Mannen har panikk for å levere sædprøve

Heidetermeg

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Julibarna2024☀️
Heihei :)

Her kommer en litt uventet og kinkig situasjon hvor vi trenger å få litt innspill.

Vi har nettopp kommet i gang med utredning for barnløshet etter å ha prøvd ett år. Jeg skal ta første blodprøve i morgen, og mannen har blitt kalt inn for å levere sædprøve. Dessverre passet ikke datoen for han, og på fredag ringte han inn for å avtale ny tid. Den som tok telefonen og jobbet på labben var en person som tidligere har gjort ganske kjipe ting mot han og gått bak ryggen og prøvd å svekke han i en profesjonell setting. De har skværet opp for lenge siden, men opplevelsen av at noen har gjort noe så kjipt sitter fremdeles i. Mannen min fikk panikk og slengte på røret nar han hørte hvem det var som tok telefonen. Han nekter nå å ta prøve på sykehuset siden den aktuelle personen da kan ende opp med å få ansvar for hans prøve, og han takler ikke tanken på at hun skal få innsikt i noe som er såppas privat. Tror dere at vi kan få ta sædprøven på en privat klinikk og be dem sende resultatet videre til ansvarlig lege som har ansvar for vår utredning, eller MÅ dette gjennomføres på sykehuset siden det er der vi skal til utredning?

Om den eneste muligheten er å ta prøven på sykehuset skal han selvfølgelig få til det, men hadde vært så greit å vite om det finnes andre reelle alternativer.

Setter pris på om noen har noe svar eller gode innspill :)

Jeg vet ikke hvordan det er, jeg tok full privat utredning med gubben, også sendte de henvisning med resultatene til offentlig sykehus (slik at vi slapp ny utredning der). Så jeg vil TRO det skal gå bra, men dere må nesten uansett ringe sykehuset og prate med dem; både for å faktisk få avbestilt den timen han ikke kan komme på, og høre med dem om det er en alternativ mulighet. Kan jo hende de er strikte på det; så det er vel egentlig opp til det enkelte sykehuset..

Jeg vet ikke hvordan det er, jeg tok full privat utredning med gubben, også sendte de henvisning med resultatene til offentlig sykehus (slik at vi slapp ny utredning der). Så jeg vil TRO det skal gå bra, men dere må nesten uansett ringe sykehuset og prate med dem; både for å faktisk få avbestilt den timen han ikke kan komme på, og høre med dem om det er en alternativ mulighet. Kan jo hende de er strikte på det; så det er vel egentlig opp til det enkelte sykehuset..

Takk for svar :)

Jeg hadde ringt lege og forklet situasjonen :) du kan nekte å bli behandlet av folk du kjenner

Det gikk i allefall veldig fint når vi holdt på med utredning :) vi tok prøven privat fordi det var så lang ventetid på sykehuset :)

Vi vekslet mellom sykehuset og nærere privatklinikker med samarbeid seg imellom fordi et passet bedre for oss, helt uten problem. Kan ikke se for meg at det ikke skal gå fint for dere også - og som Martemor2015 skriver: man kan nekte behandling av folk man kjenner. Håper det ordner seg for dere - lykke til! :Heartred

Det bør gå an å sjekke et annet sted. Vet ikke om det går under fritt sykehusvalg? I min jobb er det helt innafor å si at man ikke vil til han eller hun pga man omgås privat eller av andre årsaker som gjør at man ikke vil at personen skal få vite ting :)

Vi tok utredning privat og offentlig sykehus tok resultater uten noen spørsmål. Håper det ordner seg for dere :)

Takk for svar, alle sammen ☺️
Jeg fikk sjekket opp og det går fint an å ta prøvene ett annet sted så lenge den var «skikkelig». Problemet her vi bor er at uansett om vi tar det privat eller offentlig så blir prøvene analysert på samme lab, og siden hun jobber der var det lite vi kunne gjøre. Kan selvfølgelig gjøre det privat i Oslo eller noe, men lite uaktuelt nå på grunn av covid.
Mannen min tok derfor bare direkte kontakt med henne for å snakke om alt som hadde skjedd. Hun var kjempelei seg for at situasjonen hadde blitt som den hadde blitt, og de fikk skværet opp. Han nevnte også at vi prøver og de hadde en god samtale om det. Så situasjonen løste seg så fint ☺️ Så nå blir det sædprøve på mandag. Spent på om vi får noen oppklarende svar på prøvene vi nå har tatt.

Jeg fikk sjekket opp og det går fint an å ta prøvene ett annet sted så lenge den var «skikkelig». Problemet her vi bor er at uansett om vi tar det privat eller offentlig så blir prøvene analysert på samme lab, og siden hun jobber der var det lite vi kunne gjøre. Kan selvfølgelig gjøre det privat i Oslo eller noe, men lite uaktuelt nå på grunn av covid.
Mannen min tok derfor bare direkte kontakt med henne for å snakke om alt som hadde skjedd. Hun var kjempelei seg for at situasjonen hadde blitt som den hadde blitt, og de fikk skværet opp. Han nevnte også at vi prøver og de hadde en god samtale om det. Så situasjonen løste seg så fint ☺️ Så nå blir det sædprøve på mandag. Spent på om vi får noen oppklarende svar på prøvene vi nå har tatt.
Så godt at det løste seg :)
kan tenke meg at det var positivt for mannen din både på jobbsiden og den private :)

Så utrolig godt å få skværet opp! Hater å ha sånne ting hengende over meg. Godt å slippe å tenke på at ho evt får innsyn i private ting også :)

Back
Topp