Mannen reise bort rundt termin

Workaholic

Flørter med forumet
Jeg har termin på mandag, og mannen skal egentlig reise bort mandag-tirsdag. Det er ikke langt unna, bare et par timers kjøring i bil fra sykehuset. Men i motsatt retning av der vi bor fra sykehuset (3 t hjemmefra), slik at jeg i såfall må komme meg til sykehuset på egenhånd (30-45 min å kjøre). Og dersom fødselen skulle starte i rushtrafikken kan det plutselig ta minst en time ekstra å komme seg til sykehuset for både ham og meg.
Frem til nå har jeg tenkt at dette vil gå fint, sannsynligheten for å føde akkurat på termindatoen er jo ikke så stor. Om så skjer får jeg bare ta en taxi til sykehuset, og han får komme så fort han kan. Han har tilbudt seg å komme hjem på kvelden mellom kursdagene slik at han bare er borte på dagtid. Og siden jeg er førstegangs tar det jo sikkert mange timer i fødsel, har jeg regnet med. Men nå begynner jeg å lure på om det kanskje er dumt? Vil jo ikke ødelegge for jobben hans, men samtidig har jeg lite lyst til å føde uten ham tilstede. Hva tenker dere? Hva ville dere sagt i samme situasjon?

Jeg trur det kommer til å gå veldig greit om han kommer hjem på kvelden :-) er jo som regel natten noe skjer
Han har like lang reisetid som meg til sykehuset så vil ikke påstå at han har det så ille ;p å når han kjører selv har han også anledning til å dra tvert noe skjer. Du kan jo da også bestemme deg for å nevne for ham tvert noe skjer og ikke dra det ut til du må dra selv :-)

Men føler du at det blir helt krise så sier du det og da er saken klar! :-)

Han rekker jo å komme tilbake til deg dersom fødselen skulle starte, med mindre fødselen skjer lynraskt og det er jo ikke vanlig. Hadde ikke sagt noe på det her i alle fall.

Første gang kan ta lang tid.
Tok 2,5 døgn med førsta. Nr 2 med i iangsetting tok 17 timer. Men med venting imellom så tok det jo over 1 døgn der også. Dette er et spesielt øyeblikk :) og jobben er faktisk ikke så viktig, ønsker du han der, vil han være der. Så kan jobben bare drite og dra. Det er deres barn:)
Sykebil er å anbefale, da er du godt ivaretatt til sykehuset. Hold god kontakt med sykehuset og mannen din, så ønsker jeg deg lykke til :)

Jeg allierte meg med ei venninne. Mannen jobber ca 3t unna med kollektivtransport og da vi bare har en bil å krangle om så må jo jeg ha den når han er på jobb. Venninna mi kjørte meg til føden og jeg ringte mannen når jeg fikk fødestue og det nærmet seg. Han fikk lånt seg en bil og da var han hos meg på en time.

Back
Topp