Mannen med på ultralyd??

seff skal han være med! han gleder seg kjempe masse så å ikke være med hadde vært uaktuelt for både meg og han. 
 
Min SKAL være med på ordinær UL. Det er hans barn også, og om jeg må ta meg fri for å dra på ultralyd, så får han jammen gjøre det han også. Han har rett på fri i forbindelse med sånne ting, så at han ikke "orker" er ingen unnskyldning.

Jeg må "orke" mye når jeg går gravid - så at han i det hele tatt ikke orker noe - det får han stri med selv, og skal ikke gå ut over meg og babyen i magen.

Han skal bli pappa, så han har bare med å stille opp.

Beklager-  men jeg blir rett og slett så ubekrivelig forbannet på menn som ikke gidder engasjere seg såpass i at de skal bli pappa!! Mannen min har grått i alle svangerskapene når vi har vært på ultralyd! Det blir mer virkelig for dem også at det faktisk er en baby som er ferdig i magen <3 Det er noe de trenger å være med på i mine øyne.
 
uff forstår godt at du ikke har lyst å tvinge han og ha med en sur mann.. Men jeg hadde blitt kjempeskuffa om min mann ikke orka å bli med. Sist svangerskap var jeg så utrolig nervøs før UL. Den undersøkelsen kan jo gi dere svar som kan forandre hele livet deres! Selv om det mest sannsynlig går veldig fint da. Håper du klarer å få han til å forstå at han bør være med. Lykke til...
 
Sambo her insisterer på å være med, og når mamma sa at hun ville være med om ikke han fikk fri fra jobb sa han at han skulle uansett om han fikk fri eller ikke :P

Han har vært med på alt, alle legetimene og hos jordmor :) Han koser med magen hver dag, og passer godt på:) Jeg innser at jeg har en fantastisk samboer, og at han kommer til å bli en fantastisk pappa til vårt lille mirakel :D tiltross for at han er lat :P
 
Skjønner du er skuffet ja

Her har jeg vært på 3 ultralyder allerede. Mannen var ikke med den første gangen, da han jobber natt. Men han skiftet litt på søvnmønsteret og har dermed blitt med på de to andre. Han gleder seg masse til ordinær
 
Så kjedelig med en mann som ikke ønsker å ta del i det han kan i svangerskapet.. ultralyden er tross alt hans første møte med den lille.. 

Min mann skal selvfølgelig være med når vi skal på ultralyd. Vi husker begge tilbake på det som en fantastisk opplevelse i forrige svangerskap! Og etter vi hadde vært på ordinær ultralyd sist var det mannen som insisterte på at vi måtte på 3d-ul litt seinere i forløpet :) Så det er planen denne gangen også.. 
 
Syns det er kjemperart at han ikke vil bli med.. kanskje det ikke har gått opp for han at han faktisk skal bli far...
Her er det en selvfølge at sambo skal være med, han er kjempespent!
 
Her skal mannen såklart være med! Vi var itvil om han var hjemme (reisearbeider) og hadde mammaen min som back-up hvis mannen var på reise, han er heldigvis hjemme og er veldig glad for å få være med!
Var på 4 ultralyder med forrige barn og han var med på alle der også:)
 
Her skal samboer være med =) Jeg fikk opprinnelig time til UL 8 desember, men pga av at samboer er i militæret på daværende tidspunkt så fikk jeg flyttet timen til 22 desember så han fikk være med. Jeg hadde ikkje valg om jeg ville flytte timen, for samboer sa han skulle være med =) Og det var no jeg likte veldig godt siden dette er vårt første barn =)

For det dere har flere barn fra før så skjønner jeg veldig godt at du e litt skuffet over at han ikke ville være med denne gangen også =) Lov å håpe at han forandrer mening da =)
 
Uff så trist for deg, når du vil ha han med. Synes han skulle ta litt hensyn til dine ønsker også. Men skjønner deg at du synes det er kjipt å "mase", særlig når han blir sur.

Mannen min skal være med. Han var med sist og jeg tror han synes det er litt ålreit.
 
Så trist at han ikke vil det. Jeg vil dele både sorger og gleder meg mannen min jeg, og vil selvsagt ha han med. Man vet jo aldri hva man får se. Men jeg tror ikke alltid de gutta fatter hvor stort det er med barn i magen...
 
