Mannfolk og gooood tid

Lovis

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
Ååå blir så frustrert av mannen min, han har så god tid på alt som gjelder av å få ting gjort.... Har kjøpt inn ting litt og litt som er viktig å ha klart. På torsdag kjøpte jeg kommoden som jeg har ønsket meg lenge. Men mannen har sakt at vi ikke trenger å kjøpe den for er en god stund til fødsel. Men så dro jeg selv og kjøpte den, fikk en venninne til å hjelpe meg. Så kom jeg hjem, så sier han: hva har du gjort nå? Kjøpt kommoden sånn at jeg får satt i gang med å legge inn klær osv. Men herregud da vi har jo så god tid... Å i går kjøpte jeg kremer,ammepute og stellematte. Så fikk jeg høre av han, har du handlet igjen.... Hva har du kjøpt nå? Bla bla bla. Han kommer ikke enda... Nei han kommer ikke enda, men jeg begynner å bli stor og sliten. Å det "klør i fingrene" så vil ha alt klart nå. Men sa at fra nå kan alt skje. Er deres menn sånn? At de har god tid på bebyting? Hvis jeg ikke hadde handlet og gjort ting selv så hadde vi vel stått på sykehuset med ungen i armene og ingenting klart :p Det eneste han har gjort er å bestille Ole brumm wallstickers som han vil pynte på rommet.

Du får si at du vil helst handle nå enn når du blir enda større og tyngre. Dessuten er det jo ting dere skal kjøpe uansett så hva er så gale med å kjøpe det nå...? Vi bestilte vogn, kommode, seng, vognpose, bilstol og bilstolpose for mange måneder siden. Hehe. Skal hente det på mandag.

Mannen min var akkurat som din til han plutselig for ei uke siden fant ut at vi måtte avsted å handle alt vi manglet.. Vogn, seng, bilstol og litt klær er det jeg som har kjøpt. Aner ikke hva som slo ned i han men har en følelse svigermor har en finger med i spillet :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Vogn og bilstol har vi, det fikk jeg av tante. Nå mangler jeg seng,madrass,og vognpose. Men vognpose ville mamma kjøpe hehe. Ellers har jeg alt jeg trenger. Men er jeg som har handlet alt for å få ting på plass i god tid. Men synes det er rart at han har så god tid, tror ikke han skjønner at det rett rundt svingen

Min mann er totalt motsatt, han vil ha alt på plass! Hehe:) Enda mer en meg til og med.
Men mann kan jo aldri vite! Barnet kan jo komme lenge før tiden og, så er jo lurt å ha ting klart en stund før. Tenker han ikke det? Pluss som du sier, vi blir jo ikke akkurat mindre, så ting blir jo tyngre:) Lykke til med forberedelsene:) Satser på at mannen din plutselig blir litt småstressa av at det nærmer seg da:p Når har du termin?

Min mann har to oppgaver som ham skal ordne med før bebisen kommer og det er bilstol og ny bil(har visst om dette leeenge) vi har fått solgt den gamle bilen. Men forsatt ingen ny bil,låner bilen til Svigefar:) og heller ingen bilstol og se. Er 34+1uker nå så syns liksom det ikke er så lenge igjen jeg da!!! :p og Svigefar skal vel ha igjen bilen sin snart,da har ikke jeg noen bil..!?!

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå er det mye som gjenstår før ting er klart hos oss også... Men det er jo pga at vi har hatt håndtverkere i hus.... Vi har kjøpt lite nytt nå, men handla ny madrass ganske tidlig med samboers velsignelse - er jo noe vi uansett må ha, så da kommer det jo på det samme når man kjøper det.....

Min er også sånn! Starta å handle litt forrige uke sånn for første gang. ..Han har goood tid hele tida, har ikke satt opp seng eller fått alt til fødebag. Vi har så gooood tid. Lett å fikse, tar kort tid. Kan vi ikke bare gjøre det nå og bli ferdig nå hvis det tar så kort tid :-p Er bare noen uker igjen...Tenk om babyen kommer før? Vil ha det ut av hodet og ikke minst vil jeg starte å gjøre klar til lillegull :-) Lurer av og til om han tuller med meg :-p

Ojojoj, dette er akkurat som å høre mannen min! Vi har goood tid, mener han, men jeg kjenner jeg begynner å bli stressa. Etter mye mas fra meg er han om ikke annet godt i gang med oppussing (!) av barnerommet. Han har lovet at rommet blir ferdig til lille kommer, men som jeg sier: jeg kan ikke stå på overtid å dekorere rom og skru sammen seng :confused: Så det rommet må bli ferdig NÅ! :p Nesten alt er kjøpt inn, men det er min fortjeneste :rolleyes: Har forresten termin 23.9 jeg også :smiley-bounce012

