Mannen sier han flytter

3småblir4❤️

Flørter med forumet
Mailykken 2025
Vi ble uplanlagt gravid. Jeg har nå barn nr tre i magen. Han sier at velger jeg å beholde så flytter han. Han kommer også nekte å ha noe med barnet i magen å gjøre. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. For velger jeg å beholde så blir jeg alenemor til tre. Samtidig føler jeg på at om jeg beholder så svikter jeg dem 2 andre barna som nå har en far tilstedeværende. Men han sier som sagt at han forsvinner ut av livet til alle om jeg velger å beholde.

Vi ble uplanlagt gravid. Jeg har nå barn nr tre i magen. Han sier at velger jeg å beholde så flytter han. Han kommer også nekte å ha noe med barnet i magen å gjøre. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. For velger jeg å beholde så blir jeg alenemor til tre. Samtidig føler jeg på at om jeg beholder så svikter jeg dem 2 andre barna som nå har en far tilstedeværende. Men han sier som sagt at han forsvinner ut av livet til alle om jeg velger å beholde.
Slik jeg ser det har han allerede sviktet dere alle og eliminert seg selv fra familien. Man har ikke slike tanker når man er en forelder. 'Å dra fra familien fordi det kommer ett nytt barn overraskende på'. Slikt kan man risikere om man er aktiv....

Jeg ville kontaktet familievernkontoret med en gang, forklart situasjonen og bedt om et møte raskt. Finn ut av hvor du står i denne situasjonen, ønsker du ett nytt barn UAVHENGIG av hva han mener eller er det ikke noe du egentlig ønsker.

MASSE LYKKE TIL!:Heartbigred

Håper du velger å beholde barnet, barnet er allerede i magen din og fortjener et liv med deg og sine søsken :Heartred Mannen din kan jeg bare be og håpe at skal ta til fornuft...

Ser du skriver i en annen tråd at han er 50 år. Hvorfor har han ikke sterilisert seg hvis han ikke ønsker flere barn? At en så «gammel» mann truer med å reise hvis du beholder og faktisk reise fra de to andre barna sine, sier mye om han. Høres ikke ut som en god mann og pappa fra før av.

Vil du klare ha et samliv med han om du tar abort? Det hadde ikke jeg klart. Uansett om du velger beholde eller ei så er nok mest sannsynlig samlivet deres ødelagt allerede av denne kommentaren fra mannen din.

Hadde noen gitt meg det ultimatumet hadde jeg kasta ham på dør enkelt og greit. Folk flest vet hvitdan barn blir til og jeg hadde aldri klart å tilgi meg selv en ablrt pga en mann. Scumbag kaller jeg slike menn

Denne situasjonen har jeg vært i selv. Jeg valgte den gang abort… Men tro meg, jeg har angret/angrer den dag i dag!!! :( jeg tenker alltid på dette ufødte barnet rundt den tida jeg ville hatt termin, drømmer meg bort om hvor mange år hen ville vært osv. Lengselen slukte meg helt, så jeg måtte tilslutte «tette» tomrommet med å få to barn til ❤️ Dette med samme barnefar som lille ville hatt, og til storesøsknene. Han skjønte greia 5 år etterpå…

Så har du hørt min erfaring i det minste ;)

Hva er grunnen til at han ikke vil da? Om forholdet ellers er bra hadde jeg kon satt meg ned å hatt samtale å hørt på argumentene hans og så tatt en avgjørelse utfra det. Forholdet trenger ikke bli ødelagt selv om du tar abort men om du absolutt ikke vil ta abort blir det jo noe annet

Hvis han kan forlate kone og to barn på det grunnlaget, så er det vel bare spørsmål om tid før han kan finne på å forlate dere for andre grunner også. Jeg personlig ville ikke latt en slik trussel påvirke valget mitt. Så utrolig stusselig og smålig gjort av en 50 år gammel mann. Han hadde garantert kommet lenger ved å holde en voksen dialog.

Denne tråden hadde jeg helt glemt bort at jeg startet. Mannen ble, var nok bare i ren frustrasjon over at ting ikke ble som planlagt. Vi har nå 3 barn og holder fortsatt sammen. Pluss at han var tilstede under graviditeten å fødsel å alt som var.
Men 3 år etter sitter vi igjen i samme situasjon, med at jeg blitt gravid igjen. Denne gang med spiral. Denne gang har det ikke vært trussel om å dra på samme måte. Men han ønsker ikke å være med på sykehuset ved en eventuell abort. Jeg vet selv ikke hva jeg ønsker. Eneste jeg vet er at om jeg skal ta abort så ønsker jeg at han er med. Men det virket ikke som han har lyst til det. Å nei han har egentlig ikke noe ønske om at vi skal beholde heller. Så ingen lett situasjon nå heller.

