Mannen maser om at jeg ligger mye stille

LuLu85

Forelsket i forumet
Jeg ligger akkurat på grensen til svangerskapsdiabetes, rettere sagt inni grensen. Jeg har aldri Vært glad I søte saker annet en te på Moran med sukker. Denne sluttet jeg også med så det er ikke mye annet jeg må forandre på når det gjelder kostholdet ifølge jordmor og lege.

Fikk beskjed om å spise mer da jeg har gått ned I vekt. Jordmor komenterte også at jeg Bør ikke sove mer enn 8 timer av gangen uten å spise. Jeg pleier å lege meg kl. 22 og står som ofte ikke opp Før kl. 10. Men det skal sies at jeg står opp ca. 15 dager hver natt for å tisse og det tar langt tid Før jeg får sovet igjen. ( har også uvi) men jeg hører på jordmor og står opp ca. Kl. 04 eller 05 for å spise og som ofte må det gå en time Før jeg får lagt meg ned igjen. Mannen min masser veldig mye om at jeg Gjør ikke annet enn å ligge og sove. Og at jeg Bør stå opp hver morgen kl. 07 spise og bevege på meg ellers blir helse mi verre og det påvirker barnet.

Han kommentert alltid at jeg ikke holder meg nok I aktivitet. Selv om jeg går på trenings senter sammen med han 3 ganger I uken og går ca. 1 time på tredemølle. Han selv trenger hver dag og er ekstremt bevis på hva han spiser osv.. Dette stresser meg veldig og jeg har bestandig dårlig samvittighet fordi jeg føler at jeg utsetter barnet mitt for en fare.

Hva tenker dere?

Om du bare ligger i sengen fra22-10 syns jeg ikke det er mye! Ikke når man våkner og er oppe på natten...
Og så lenge du er i bevegelse på ettermiddagen og ikke bare ligger på sofa hele dagen ser jeg ikke problemet :pxsmile3 er bra at du trener 3 dager i uken;)

Jeg tenker at du er superflink som drar på treningssenter 3 ganger i uken!! Det gjør ikke jeg for å si det sånn :p du skal lytte til kroppen din og ikke gjøre mer enn du orker. Det er da hvertfall ikke bra for deg og babyen hvis du sliter deg helt ut.

Synes mannen din høres litt vel treningsentusiatisk ut :p selv sliter jeg med mine ting i svangerskapet så får ikke trent i det hele tatt. Tror ikke babyen får uhelse av den grunn, men beveger meg de dagene det går. Viktig å ikke bli hysterisk, men ha en normalt sunn livsstil som du absolutt virker til å ha. Ikke ha dårlig samvittighet, du er sprekere enn de fleste ;)

Høres ut som eksen min, han trena 6 dager i uka.. var også sinnsykt opptatt av å fortelle meg hvor usunn jeg var. Jeg spiste sunt, beveget meg som normale folk, spiste aldri søtsaker.. det eneste var at jeg ikke satte pris på å drive hardtrening hver dag, og spiste vanlig produkter i mindre mengder istedenfor alle de lettproduktene. Vi hadde hvert vårt pålegg.. noen mennesker er så sinnsykt opptatt av seg selv.. Stress er værre for barnet enn ro. Det at han maser på deg stresser deg, og det er helt unødvendig. Dessuten skal du ikkr belaste deg mer enn nødvendig, og det er HELT normalt å være trøtt i graviditeten. Man må tenke på ay babyen krever mer og mer av din energi, og jernlager og blodprosent er ofte lavere enn til vanlig. Og da er det ihvertfall farlig å presse seg, det kan føre til komplikasjoner! Så be typen din holde kjeft, passe på seg selv og lese seg litt opp om gravid-helse før han uttaler seg! ;)

Tror man bare må innfinne seg med at menn ikke forstår hvordan en graviditet kan påvirke en kvinne helt forskjellig og at ikke alle er som Marit bjørgen! Nå skal bevegelse hjelpe for blodsukkeret og synes nesten jeg hører "Husk å spise sunt og bevege deg" hele tiden. Har nemlig prediabetes selv! Noen dager føler man seg skikkelig dårlig og da frister det ikke å dra og trene. Tror absolutt det har noe å si hva man jobber med og overskuddet utover dette! Når det er sagt, så sier jeg bare: hør på hva lege og jordmor sier! Så gjør du det og sier til mannen at du gjør det legen/jordmor har sagt og de vet bedre enn ham. :-) selv har jeg tenkt å spørre legen om hvor langt unna insulin jeg er og om det vil hjelpe på den generelle formen! :-)

Lytt til din egen kropp og hva den trenger. Og selvfølgelig lege og jordmor.
så får andre syns hva de vil..

Høres ut som mannen din ikke forstår hvor mye energi det tar å skape et nytt menneske.

Jeg tror de fleste her inne ikke trener så mye som tre ganger i uka. Så vil si du holder deg i mye aktivitet. Dessuten skal man trene det man orker, men ikke mer. Det er viktig å lytte til kroppen!!

Mannen din kan ta seg en bolle!!

Ikke alle kan drive med trening under graviditeten slik som Marit Bjørgen liksom. Vil si det er unntaket!!

Tusen takk alle sammen for trøstende ord. Jeg vet han vil kun ha mitt og babisen beste, men jeg synes den har motsatt virkning. Han siterer at jeg må ikke tro at jeg er en maskin som skaper noe. Det er noe alle kvinner kan Gjøre uansett. Og at jeg Bør "glemme" at jeg er gravid ellers blir jeg bare enda mer syk. Det skal sies at jeg er allerede sykemeldt fra jobben pga mye plager osv.

Tusen takk alle sammen for trøstende ord. Jeg vet han vil kun ha mitt og babisen beste, men jeg synes den har motsatt virkning. Han siterer at jeg må ikke tro at jeg er en maskin som skaper noe. Det er noe alle kvinner kan Gjøre uansett. Og at jeg Bør "glemme" at jeg er gravid ellers blir jeg bare enda mer syk. Det skal sies at jeg er allerede sykemeldt fra jobben pga mye plager osv.
Sorry! Men for en idiotisk ting å si!!!! :@ han bør skaffe seg litt mer info før han sier sånne dumme ting!! Mener jeg leste i Svangerskapsboka at å skape et nytt menneske sammenlignes med å gå en fjelltur.

Sorry! Men for en idiotisk ting å si!!!! :@ han bør skaffe seg litt mer info før han sier sånne dumme ting!! Mener jeg leste i Svangerskapsboka at å skape et nytt menneske sammenlignes med å gå en fjelltur.
Helt enig med deg!! Hadde blitt kjempelei meg og fly forbanna hvis mannen min hadde sagt sånt til meg.

Å faktisk så er det ikke graviditet en sykdom, det vet alle, men det følger med mange plager hvor noen får få og andre mange. Ta han med på neste jm time eller lege time. For slik holdning ovenfor deg er respektløst i mine øyne!
Lytt til kroppen din, kun du selv som vet hva som er best for deg! Klem fra meg:)

Har du forklart han at det gir motsatt effekt på deg når han sier som han gjør?
Tenker at det burde jo gjøre at ham velger en annen "strategi" om han bare ønsker det beste for deg og deres kommende barn. Tipper at det ikke er første gang en mann gjør noe han tror er riktig. Men som blir helt feil :wacky:

Håper det går bra med dere og at han får en forståelse av at det son skjer i svangerskapet ikke er noe man rår over mtp form og energi =)

Hadde personlig klikka i vinkel om mannen hadde sagt no slikt! Ingen unnskyldning for å si no sånt uansett, håper ting er blitt bedre for deg :)

Back
Topp