Mannen jobber...

Tosola

Forelsket i forumet
... Og jeg er alene med frøkna. Det var første dag hvor jeg er kjempekvalm og mannen er på jobb, og jeg kjenner at dette kommer til å bli tøft!! Han jobber turnus, så det blir flere dager jeg er alene med 2-åringen. Hun har jo ikke forståelse for at jeg er dårlig, stakkars. Jeg klarer ikke å være noen god mor, tenker bare på at jeg vil spy og begynner å gråte for ingen ting :( Blæ!! Sorry, må bare få det ut.

Uff, jeg har så sympati med deg!
Har også hatt det problemet tidligere i svangerskapet.
Her måtte mannen bytte om på vaktene sine (han gjør det fremdeles), slik at jeg er så lite alene med snuppa som mulig (hun er 4, og egentlig veldig lett å ha med å gjøre). Husker jeg bare talte ned tiden til hun skulle sove, og hadde så fryktelig dårlig samvittighet for det. HEldigvis for deg, og for jenta di, så kommer hun ikke til å huske noe av dette her lengre frem i tid. Bruk alle hjelpemidler du har, naboer, venninner, barnevaktsmuligheter osv.

Vi har dessverre ingen barnevaktmulighet. Jeg vurderer å be legen om kvalmestillende, for er jo kvalm hele dagen. Må tvinge i meg mat. God jul, liksom :P

Vi har dessverre ingen barnevaktmulighet. Jeg vurderer å be legen om kvalmestillende, for er jo kvalm hele dagen. Må tvinge i meg mat. God jul, liksom :p
Jeg angrer som en hund at jeg ikke rotet meg til å prøve noe kvalmestillende, for jeg vet det har reddet mange. Jeg var i en så fæl kvalmedøs at når noen foreslo det for meg, var jeg godt og vel 20 uker, og hadde helt glemt hele greia :p

Back
Topp