Kjenner meg forresten godt igjen i "har du handlet igjen? Hva har du handlet nå da?" og "øh, hva er det til?" :rolleyes: Glad jeg ikke har ventet på han, for begynner å bli tungt med shopping nå. Dessuten har jeg jo fått kjøpt nesten alt på salg og gjort kupp på finn.no så lenge jeg var tidlig ute ;)

Hehe :p Leste innlegget mitt til mannen min. Så lo han og spurte meg om jeg ville dra på ikea for å kjøpe seng :rolleyes: Sa nei for jeg har jo vært der 4 ganger på 2uker (lei av ikea) :p så da blir babyshop på mandag hehe

Min er også sånn! Starta å handle litt forrige uke sånn for første gang. ..Han har goood tid hele tida, har ikke satt opp seng eller fått alt til fødebag. Vi har så gooood tid. Lett å fikse, tar kort tid. Kan vi ikke bare gjøre det nå og bli ferdig nå hvis det tar så kort tid :-p Er bare noen uker igjen...Tenk om babyen kommer før? Vil ha det ut av hodet og ikke minst vil jeg starte å gjøre klar til lillegull :-) Lurer av og til om han tuller med meg :-p

Sa til noen venninner i går at jeg ikke har pakket fødebaggen enda. Blir 37+0 i morgen. De sa klart i fra at DEN må jeg få klar med én gang. Hehe. ;) Men jeg synes det er så vanskelig å vite hva jeg skal ha med. Hehe. :P Er så mye forskjellig på alle listene jeg leser. ;)

Last edited:
Han hjemme hos meg er også ganske tidsoptimist. Vi har dog kjøpt det meste av det vi trenger (tror jeg), jeg som har organisert det, men barnerommet som han lovte skulle være ferdig i juni står fremdeles urørt... Haster ikke med barnerom i utgangspunktet, men vi trenger selve rommet til litt oppbevaring osv. (er ikke i bruk nå).

Min mann er totalt motsatt, han vil ha alt på plass! Hehe:) Enda mer en meg til og med.
Men mann kan jo aldri vite! Barnet kan jo komme lenge før tiden og, så er jo lurt å ha ting klart en stund før. Tenker han ikke det? Pluss som du sier, vi blir jo ikke akkurat mindre, så ting blir jo tyngre:) Lykke til med forberedelsene:) Satser på at mannen din plutselig blir litt småstressa av at det nærmer seg da:p Når har du termin?
Mannen min også er helt motsatt. Vil ha klart alt. Vi har hatt klart det meste lenge. Mangler bare å ordne i stand senga.
Dette er jo nr.3 så vi hadde det meste i fra før. Og han har erfaring med at det er lurt å gjøre ting klart.
Ble litt småstressa etter forrige kontroll, når han fikk vite at hodet er festa og det er modning på gang! Bare en mnd igjen nå, så kan jo skje når som helst.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

det eneste mannen min kom hjem med var seng, å det var i mai :P så den har stått klar lenge nå. mangler bilsete, vogn, stellebord, vippestol å masse annet, men må på hente runde når det nærmer seg termin. men mann min hentet ting hos min søster på Østlandet når han var på ferie med sønnen sin der ( vi bor i Rogaland ) så fikk vognpose, bilsetepose, dyne, pute, sengetøy, masse klær og badebalje klart da =) og en liten ulldress til babyen, og vanlig dress =) greit å arve masse! har kunn brukt ca 1500 kr sjøl på klær til småen :P
men mann min er ikke så stresset av seg. helst vil jeg kjøpe inn bleier å alt han trenger allerede for mange måneder siden, men han sier at det haster jo ikke, så kan vente til ungen har kommet ut og vi skal hjem :/ vil ha alt klart jeg og! uke 34 nå, å har ingenting å finne på hjemme, siden alt vi skal få ikke er hentet enda :/

Vært en runde alene i dag igjen :p Kjøpte madrass og bilstol pose. Så hentet han seng i går som han skulle gjøre ;)

Hehe, sambo har ikke hatt så mye han sku ha sagt når det har kommet til innkjøp av ting :p
Han har bare blitt satt til å montere alt sammen.
Men han har satt ned foten på å ta barnesenga inn på soverommet vårt. Vi må ommøblere hele rommet for å plass så skjønner han litt der da ;)
Så tenkte at siden jeg har overkjørt han på alt annet så får jeg bare la senga stå nede på barnerommet hehe.

Vi har hentet siste rest av det vi bestilte i april. Seng, stellekommode, vogn, bilstol, madrass til vuggen, bilstolpose, vognpose, ekstra stellematte og sikkert mye annet. :P Begynner å få på plass det meste nå. Har til og med bleier. Fikk fra noen venninner fordi babyene deres hadde blitt for store til de minste størrelsene. :) Kommer ikke på at vi skal mangle noe i grunn. Deilig følelse. Ca 3 uker til termin nå. :)

Samboeren min stresser og prata om fødebagen for 2-3uker sida, er 36+2 nå :) det her er mitt 3. Så jeg er ikke så stressa :p men greit at klær og utstyr er vaska klart snart :)

Back
Topp