Mannen vil ut

Prox

Gift med forumet
Jeg er gravid i uke 38+3 med barn nr.2 og har hatt smårier/sterke kynnere/veldig nedpress og mye menssmerter ei stund nå.. kommende storebror kom bare 3 dager Før termin, men kjenner at det ikke frister så veldig at mannen vil ut på byen i morra :o
Føler at han ikke helt skjønner hvor nære termin vi er nå.. Noen som har gode argument jeg kan komme med?

Har prøvd meg på den med at ongen kan komme når som helst, og da sier Ja ok men hele ansiktet hans viser meg at han syns det er teit og at han ikke helt forstår at han faktisk kan gå glipp av fødselen om han velger å dra ut.

HATER at han spør sånn at jeg er den som nekter han en bytur......

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Dårlig gjort av han å spørre. Jeg håpa på at mannen skulle skjønne at han ikke trengte å drikke seg dritings en mnd før termin fordi man vet aldri når det skjer. Vi var i bryllup og han var vel blant de siste som la seg. Mandagen etter bryllupet ble jeg lagt inn på sykehuset og lå der til jeg fødte en uke senere. Tror først nå han skjønte hvorfor jeg ville han skulle ta det med ro.
Jeg sa at hvis han er full og jeg skulle føde får han ikke være med, DET skjønner ikke jeg at de vil risikere for en kveld på byen. De kan det komme mange av senere, ikke fødsel til barnet ditt.

Nekt han å dra!! Mannen her fikk lov rett før fødsel sist og husker jeg stresset på meg unødvendige kynnere osv..

♡ mamma' til Emilie og lille julegaven vår ♡

Hadde enkelt og greit sagt nei. Hvis han absolutt skulle reist hadde han fått holde seg edru

Hvis min kjære skulle ha reist ut så sent i svangerkapet mitt som var hadde han måtte vært edru :) her reiste han ut i uke 34 som siste fyllekveld og hatt 1 på nesten 7 mnd etter fødsel :)

Drømmer om enda ett mirakel ♡ veien dit starter i mai 2014. englemamma og mirakelmamma <3

Jeg hadde nektet ham å drikke. Man vet ikke når det kan skje.
Jeg er selv et godt eksempel. Med førstemann gikk jeg fire dager over. Tenkte at det ikke kom til å skje noe særlig tidligere med andremann, så han var ute å drakk da jeg var 36 uker. Det var en lørdag, vannet gikk på mandag, fire uker før termin. Mannen sa selv da vi var på sykehuset at hadde han visst at dette skulle skje hadde han jo aldri dratt ut på lørdag.

Sent from my iPhone using BV Forum

Synes ordet "nekte" er så strengt og negativt. Jeg pratet med han og sa jeg var så redd for å føde alene at jeg synes tanken på at han skulle drikke var kjempeskummel. Spurte om ikke han kunne bli hjemme og holde seg på den sikre siden for min skyld. Det forsto han godt og ble hjemme siste måned før termin. :)

Her var det null fyll etter uke 37..fikk ta et glass vin eller noe sånt, men fikk klar beskjed om at jeg ikke ville ha med meg no besrusa mannfolk på fødestua så noe annet hadde vært uaktuelt :) Kunne godt ta seg en tur ut av huset, men måtte kjøre og ikke være for langt unna ;)

Mannen har vore ute ganske mange gonger ila sv.skapet, men eg sa frå tidleg av at han ikkje får røre alkohol i mai. Han har blitt invitert ut eit par gongar denne mnd, men han har faktisk takka nei :)
Eg hadde ikkje latt han gå ut så nærme termin. i ein slik situasjon er det greit om han hadde kalt meg kjip :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mannen min fikk beskjed om at etter uke 37, var det edru og lett tilgjengelig som gjaldt. Så han dro ut på siste fest helgen før uke 37.

Hva om du føder når han er full? Jeg hadde sagt fint nei!

Det hadde jeg absolutt ikke syntes var greit!!!! Så hadde i alle fall sagt at det vil jeg ikke at du skal!! Men nå er jeg ganske sikker på at samboeren min aldre hadde hatt nerver til det heller, tror han er mer bekymret for fødselen enn meg... :p

Så langt som du har kommet så ville jeg ikke godtatt det. I så fall måtte han være edru og ikke så langt unna, slik at han kunne komme om noe skulle skje. Jeg ville ikke hatt mannen min beruset med på fødestua. Fysj.

