Mannen med på 1 kontroll?

3blir4idesember

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
Er det vanlig at mannen er med på kontrollen? Hva skal dere? Min har vært med på ultralydene så langt men usikker på den første kontrollen hos legen..

Jeg har ikke tenkt å ha mannen med på 1. kontroll til legen, men han er selvfølgelig med på UL, og ønsker å være med til jordmor :)

Tror ikke han blir med på første kontroll til lege. Mn skal på ul neste uke, da blir han med. Og oul. Mn vi får se ann kontrollene etterhvert.

Tror det ganske vanlig begge deler, å komme både med og uten mann på første kontroll:-) Min samboer var ikke med på første kontroll hos fastlegen min, men han var med på tidlig ultralyd - og kommer til å bli med på de resterende ultralydene :-) hvert par må selvfølgelig gjøre det som kjennes riktig.

Min mann skal være med på første kontroll hos legen. Siden han uansett har fri fra jobb ser jeg ikke noe grunn til at han ikke skal være med. :)

Min blir ikke med på andre kontroller enn ultralyden :) ser ikke noe vits i at han skal ta seg fri fra jobb for de :)

Han var med på en kontroll da jeg var gravid med første, og var nødt til å kjøre meg ett par ganger på slutten av andre svangerskap (slet veldig med å kjøre bil enkelte dager pga bekkenløsning). Ellers er det kun ul han har vært med på :)

Jeg tenker å ha han med til første time hos jordmor :-) Da kan han få spørre om ting han lurer på (siden dette er hans første barn ) Også skal han få være med på ul og når det er tid for å kunne høre hjertet :-)

I første svangerskap var han med på alle kontrollene. Han var like spent som meg, og ville gjerne snakke med lege/jordmor.

Han er ikke like gira denne gangen, så 1.kontroll går jeg alene til. :p

Men han blir nok med til første jordmortime, for da får man som regel høre hjertelyden. :)

mannen har brukt å vært med på ul, men ikke på 1 kontroll, men blitt med på noen kontroller til jordmor :)

Mannen var med første gang til jordmor tror jeg, og en OUL. (i forige svangerskap).
Denne gangen blir han nok kun med på OUL, ser ikke noe grunn til at han skal være med på noen andre timer om det ikke skjer noe uventet. Om vi velger tidlig UL, så vil han muligens være med på den da såklart :)

Mannen var med første gang til jordmor tror jeg, og en OUL. (i forige svangerskap).
Denne gangen blir han nok kun med på OUL, ser ikke noe grunn til at han skal være med på noen andre timer om det ikke skjer noe uventet. Om vi velger tidlig UL, så vil han muligens være med på den da såklart :)

Mannen her er med på alle kontroller utenom den ene legetimen, hvor de tar blodprøver og fyller ut helsekortet. Det er ikke nødvendig for han. Han skal være med til alle andre kontroller, siden vi kun tar de hos jordmor og da ser vi den lille hver gang.

Tar ikke mannen med på førstegangskontroll hos fastlegen, men han får bli med på alle ul (blir rundt 4-5 minimum)

Back
Topp