Mannens ferie

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Når skal mennene deres ta ut ferien i år? Tenker litt på termin i mai, når vil jeg trenge litt avlastning? Eller når er formen fin slik at vi kan reise bort? Ikke lett å være førstegangs :p

Hmm. Det er ikke så lett å svare på egentlig. Dere kan få et en sovebaby som bare er våken en time av gangen før han/hun dupper i tre timer igjen. Da trenger man ikke noe avslastning gitt :P

Men så kan dere få, som jeg gjorde da min første kom, en kollikkunge som skriker hvert eneste våkne øyeblikk i tre måneder (og for noen lengre) og DA trenger man virkelig avlastning.

Men de aller fleste får babyer som sover, heldigvis. :)

Å reise bort blir litt samme som skrevet over. Ingen problem å reise bort med sovebaby. Men det er ikke gøy å være borte fra kjente og nære omgivelser hvis babyen bare gråter og du ikke gjør annet enn å bysse og bære og knapt nok har tid til en dusj.

Nå som tredjegangs her så skal ikke mannen ha noe ferie før i juli (barnehagen stenger, greit med flere foreldre ;) ) og da reiser vi på bilferie til Danmark. haha! Ambisiøst, men husker at å kjøre bil av det ENESTE som roet ned kollikkbarnet. Så er vi så "uheldige" at det blir kollikk denne gangen også så satser vi på at bilkjøring gjør susen nå også.

Regner med dere ikke ble NOE klokere av dette svaret for å si det sånn :P hahaha.

Min skal ta de to ukene ved fødsel som han kan,så får vi litt hjemmetid sammen da, så tar han ferie som vanlig 3 uker i juli...så får vi se da om vi drar bort på noe eller bare er hjemme å koser oss:)

min mann skal ha ferie hele juli. Han skal på et arrangement som varer en uke, og så skal vi være sammen hos mine foreldre resten av tiden :) Det blir deilig ferie, og vi har mulighet til å gjøre så mye eller lite vi er i stand til.

Og så skal han ha den siste uka i september når vi skal reise til Spania med hans familie

Mannen begynner ferie 7. Juli håper vi. Da reiser vi til Danmark. Vi fant ut at jeg kunne like gjerne være sliten på campingen med lillebror mens storesøster og pappa kunne kose seg. Men tror ikke jeg trenger så mye mer enn en mnd for å komme meg for å orke å ut. Men kommer jo ann på lillebror.

Manne skal ha fri to uker i forbindelse med fødselen.han har friperiode i Mai, Juli og September. Så vet ikke når han kommer til å ta ferien ennå. Hvis friperioden matcher den stengte barnehagen , så tar han ikke ferien før på høsten.

Her blir det ikke mye ferie, så jeg frir til besteforeldre om hjelp når barnehagen er stengt i juli.... Jeg har stort sett vært ganske dårlig de første 6-8 ukene etter fødselene, så her blir det bare små dagsturer med familien når mannen har en fridag... Er gift med en bonde, og de tar ikke mye ferie midt i sesongen de

Min har permisjon to uker etter fødsel.. To måneder etter termin tar jeg fire uker ferie og han tar fire uker permisjon så vi får vært litt sammen i sommer.. (Maibarn). Ferien skal han bruke en uke av i måneden fram til desember. Hipp hurra for at mannen var kreativ og klarte å tenke seg fram til noe så lurt. Hehe

Mannen tar ut i juli, 3 uker..så skal han sikkert også ha de 2 ukene etter fødsel.
Ellers blir det og fordele resten han har igjen av ferie litt utover mot jul..
Han skal også ha gradert pappaperm så han starter nok ganske tidlig med og ha 1 eller 2 dager i uken med perm..
Så det blir mye fri på han fremover;)

2 uker ifm fødsel og hele juli.

Her har mannen fastsatt ferie, så det blir 3 uker i juli, også får han velferdspermisjon to uker etter fødsel. Så regner jeg med det blir litt hjelp å få fra svigermor om det skulle trengs fram mot ferien. Jeg er ikke helt sikker på når jeg skal ta ut min ferie, men regner med det blir i august.

Back
Topp