• Omsorg
Reactions: HCS
Han er voksen. Har man sex kan man bli gravide. Ingen prevensjonsmidler er 100% sikre. Dette er ikke din skyld på noen som helst måte. Så syns absolutt han bør ta sin del av ansvaret og stille opp for deg - uavhengig av om du vil beholde eller ikke. Lykke til med valget :Heartred

Denne tråden hadde jeg helt glemt bort at jeg startet. Mannen ble, var nok bare i ren frustrasjon over at ting ikke ble som planlagt. Vi har nå 3 barn og holder fortsatt sammen. Pluss at han var tilstede under graviditeten å fødsel å alt som var.
Men 3 år etter sitter vi igjen i samme situasjon, med at jeg blitt gravid igjen. Denne gang med spiral. Denne gang har det ikke vært trussel om å dra på samme måte. Men han ønsker ikke å være med på sykehuset ved en eventuell abort. Jeg vet selv ikke hva jeg ønsker. Eneste jeg vet er at om jeg skal ta abort så ønsker jeg at han er med. Men det virket ikke som han har lyst til det. Å nei han har egentlig ikke noe ønske om at vi skal beholde heller. Så ingen lett situasjon nå heller.
Jeg synes han virker en smule umoden. Er det kun ditt ansvar at dere har blitt gravide? Ja, det er ubehagelig å bli med på sykehuset for abort, men tenker han ikke på deg?

Så egoistisk av ham! Tror han at det er lettere for deg å gjennomføre en eventuell abort? Så vondt at han ikke klarer å stå ved din side, uansett hva. Du fortjener faktisk det!

Jeg tror jeg bare får gå etter mitt ønske å beholder. Med risiko at han går fra meg. Men da er det hans tap å hans valg. Tror ikke jeg kommer til å klare å ta en abort mot innerst inne min egen vilje. Vet om andre som klarer seg som alenemor. Så om det er risikoen jeg må ta så gjør jeg det. Han har en del bagasje som gjør at han ikke takler visse ting å da reagerer han på en barnslig å umoden måte. Men etter snart 10 år sammen så burde han godt vite hva jeg synes om abort. Å når jeg allikevel har strukket ut hånden å sagt ja for din skyld så kan jeg gå igjenom en abort, å han da velger å ikke en gang stå ved min side da. Så går jeg etter mitt eget hjerte. Barnet er jo lagd av kjærlighet selvom det ikke er planlagt. Å jeg vet at den lille klumpen i magen blir et liv med egen personlighet. Så gjør det en abort ekstra vanskelig. Å jeg tror kanskje det er det han synes å, bare at han ikke ønsker å beholde samtidig som abort er vanskelig. Men jeg må si jeg er redd for at han forlater meg ved mitt valg å beholde, men jeg kan stå mer for valget å beholde enn valget om abort.

Jeg tror jeg bare får gå etter mitt ønske å beholder. Med risiko at han går fra meg. Men da er det hans tap å hans valg. Tror ikke jeg kommer til å klare å ta en abort mot innerst inne min egen vilje. Vet om andre som klarer seg som alenemor. Så om det er risikoen jeg må ta så gjør jeg det. Han har en del bagasje som gjør at han ikke takler visse ting å da reagerer han på en barnslig å umoden måte. Men etter snart 10 år sammen så burde han godt vite hva jeg synes om abort. Å når jeg allikevel har strukket ut hånden å sagt ja for din skyld så kan jeg gå igjenom en abort, å han da velger å ikke en gang stå ved min side da. Så går jeg etter mitt eget hjerte. Barnet er jo lagd av kjærlighet selvom det ikke er planlagt. Å jeg vet at den lille klumpen i magen blir et liv med egen personlighet. Så gjør det en abort ekstra vanskelig. Å jeg tror kanskje det er det han synes å, bare at han ikke ønsker å beholde samtidig som abort er vanskelig. Men jeg må si jeg er redd for at han forlater meg ved mitt valg å beholde, men jeg kan stå mer for valget å beholde enn valget om abort.
Kanskje en tur på familievernkontoret kunne vært noe?

• Liker
Reactions: HCS
Jeg hadde nok gått fra ham uansett, uavhengig av graviditeten. Han er ikke til å stole på og han støtter deg ikke. Allikevel er det et vanskelig valg å gå..

Godt du følger hjertet ditt og hva som er rett for deg :Heartbigred
Alenemødre er supre og det er hans tap som ikke vil være med på det han har vært med og skapt!
Med et sånt reaksjonsmønster hos en voksen mann er det noe man uansett burde ta tak i, synes jeg

Back
Topp