det gjøres litt her, litt der, så blir det tilslutt noen kroner..
Og det er vel dèt som er det største problemet.. Pengene.. Og da gjerne penger vi ikke har, som vi kunne brukt på andre ting.

Musikk, fotball og poker.

Av og til er jeg bekymret for pokerspillingen hans, det er periodevis mye på nett.
Men jeg tror han har kontroll på det, og han har ikke så mye annet å finne på når han gjør dette, da holder jeg som regel på med noe annet.

Han spiller av og til fotball på kveldene, ikke noe galt i det.
Og så spiller han musikk med div. brødre og søskenbarn, og lager musikk hjemme osv. 
Fremdeles ikke noe galt, så lenge jeg slipper å høre på ejay-sangene. :p

Karen min spiller i rockeband. De øver bare ei gang i uka og spiller konsert forholdsvis sjelden, så jeg ser egentlig bare på det som positivt at han kommer seg litt ut av huset og treffer venner på ganske fast basis.

Her er hobbyen film og dataspill og jeg kan ikke si det har påvirket oss negativt.

Det er nemlig ofte jeg som sender mannen ned for å spille sånn at jeg skal få det stille og rolig på stua for å lese bok. Den andre hobbyen, film, har gjort at vi har bygget et mediarom i 1 etg. som vi begge har stor glede av. Og jeg er bare glad for at mannen får sjansen til å invitere kompiser på filmkvelder da han for det første aldri har hatt noe (materialistisk) som han er så stolt av før (og noe som svært få har) og at han endelig er litt sosial med kompiser.

Det eneste negative er når filmkveldene med kompisene blir litt vel hyppige, men da sier jeg bare i fra og mannen sier til kompisene at kona vil ha ham litt også. :-)

Så alt i alt så har vi det veldig fint sammen med hobbyene våre!

Data er jobb og hobby. 

Påvirker oss egentlig ikke, jeg visste det jo da jeg valgte å gifte meg med ham den gangen for åtte år siden. Han lever og puster for data hehe, men det gjør meg ikke noe. Kan fint sitte med hver vår PC i fanget på stuen, vi er sammen selv om vi gjør noe. 

Han jakter... Det er 1 uke i september, og hver helg ut oktober.. Passer det ikke, så reiser han ikke - men foreløpig går det greit.. De helgene jeg har jobbet tar han med seg guttungen og så passer svigers han mens han er på jakt :)

Ellers er det fotball og ski på tv, og da er han Opptatt med stor O. Iallefall fotballen. Ski kan han la være å se hvis det ikke passer...

*Meya* skrev:

Data er jobb og hobby. 

Påvirker oss egentlig ikke, jeg visste det jo da jeg valgte å gifte meg med ham den gangen for åtte år siden. Han lever og puster for data hehe, men det gjør meg ikke noe. Kan fint sitte med hver vår PC i fanget på stuen, vi er sammen selv om vi gjør noe. 

Det er utrolig viktig å kunne sitte sammen uten å føle behov for å måtte snakke!
Fant ut at mannen min er mannen i mitt liv da vi dro på ferie og radioen i bilen svikta. Mil etter mil uten at det ble trykkende stillhet sa sitt, jeg kunne være meg selv 100% med ham :-)

Poker.
Han spiller som regel 1 gong i uka
Men han vinner som regel så eg lar han bare holde på med det han like.
Så lenge det ikkje går utover oss så får han gjør det som gjør han lykkelig :)

+ eg får 1 kveld i uka der eg får se alle seriene mine på nett uten at noen maser på meg :p

Men det har vært hendelser tidligere der han har vært ganske avhengig og skjult pokerspillingen sin for meg (spesielt på nett)

Men det er snart 3 år siden etter eg tok en skikkelig oppvask med han og forklarte hva som kom til å skje med han hvis han forsatte å skjule sånt for meg igjen!
Nå er me åpne med hverandre om pokerspillinga, og eg tolererer fint at han speler 1 gang i uka når han er hjemme fra nordsjøen så samt han har penger til det :)

Bil og båt da, så går en del tid på finn.no, og så er han mye ¨med faren sin og holder på med en av bilene eller båtene.

Min spiller golf og squash og kjører snowboard. I perioder spiller han Xbox, men det er ikke noe han MÅ gjøre på fast basis.

Ellers liker han å se på vintersport på tv, og det gjør jeg også.

Også Top Gear da..

Han driver med modellfly, og flyr når han kan.. Mekker en del på flyene på kvelden..

Jeg er sammen med en gamer, så her er det pc og ps3 som er hobbyen...

Golf og fotball, trening.. Golf kan det bli litt mye av til tider..Men er litt digg aa ha tid til meg selv ogsaa.. Men heller at han driver med slike ting enn at han sitter hjemme og sloever.. Bedre at han er aktiv og sosial :-)

Han spiller gitar...
Jeg liker gitar spilling da... 
Nå bor ikke vi sammen lenger så hører ikke noe lenger pga han spiller hjemme hos seg selv

Gubben har kun bil og det tjener han da penger på så det er helt ok, han jobber med det også og har dermed ikke alltid det store behovet for å skru hele tiden.

Hadde det gått utover tiden med meg og ungene etter arb tid hadde jeg klart sagt i fra! Men hans hobby kan inkludere ungene, de kan være med i garasjen/på jobb og da går det ikke utover oss

Her er hobbien: bil, traktor, veteranmoped, veteranbuss, borring, skruing, gardsarbeid, gravemaskin, verkstedet sitt OSV....

Han jobber som langtransport sjåfør, så han er lite hjemme i ukene, og i helgene er han ute å jobber på at av sine tusen prosjekter, eller så hjelper han til på gården eller noen av naboene våre.
Ser lite til han på dagtid, men etter jeg ble gravid er han flinkere til å ringe i ukene for å prate sammen og kommer inn og tar en kaffi flere ganger om dagen i helgene =)
Og selvfølgelig kommer han inn til middag, og litt kveldskos foran tven.

Gjør meg ikke noe at han er mye borte nå, men seier han kan ta det igjen når babyen kommer =)

Her går det i rc-biler.. dvs radiostyrte biler for de store gutta! kjører over alt me en diiger fjernstyrt bil, så blir den ødelagt så sitter han å skrur på den noen dager før han kjører mer.. han har et rc-helikopter og, men det virker som det bare står til pynt :P 

Her går det i veteranbil, men jeg synes ikke det er noe problem. Jeg føler at jeg kommer først, selv om han kan bruke timer i garasjen. Han spør alltid om det passer, og er det noe jeg lurer på eller trenger han til, slipper han det han driver med og kommer og hjelper meg. Ellers hender det han spør om jeg ikke vil ta et bad, da finner han frem ps3 mens jeg ligger der:-) en ordning som passer meg perfekt:-) Gjelder å finne en gylden middelvei;-)

Back
Topp