Mannen med på legetime ?

Veronah

Flørter med forumet
Mannen min ønsker å være med å stille opp på alle timene han kan fremover, og siden jeg har time på fredag tenkte han å bli med da, noe jeg så klart settet enormt stor pris på :)
Men, siden jeg I forrige svangerskap ikke var velsignet med en sånn god mann som jeg er nå, er jeg jo litt nyskjerrig på om det er andre som har hatt med seg kommende fedre på kontroller så tidlig og evt om legen kan si noe på det ?

Legen kan ikke si noe på det. Er jo bare supert at mannen er engasjert;) jeg hadde ikke med mannen på noen kontroller. Ikke på UL engang:( jobben hans er ikke så glad i at han er borte fra jobb. Men denne gangen skal han bli me på UL ihvertfall!;)

Mannen min var med på første forrige gang, og mulig den neste også:) Han hadde blitt med alle gangene om jeg hadde ønsket det:) Men jeg var der så ofte, og følte ikke at det var noe "nytt" om du skjønner hva jeg mener. JM sjekket protein i urinprøven jeg hadde med, spurte hvordan det gikk, målte litt, og stort sett ikke mye mer :p
Han får lov å være med om han virkelig vil selv, men jeg "trenger han ikke" der denne gangen (følte meg veldig kald å jævlig nå hehe) men han blir med på ul og fødsel heheh;)

Synes det er kos at mannen din vil være med <3 og måten du skriver på tilsier at du er glad for det selv <3 Ta med mannen din du, og vær stolt av det!:)
Om legen sier noe, så er det nok kun positivt!! :)

Mannen var med på første legetime og vil være med på første jordmor time. :) syntes det bare er koselig at han vil være med. :)

Mannen min var med på alle kontrollene jeg hadde under sist graviditet, noe vi begge syntes var kjempe kjekt. Jordmor gav også uttrykk for at hun syntes det var koselig. Til og med på barselstreff som helsestasjonen satte opp ønsket han å være med, og ikke overraskende var det kun han som mann som ble med. Men det var ubetinget positive tilbakemld. om at han var med. Så vær glad for at han ønsker å være med, og del dette sammen. Det er stort for oss begge å skulle bli foreldre, og det er innmari kjekt at mannen engasjerer seg i alt fra dag en.

Samboeren min var med på 2 ul & omvisning på fødeavdelingen med første mann, ellers ingen ting annet :)

Mannen min har hittil ikke gått glipp av noe. Legen syntes det var fint at han var med på første kontroll der og gynekologen min synes det er kjempe stas at pappaen vil være med på ultralyder :) Selv er jeg veldig takknemlig og synes det er fantastisk at han selv vil være med og er engasjert ❤ Dessuten er det nyttig for meg siden det fort kan bli litt mye informasjon og når man er kvalm og trøtt er det ålreit med et par ører ekstra ;)

Så bra ! :D
Kjekt å høre andres erfaringer rundt det, forrige svangerskap var det så vidt faren klarte å dra seg med på oul, så er ganske nytt å ha en så engasjert og omtenksom mann :)

Er veldig spent på kontrollene selv, ekstrem sprøyteskrekk og besvimer hver gang under blodprøver , noe jeg må ha flere av grunnet rhesus minus .. Så er veldig glad for å ha han med som støtte :D

Har ikke mannen med til legen, men han ønsker å være med på noen jm timer :)
Synes det er koselig at han ønsker å være med :)

Min mann er med på de fleste kontrollene, både nå og ved sist svangerskap. Synes det er fint at man er to om graviditeten, hele veien :) Noen få ganger har det vært umulig ift jobb, men alle ultralyder og de fleste kontroller hos både lege og jm. Det har føltes godt for meg og jeg har inntrykk av at det har vært betydningsfullt for han også :)

Har blir mannen med på hvertfall første jordmortime og oul, ut over d får vi ta etterhvert som d dukker opp:)

Her har mannen vært med på både legebesøk og tul. Han jobber offshore man-tors og fri resten av uken, så vi legger opp alle timer på fredager slik at han også får bli med. Dette synes han er veldig stas, samtidig som det er betryggende for meg :) Veldig glad for at han er så gira på å være med.

Mannen var med på et par av timene med førstemann og han har vært med på alle ultralyder. Jeg synes ikke han trenger å prioritere disse timene med mindre det er noe spesielt. Men ultralydene må han være med på. Og det er vi helt enige om. Og enige om at det holder. Viktigere at vi begge prioriterer foreldresamtaler i barnehagen og utviklingssamtalene på skolen;)

Nei, han blir ikke med pga jobb :-)

Han og jeg føler det ikke er nødvendig.
Han skal være med på ultralyd i uke 18 da vel og merke. :-)

Jobber mye mannen min også, og mye vekke så er bare glad for at han stiller opp så mye som han Gjør når han kan :D

Pappaen til forrige var ikke med på noe som helst, og intresserte /intresserer seg tilnærmet null..

Mannen blir med på UL og på svangerskapskontroller, hvis ikke han har noe spesielt på jobben. Hyggelig å ha han med synes jeg, da blir han jo mer involvert i hva som skjer med kroppen min :)

Veldig koselig at han blir med da. Får jo litt mere innblikk i hva som skjer.

Mannen min var med på de fleste i første svangerskap, i andre var han med på ul'ene. Og det samme nå.

Legetimer vil jeg gå på alene. Er så upersonlig så. Men jordmortimer skal han være med på, alle sammen. Og ultralyd.

Han hadde blitt på alt han kunne hvis han fikk velge. :)

Back
Topp