Mannen med på kontroller?

Enkefalos

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Aprillykke 2017
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Uff, jeg vet det er spurt om før, men jeg kunne ikke finne det igjen (tror ikke søkefunksjonen funker så innmari bra på appen). Lurer bare på hvilke kontroller mannen deres har pleid å være med på i forbindelse med IVF? :)

Han var med på forsamtalen og uttaket. Han må ta hele uken fri for å være med, pga reisejobb. Så det ble kun da det var absolutt nødvendig. For meg var det helt uproblematisk å dra alene :) Hadde med meg søsteren min en gang.

Vårt andre innsett, det jeg ble gravid på, var på en lørdag. Så han fikk heldigvis vært med på det :)

Nå har jeg lang reisevei til St.Olavs som inkluderer fly. Mannen får ikke dekket reisen annet enn til/fra egguthenting, så alle de andre turene har jeg tatt alene. :)

Siden jeg ikke har lappen og vi måtte kjøre ganske langt så har han vært med på alle :)

Men han jobber turnus da så han hadde uansett fri eller bare byttet så han fikk fri de dagene han ikke måtte bli med :)

Mannen min var med på alle kontrollene fra dag en. Følte at jeg rett og slett trengte støtte. Er utrolig glad for at han var med på absolutt alt, han var den som motiverte meg gjennom hele prosessen. Alle er forskjellige, men jeg følte det mest riktig å ha han ved min side gjennom hele reisen.

Mannen her har vært med på forsamtale og uttak:) mamma var med på en kontroll, men det var fordi vi tok en heldag i Oslo med shopping:)
har egentlig lyst til at mannen skal være med på kontroll på Ullevål på tirsdag, men det er fordi jeg aldri har vært på Ullevål før, syns ikke det er så gøy å kjøre ukjente steder i Oslo :rolleyes: men får vel bare manne meg opp til å kjøre selv;)

Mannen har vært med på samtlige kontroller, uttak og innsettinger. Han har vært veldig klar på sine ønsker om å være med, det har vært viktig for han å delta like "aktivt".
Nå skal det sies at vi bor 10 min unna sykehuset og han har en veldig fleksibel arbeidstid, så rent praktisk har det vært veldig enkelt for vår del.

Her har mannen vært med på nesten alt. Bare et par ul kontroller han ikke fikk til. Han er veldig investert i alt som skjer og synes det meste er veldig interessant ;)

Vi bor ikke nærme Ullevål, men mannen var med på alt. På den bekreftelsen til Pasientreiser som vi fikk etter innsett på Ullevål så hadde de skrevet opp mannen og meg på alle datoene, så vi fikk dekket reise for begge to. Jeg ville ha med mannen, og selv om han ikke synes det var helt nødvendig på kontrollene så var han positiv til å være med siden jeg ønsket det. Veldig glad for at han er så forståelsesfull. Jeg var redd for å få noen dårlige nyheter på kontrollene (avbrutt forsøk av en eller annen grunn eller egentlig hva som helst av negative nyheter) og så måtte kjøre den lange veien hjem alene. Det sitter fortsatt i kroppen min at jeg har fått dårlige nyheter to ganger på ultralyd-undersøkelser, så jeg har vel litt skrekken for ultralyd uten mannen min. (Dårlige nyheter var før IVF da, den ene gangen var da de oppdaget missed abortion og den andre var da det ble oppdaget adenomyose. MA'en var heldigvis mannen med. Adenomyosen (med påfølgende beskjed om at hjemmeprøving egentlig var tull, og vi måtte ha IVF) ble oppdaget på Ullevål da jeg trodde jeg skulle på en kort samtale om videre behandling av endometriose, så mannen var ikke med - og jeg visste ikke at jeg skulle ha ultralyd, da gråt jeg i bilen hele veien hjem.)

Om man ikke har noe spesielt behov for mannen så holder det jo egentlig å ha han med på forsamtale og uttak. På uttak kan man levere sæd hjemmefra (innen 1,5 time tror jeg de sa til oss, men spør dem dersom det er aktuelt), men mannen må uansett være med for å signere noen papirer.

Ok, så godt å lese at det ikke er unormalt å ville ha med seg mannen på kontrollene. Da blir han med her også :)

Min er med på alle timene såfremt han har fri fra skolen. Er vel ikke akkurat nødvendig å ha han med på ul, men om han har fri blir han med. Veldig praktisk slik at jeg slipper å gjenfortelle alt legen sier da det er vår første gang og alt er nytt :)

Han har vært med på: forsamtale, uttak, begge innsett, samt ultralyder i graviditeten.

Mannen min har vært med på alt etter vi satt sammen hos gyn og ble henvist til Ullevål. Veldig glad for det, merker jeg trenger støtta hans:)

Mannen min har også vært med på alt til nå, utredninger og forsamtale ivf.
Han blir med på uttak, insett og kontroller, godt å ha ham med som støtte<3

Jeg må reise med fly, så min mann var med på forsamtale, hele første uttaksrunde med alt det innebar, men siden det nå er blitt en del runder, så er han kun med på uttak og resten av tiden reiser jeg alene :)

Mannen min har vært med på uttak og innsett...

Back
Topp