Mannen må på feitekur, jeg på slankekur.. Meny?

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Mannen har gått så mye ned i vekt pga sykdom, så han må feites opp igjen! Nå er han altfor tynn! Så nå må han på feitekur, og jeg må på slankekur.. Ser for meg jeg må lage to middager, to forskjellige ting av all mat :/

Noen som har tips til matlaging?

Har du tenkt noe type kosthold som du vil prøve deg på for å gå ned i vekt? Hvis du velger lowcarb-highfat så vil jeg tro dere kan spise mye av det samme, men han tar måltidet med karbohydrater og du uten:-) så trenger du evt bare å lage et ekstra tilbehør til han:-)

Har ikke gått på det selv, men har lest litt om det, og det var det første som slo meg! Er gjerne verdt å kikke på;)

Enig med forrige innlegg. Karbokur kan kombinerast fint med ein som skal ha vanlig mat, og er ofte full av feitt i tillegg.
I teorien kan jo din kjære eta sin mat og halve din porsjon, så går han opp og du ned;)
Ein anna måte er å prøve ut 5:2 dietten, da blir det likt dei andre dagane, kun fastedagane som blir ulike:)

Dere kan spise det samme. Sunt kosthold er viktig for å gå opp i vekt også. Og fordi han er syk er det også viktig for han. Og grove kornprodukter og andre langsomme karbohydrater er viktig for dere begge uansett om dere skal opp eller ned.

Har du meldt deg på slankekrigen? :)

Evt. kan du lage "fetende" tilbehør som sauser eller rømme til ham, passe på at han får i seg snacks som nøtter og slikt som inneholder "sunt" fett, og slenge avocado i salaten hans. :)

Ville lagd samme mat til dere begge, men ulikt tilbehøret til dere begge. Vil også anbefale at han pøser på med protein (det kan du også spise mye av, sålenge fettinnholdet er under 6% i kjøttet dere spiser ) :) Mellommåltidene deres burde derimot ikke være det samme.. Det er her dere kan stjele fordeler til deres sak. La han spise større mellommåltider, mens du selv holder deg på 100-150 kcal.

Dere kan spise det samme. Sunt kosthold er viktig for å gå opp i vekt også. Og fordi han er syk er det også viktig for han. Og grove kornprodukter og andre langsomme karbohydrater er viktig for dere begge uansett om dere skal opp eller ned.

Enig der. Man kan ikke bare pøse på med usunn mat fordi en må gå opp i vekt, og raske karbohydrater er ikke bra uansett om en er tynn eller tykk.

Ville også ha laget samme til begge.

Passet på at han spiste store, gode porsjoner, og gjerne med rømme, saus, dressing, brød osv til.

Siden du skal slanke deg, ville jeg ha satset på å lage mest mulig "rene" middager :) Dvs styre unna gratenger, gryterettposer osv. Lag kjøtt/fisk, grønnsaker, poteter/ris/pasta (dette - kan du la være å spise, evt spise mindre av, en periode)

Back
Topp