Mannen som skjønner ingenting

førstebaby 24.8.14

Betatt av forumet
Hjelp kan nån skrive og forklare det sånn at eg kan la han les på det.
Eg kranglet med han i dag fordi han er bare ut på kjøretur hver dag! Kjøre bare for å kjøre fordi EG har elbil. Men eg føler meg alene eg har ingen familie her i norge som kan hjelpe meg. Idag han kjørte med en gang han vokne opp så komt hjem bare for å ta middagslur også kjørte igjen komt hjem kl.21.
Han mener at eg fått tilbud for å være med. Og eg må ut med babyen sa han, eg er flytter bare fra sengen til sofa og sofa til sengen sa han :( Men hallo skjønner han ikle at eg full ammer eg er sliten har ikke sov om natta. Eg vil ikke bare ut med puppen kor som helst. Han er rastløs må ut heletiA det e eg som må rydde vaske og lage mat og amme og alt. :( griner hver gang eg tenker på det...eg har ingen familie her å dele det eg føler må bare få det ut her nu....

Uff. Det hørtes ikke greit ut. Han må da skjønne at han må stille opp mer. Ikke kan han kjøre bil hele dagen heller, verken med eller uten deg. Kan du prate med noen av hans familie da?

Så kjipt av han å bare dra..
Han burde da forstå at å være nybakt mamma krever tid og energi, og det er ikke barebare å farte rundt med en liten baby. Babyens behov kommer først, og de har vel best av å ha ro i hverdagen.

Trist å høre at du ikke har noen å snakke med om det. Men som sagt... mannen din burde forstå det.

Ikke for å være frekk, men mannen din høres egoistisk og selvsentrert ut. Du kan ikke finne deg i det. Blir skikkelig irritert når folk tror at det å være hjemme med babyen bare er kos og avslapping. Jeg synes faktisk det er lettere å være i arbeid på dagtid og misunner ofte mannen min som er på jobb og får sosialisere seg med voksne folk, iallfall når babyen har kolikkanfall hjemme...og det eneste jeg gjør dag inn og dag ut er byssing/bæring, bleieskift, mating og tørking av gulp.

La han være alene med babyen lørdagen og søndagen....fra 07.30-16.00, så kanskje han skjønner at du ikke bare kan drasse med deg babyen rundt omkring, den trenger ro og rutiner den og. Ikke minst så trenger du støtte og hjelp til å ta deg av babyen så du ikke blir helt utkjørt.

Ikke gi han nøklene til bilen? Be han gå en tur med ungen istedetfor.. :)

Back
Topp