Mannens sædtest.....

Bkno8637782

Andre møte med forumet
Han tok nettopp denne testen: https://www.billige-tester.no/babyp...-p-1146.html?gclid=CNaJ44v5sNQCFQqBsgod8T8Miw

Er virkelig stressa nå, fordi han fikk bare en rød strek, også fikk han en veldig lys rød strek på andre siden. Skal være to røde streker.

Må nevnes at han ikke ventet 48 timer, som det står, men han tok sæden oppi beholderen med engang.

Hva tror dere? Kan det være noe at han ikke ventet 48 timer? Og den lyse streken?

Tusen takk for alle svar!!!!

Noen tanker??

Kan som sagt si at han fikk to streker. Den ene mye lysere enn den andre røde streken. Må ha to streker for å være posiivt

Har ikke vært borti dette, men du sier jo han fikk to streker.. Og at det er det som skal være:) er det det at strek nr 2 var så svak du lurer på? Hvis ikke det står noe om dette i bruksanvisningen så vil jeg tro at positiv er positiv:/:)

Har ikke vært borti dette, men du sier jo han fikk to streker.. Og at det er det som skal være:) er det det at strek nr 2 var så svak du lurer på? Hvis ikke det står noe om dette i bruksanvisningen så vil jeg tro at positiv er positiv:/:)

Åh tusen takk! Nå ble jeg glad haha ;)

Men ja, det skal være to røde streker. Er det bare en strek, så er den negativ. Hos oss er det en ganske klar rød strek, og en veldig lys strek, som man kan se.

Den lyse streken er noe ala dette, http://i59.tinypic.com/n6crjc.jpg, selvom det ikke er gravidtetstest ;)

Åh tusen takk! Nå ble jeg glad haha ;)

Men ja, det skal være to røde streker. Er det bare en strek, så er den negativ. Hos oss er det en ganske klar rød strek, og en veldig lys strek, som man kan se.

Den lyse streken er noe ala dette, http://i59.tinypic.com/n6crjc.jpg, selvom det ikke er gravidtetstest ;)
Ja jeg vet ikke som sagt.. se i bruksanvisningen en gang til, om det kan stå noe om det:) men mener det vanlige med sånne tostrekstester er at synlig teststrek= positiv! Og lykke til!:)

Står at man ikke skal ha kommet på 48 timer for å "samle opp" sædceller. Er det to steker så er den positiv selv om den ikke er like klar/sterk som kontrollstreken. Er betyr at det var mer en 15(?) noe som regnes som positivt for sædkvalitet.

. Er det to steker så er den positiv selv om den ikke er like klar/sterk som kontrollstreken.

Ok tusen takk. Det er nettopp dette jeg reagere på, det faktum at strekene ikke var like sterke. Fordi den andre streken er klart lysere enn den andre.

Vet du hvorfor det er slik? Rart..

Skyggestrek er vel uten farge..:) farge i streken = positiv. Og det eksempelet du viste, vil jeg si er tydelig positiv.
Men det er jo flere ting som kan testes ved å levere en prøve via fastlegen. Vet ikke om dette er det viktigste parameteret:)

Skyggestrek er vel uten farge..:) farge i streken = positiv. Og det eksempelet du viste, vil jeg si er tydelig positiv.
Men det er jo flere ting som kan testes ved å levere en prøve via fastlegen. Vet ikke om dette er det viktigste parameteret:)

Se her. Ved siden av den røde streken, ser du en litt usynlig strek. Du ser den?

Fikk forøvrig melding av butikken nå. De sa at den streken mest sannsynlig betyyde positivt, men at jeg ikke lot sæden vente i noen dager.

PS: Bildet er dårlig. Den flekken ser litt lysere ut om man ser på, enn på bildet

Vedlegg

• IMG_5380.JPG
    IMG_5380.JPG
    421 KB · Visninger: 70
Last edited:
Ja, den er jo veldig tydelig på bildet mener jeg!!:)

Ja, jeg synes teststreken ser rosa ut på bildet:) og den andre er så klart mye sterkere:) men nå gir jo ikke denne testen dere så mye svar da, lykke til videre!

Men er det ikke sånn på graviditester at det ofte blir veldig lyse røde streker? Kan vel skje det samme på sædcelletest og? :)

Oi det ble kanskje misforstått den siste meldingen min der? Tenkte at det ikke gir så veldig mye info med tanke på fruktbarheten, bortsett fra at det er sædceller i prøven:) mener fortsatt at testen er positiv! :D

Oi det ble kanskje misforstått den siste meldingen min der? Tenkte at det ikke gir så veldig mye info med tanke på fruktbarheten, bortsett fra at det er sædceller i prøven:) mener fortsatt at testen er positiv! :D

Ahh, jeg skjønner ;)

Så du tror at om man hadde vært steril, så hadde man ikke hatt den litt mindre synlige rosa streken ved siden av? Noe sier meg at alle som tar testen, får den mindre rosa streken, men jeg tror egentlig ikke det. Har tatt mange graviditester, og da har jeg også fått en slik mindre synlig strek.

Ahh, jeg skjønner ;)

Så du tror at om man hadde vært steril, så hadde man ikke hatt den litt mindre synlige rosa streken ved siden av? Noe sier meg at alle som tar testen, får den mindre rosa streken, men jeg tror egentlig ikke det. Har tatt mange graviditester, og da har jeg også fått en slik mindre synlig strek.

Ok. Jeg tror at siden det er fargereaksjon så er den positiv:) var selv veldig i tvil da jeg sto med positiv gravidtest i hånda, da er det plutselig så vanskelig å tolke selv! -Denne testen er jo også et bra resultat selv om det ikke er graviditet:)
Har også vært veldig i tvil om gravidtester som var negative.

tenker at for å vite noe sikkert om mannen sin fertilitet så kan man få analysert en prøve via legen sin på litt flere måter, denne testen her testet kun konsentrasjonen, mengde av sædceller hvis jeg forstod riktig:) (og det kan godt være det er viktigste parameter men det vet jeg ikke, det er i alle fall et godt utgangspunkt at det er en viss mengde av de!!)

eg tror at siden det er fargereaksjon så er den positiv:) var selv veldig i tvil da jeg sto med positiv gravidtest i hånda, da er det plutselig så vanskelig å tolke selv! -Denne testen er jo også et bra resultat selv om det ikke er graviditet

Ja, men hvorfor er den så lys? Hmm ;).

Så du hadde en lys strek, da du tok graviditettest? :) Har hørt mye rart, men er nok lurest å bare ta en ordentlig test hos legen ja!

Back
Topp