Mannen og alkohol...

maria79

Forelsket i forumet
Hei kloke damer!

Det sies jo at vi kvinner bør være forsiktige med alkohol i perioden før innsetting.. Spesielt når vi setter sprøytene..
Men hvordan er det med mannen? Bør ikke han også være forsiktig med alkohol?

Jeg tenker bare at om eggene blir påvirket, så er det vel stor sjanse for at sædcellene også påvirkes?..

Noen som vet? :)

Her ble vi gravide etter at mannen sluttet å drikke. Han drakk litt hver helg.

Mannen drakk ikke i prøve tiden og han sluttet noen uker før. Egentlig han drikker lite men vi ville være forsiktige.

Leste meg opp på dette fordi vi skulle i bryllup rett før siste forsøk og kom fram til at det ikke har noe å si! Så mannen drakk som bare det på festen, prøven ble fin og jeg ble gravid!

http://www.vg.no/forbruker/helse/sex-og-samliv/alkohol-gir-ikke-daarlig-saedkvalitet/a/23255041/

http://www.aftenposten.no/norge/Forskning-Alkohol-pavirker-ikke-menns-sadkvalitet-84018b.html
Oi gratulerer, jeg visste ikke at det hadde klaffet for dere!! Beklager at jeg stjeler tråden men måtte gratulere :) mjau-mjau :)

Sædcellene som kommer ut i dag ble laget for 3 mnd siden og her har mannen hatt fine prøver etter perioder med både lite og mye inntak så da har han ikke hatt så mye begrensninger. Så det har tydeligvis ikke noe å si på han her. Han drikker kanskje en 6 pk med øl hver helg.

På Ullevål anbefaler de å holde alkoholforbruket på et absolutt minimum de tre siste månedene før et forsøk både for mann og dame :)

Takk for svar allesammen! Her var det mye forskjellig å forholde seg til :schocked028
Her går det i grunnen lite alkohol til vanlig, men vi har selvfølgelig en stor "happening" hjemme hos oss selv, midt i prøvetiden.. Så det er ikke så lett å unngå uten de store spørsmålene...
Vi får tenke litt igjennom dette her:happy119

Takk for svar allesammen! Her var det mye forskjellig å forholde seg til :schocked028
Her går det i grunnen lite alkohol til vanlig, men vi har selvfølgelig en stor "happening" hjemme hos oss selv, midt i prøvetiden.. Så det er ikke så lett å unngå uten de store spørsmålene...

Ja, dere får tenke igjennom. Er mye morsommere å være edru på fest og leke full :p hihi

Jeg tror også det kommer an på mannens sædkvalitet, om den er dårlig eller bra fra før.

Jeg skal ikke kreve at jeg har kunnskapen om sædkvaliteten og alkoholens påvirkninger på den, men jeg krevde av mannen at han fikk gjøre alt han kunne for å forbedre sin sædkvalitet hvis jeg skulle gjennomgå prøverør når det var han som var faktoren ang barnløshet. Heldigvis var han helt enig, fornuftig som han er.

Han kuttet snus, all alkohol ( han drakk særlig øl da han drakk alkohol. Typisk en koseøl ofte eller en 6' er i helgene ), setevarmer i bilen, varme bad og badstu, trange boxere, begynte spise mer grønnsaker og frukt + vitaminer.

Sædprøvene endret seg fra usle 5 mill/ ml til 10 så til 11 og til slutt 12 mill/ ml over tid selvfølgelig.

2,5 gg forbedring tror ikke jeg er bare en tilfeldighet, men hva som var utslagsgivende....det vet vi jo ikke.

Samboer fikk pent holde seg unna alkohol siste tiden før forsøk, mtp alt jeg måtte igjennom med medisiner og uttakk osv syns jeg ikke det er noe stort offer for mannen å gjøre det lille han kan for å forberede sjangsene :) for jeg tenker at i bunn og grunn så kan ikke alkohol gjøre svømmerne bedre hvertfall :p

Her holdt vi oss begge unna alkohol fra nesespray start. Helt enig med *Gracie* om at det bare skulle mangle at mannen kunne holde seg unna alkoholen, mens man holder på med prøverørsbehandlingen.

Jeg fikk vite at det er øl som er verst. Så mannen kuttet ut øl i 1 år, men fikk drikke whisky eller det han likte i moderate mengder. Hans motilitet var faktoren her. Ble til slutt gravide på egenhånd.

Back
Topp