Du får forklare en gang til at det faktisk ikke er slik at termindatoen er målet, det er bare et gjennomsnitt beregnet ut fra hvor lenge svangerskap pleier å vare. Tre uker før og to uker etter er like normalt, og det kan komme veldig brått på også. Så jeg villeg itt beskjed om at dersom familien var en prioritet for ham, kunne han se fram til en alkoholfri måned.

Jeg ringte han å sa at jeg blir stressa av å tenke på at han kanskje går glipp av fødselen til sønnen vår pga en fylletur, og at han heller kan gå ut helga etter fødsel eller edru nå! Jeg sa også at jeg ikke vil være den som bestemmer om han skal ut eller ikke så han Gjør som han vil, men da sa han at selvfølgelig holder han seg hjemme når det er så nære.. Han måtte vel bare tenke seg litt om :p

Jeg ringte han å sa at jeg blir stressa av å tenke på at han kanskje går glipp av fødselen til sønnen vår pga en fylletur, og at han heller kan gå ut helga etter fødsel eller edru nå! Jeg sa også at jeg ikke vil være den som bestemmer om han skal ut eller ikke så han Gjør som han vil, men da sa han at selvfølgelig holder han seg hjemme når det er så nære.. Han måtte vel bare tenke seg litt om :p

Det hender de bare trenger å tenke litt på egenhånd ;)

Jeg hadde svart sånn:

Hvis du har tenkt å sove på sofaen en uke og kanskje gå glipp av fødselen så vær så god.
Men da tar du alle bæsjebleier den første måneden!

Her fikk min drikkeforbud en mnd før termin , og det samme kommer til å skje nå også !
Jeg vil ikke risikere at vannet går og typen har drikki og ikke kan kjøre ! SKJER IKKE !

Synes mannen din er egoistisk og ikke tenker på deg:/ det er hans barn også, vil han ikke være edru/tilstede bed fødselen?? Jeg fødte mitt barn i uke 38+2 altså litt før tiden. Heldigvis at mannen selv ikke ville drikke alkohol ukene før fødsel. Han tar aldri en fest,men kan godt drikke en øl til fotball kamp el.

Fortell ham at du ønsker ham tilstede ved fødselen, ikke sittende hjemme redd for at han er full/beruset og du kanskje kommer i fødsel. :)

Jeg ble stilt akkurat samme spørsmål i dag! Er i uke 37 i morgen, han lurte på om han kunne få dra ut med jobben i neste uke. Herregud, jeg fattet ikke hvorfor de gidder å spørre, de må jo klare å tenke at det ikke er greit! Blir så sinna av at JEG skal måtte være "den kjipe" og si nei.. (Jeg fødte for tidlig forrige gang, så vi er allerede på "lånt" tid, han kan komme når som helst)

Vi hadde besøk av svigers i helga og da mente svigermor at stakkar sønnen hennes måtte få ta seg litt vin på lørdag.. For det første; hvorfor i h...te er det mer synd på ham hvis han må holde seg unna alkohol i noen uker, mens jeg har gjort d i månedsvis.. For det andre er jeg utrolig lite keen på å ha med svigers i bilen på vei til føden fordi mannen har drukket.....

Aahhh litt mye hormoner om dagen, blir ganske så sinna for alt mulig.. ;)

Men nei - jeg synes IKKE han skal gå ut og jeg synes han er kjip som ikke finner ut av det selv og gir deg dårlig samvittighet!!

jeg hadde aldri latt han dra ut så nære fødselen. Har dere først bestemt dere for å få barn sammen, må han klare å prioritere. Jeg hadde blirr kjempesinna hvis han hadde tenkt tanken en gang!

Jeg regner med at dere som sier at de ikke får dra ut regner det som ensbetydende med fylla. Her var mannen på julebord da jeg var 5 dager på overtid. Han drakk ikke og skulle komme tidlig hjem. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes det var noe problem, så lenge han holdt seg edru og tilgjengelig.

Det endte med at jeg måtte sende han melding om at det var i gang, men det ble ikke noen baby før dagen etter.

Back
Topp