Bare fikk ide... Kan du ikke ønske deg i julegave at han tar seg fri og blir med? Kanskje han fatter at dette er viktig for deg...
 
Huff, så trist da :(

Her skal mannen være med :) Vi har allerede vært på en tidlig ul, og i neste uke skal vi til jordmor sammen :) Han vil veldig gjerne være med på alt..
 
Å,så dumt han ikke vil være med,han kommer helt sikkert til å angre på det seinere! Er det deres første barn? Forrige gang jeg var gravid så var jeg utrolig nervøs og hadde ikke klart meg på ul uten mannen,men kanskje du har noen andre du kan ta med deg? Selv om det er fantastisk å oppleve ultralyden sammen,så er det viktigste at du har noen du er trygg på med deg:)Lykke til:)
 
Min kjæreste skal ikke bli med på ultralyd fordi vi bor på hver vår kant på landet. Jeg tar med min mor i steden. Jeg har lyst til å bestille en 3D ultralyd kjæresten kan bli med på. Han blir ikke så involvert i svangerskapet når vi bor så langt fra hverandre. Vi flytter ikke sammen før jeg går ut i permisjon så det kan bli en brå overgang for han tenker jeg, fra å ha en gravid-helge-kjæreste til en smell-gravid-samboer ;)
 
Nei, han sa senest i dag at han ba meg om å ta abort og at han ikke vil ha ungen. Så han skal jammen meg få slippe å se nurket også.
 
Det er det verste jeg har hørt! Tilogmed pappan til lilla i magen min var med på ultralyd, fordi jeg ville det. Og vi har (hatt) et veldig anstrengt forhold til hverandre etter at jeg ble gravid, da han ville at jeg skulle ta abort, og jeg ikke klarte det... 
Den mannen din burde mao skjerpe seg. Synes du burde kreve av ham at dere er sammen om svangerskapet, og ul er en av de aller største opplevelsene før fødselen! Om ikke annet, burde han være der sammen med deg, hvis noe ikke er som det skal. Han kan jo ikke bare avfeie en slik medisinsk kontroll (som jo ul faktisk er) med at "alt sikkert er bra..." 
 


Sweet Chili83 skrev:
Nei, han sa senest i dag at han ba meg om å ta abort og at han ikke vil ha ungen. Så han skal jammen meg få slippe å se nurket også.



Så Trist at han har en slik holdning til barnet og graviditeten :( Han hadde kanskje hatt godt av å være med på ul for å se det lille fantastiske mennesket dere har laget sammen. D kan umulig ha gått opp for han at han skal bli far når han prater på den måten..! Er det deres første barn? Håper han tar seg sammen og innser at han vil dele denne flotte tiden med deg, hvis ikke så skal jeg være så krass og si at hadde d vært meg hadde jeg tenkt godt over hele forholdet!:(
 

Så snill du er=)...bor i Trondheim...men nå har jeg snakket ordentlig med han, og han har sagt han skal være med :) Så da håper jeg det blir en fin opplevelse for begge to 

Veldig mange snille manner damene her inne har 


Huff, nå ble jeg lei meg på dine vegne! Ingen skulle behøve å dra på ul alene! Selvfølgelig er det støttende å ha noen der hvis noe er galt, men som jeg også nevnte så er det jo mest sannsynlig en fantastisk opplevelse og da er det kjipt å ikke ha noen andre enn jm der å dele det med.. Hvor bor du da? Hvis du er i nærheten av Trh så kan jeg godt være med deg om du vil det? Selv om jeg skjønner at det er selvfølgelig mannen din du ønsker der!
Jeg ville prøvd en gang til og snakket med mannen og spurt om støtte akkurat den dagen...hvis han blir sint, så jaja, la han være litt sint ei stund da så går det vel over. Men kanskje han får tenkt seg litt om også blir han med likevel? Ikke gi deg så lett for dere er jo to om dette barnet, det er bare "tilfeldigvis" du som bærer det de første 9 månedene..


 
Så bra at dere har snakket om det! Det er ofte det beste å gjøre!
Vet ikke om han ikke ville bruke fritiden eller noe, men min mann får betalt fri
å dra med meg på UL, men mulig det ikke er overalt.....

Nå må dere glede deg sammen og nytte UL snart!
 
Back
Topp