Mannen min hadde sykt angst. Dette var en av de tingene vi snakket mest om under graviditeten. Han lovet meg st han skulle prøve så godt han kunne, heller gå litt ut og inn av rommet hvis han følte han måtte svime av. Mamma skulle være Back-up så jeg aldri var alene.
Da vannet gikk og jeg vekket han var første tegn på at dette ikke kom til å gå. Han måtte ligge i fosterstillinng i senga å holdt på Å svime av.
Da han skjønte at jeg planla å ta taxi til føden alene så klarte han mirakuløst p skjerpe seg. Gikk å henta bilen og etter det gikk ting overraskende greit.
Han tok alt litt rolig, og var litt i bakgrunn under fødselen til å begynne med (mamma hjalp gjennom rier og "lærte opp" mannen min). Så når han hadde blitt kjent med rommet, atmosfæren og hvordan det hele foregikk så var det ikke noe problem. Da gikk mamma i bakgrunnen og jeg fikk holde fast i mannen min når jeg skreik meg gjennom riene. Han ga meg vann når jeg hadde pauser og passet på at kluten på panna mi var kald.
Mitt største tips til deg, er å få han til å prøve. Da har du en mulighet for at det lykkes.
Mannen min sier det nå, han er helt fantastisk glad for at han fikk vært med meg gjennom hele fødselen. Han sier at det var sterkt å skulle oppleve og at set hadde vært vanskelig for han å skulle sette seg inn i sen smerten jeg var igjennom hvis ikke han var der. Jeg satte så stor pris på at han prøvde og fikk det til <3
Sorry at det ble litt langt, men ville dele min erfaring, kanskje det ikke gjelder helt for deg, men kanskje kan du ta imot noe av det

lykke til <3
-- tasting fra mobil --