Mannen vil ikke vite kjønnet :s

Trultemor88

Gift med forumet
JuniJubel2021
Oh my gawd. Mannen slapp bomba og fortalte han ikke ville vite kjønnet på babyen. Det syns jeg var en tullete tanke for vi har snakket om at når vi får vite hva det er skal vi snakke om navn og andre ting. Jeg skal vite kjønnet uansett av praktiske årsaker i tillegg til at jeg er altfor nysgjerrig til å la være. Jeg reagerte nok litt negativt til det hele og tok han ikke helt seriøst så han er nå drit sur og sier han driter i hele greia nå. Hva ville dere gjort i den situasjon? Det går jo ikke at jeg vet kjønnet og ikke han?! Hjelp :(

Jeg ville ikke vite ved første gang og mannen rett og slett maste hull i hodet på meg om å få vite det. Når vi tilslutt da fant d ut, ved en forsnakkelse fra legen (du sier ikke HUN uten at du vet det er en jente ;) ), ble vi enige om å ikke si det til noen. Jeg klarte det, han sprakk GRUNDIG. Derfor tenker jeg at vi IKKE skal vite det nå, selv om jeg praktisk sett kunne sett meg å vite det.

Sist hadde vi ikke noe valg, for jeg såg det klart og tydelig selv på skjermen :p
tenker at dersom han ikke vil vite det, må du respektere det på samme måte som at han må respektere at du vil vite det, men da med en viss fare for at noen røper seg ovenfor han dersom du deler det med noen :)

Exen ville vite det, jeg ikke. Funka fjell det! Han holdt det for seg selv mens jeg var uvitende en stund ekstra

Bare litt nysgjerrig, hvorfor vil han ikke vite? Har dere opplevd å bli overrasket før?

Hvorfor går ikke det? Be mannen gå ut mens jm ser etter kjønnet, eller få henne til å skrive det på en lapp til deg?
Så kan dere diskutere "hvis det blir jente så.. og hvis det blir gutt, så...".

Jeg tror også det går fint at du får vite det og han venter til fødsel :) bare husk å si fra når dere skal ta ul så ikke jm forsnakker seg :)

Min vil heller ikke vite. Jeg kan fint holde på en hemmelighet, men er redd for å forsnakke meg. Derfor skal ingen av oss vite. Jeg synes det er mer praktisk å vite, men siden jeg har en fra før og ikke han, skal han få lov til å bestemme. :)

Går han rundt og er sur? Jøss trodde det var vi som skulle være hormonelle jeg hi hi. Om han ikke vil vite så neivel..kan ikke tvinge han men ser det er praktisk å vite da :) kanskje han endrer mening

Er veldig gøy å ikke vite, her er det jeg som ikkevil og han som ønsker å vite.. så lurer på å gjøre noe spesielt ut av det, som å få jordmor til å skrive på en lapp i konvolutt og levere til feks bakeriet og be dem lage en kake med enten rosa eller blått fyll.. eller noe sånt :-) så blir det litt spennende likevel :p

Jeg ville lagt meg flat å beklaget reaksjonen min. Spurt om å prate om det igjen. Høre på hans side, og han på min :) kanskje han også ikke hadde tenkt så godt igjennom den tanken :)

Jeg tenker at begge må vel være enige? Jeg vil nemlig ikke vite- men kjæresten min vil... for meg så blir det veldig viktig at vi er enige om hva vi vil! Dersom vi ikke blir enige får vi ikke vite kjønn- men brått så blir jo jeg nysgjerrig etterhvert selv og vil vite ☺️ en kan ikke vite og den andre ikke- d kommer til å bli avslørt *ler* brått sier den ene hva d er ved en feil- og BOM- der er nyheten avslørt!

Her er det jeg som ikke vil vite, og han ville vite pga at han trodde det var vanligst å vite og at andre ville reagere og syntes det er rart. Han har gått med på å ikke vite, da jeg har fortalt mine grunner for det. Uansett så har vi allerede klart å finne navn allerede, ett guttenavn og ett jentenavn. Så da ble det plutselig ikke så viktig å vite. Og i forhold til klær, så ønsker jeg alle mulige farger, ikke alt i rosa eller lyseblått.
Men jeg syns dere bør snakke mer om tankene rundt det å vite eller ikke vite. Kanskje dere da finner ut av hva som er best for dere?

Her er det jeg som ikke vil vite, og han ville vite pga at han trodde det var vanligst å vite og at andre ville reagere og syntes det er rart. Han har gått med på å ikke vite, da jeg har fortalt mine grunner for det. Uansett så har vi allerede klart å finne navn allerede, ett guttenavn og ett jentenavn. Så da ble det plutselig ikke så viktig å vite. Og i forhold til klær, så ønsker jeg alle mulige farger, ikke alt i rosa eller lyseblått.
Men jeg syns dere bør snakke mer om tankene rundt det å vite eller ikke vite. Kanskje dere da finner ut av hva som er best for dere?
Vi har blitt enige om å vite :)

Back
Topp