Mannen har «gnagsår»

Camilla1995 ♛

♛ Mamma til en gutt, stort ønske om et lillesøsken
Oktoberskattene 2015
Visste ikke helt hvor jeg skulle spør så hører her. Mannen min har blitt skikkelig sår og rød i lysken og litt bakover. Har hatt det nå sikkert 2 uker, og prøvd med diverse kremer slik som inotyol. Ligner veldig på sånn typisk babyer får i valker liksom.

Kan det være sopp?

Ja det kan det være. Men kan være mange ting også. For mye fuktighet, feil undertøy, feil bukser, reaksjon på vaskemiddel eller skyllemiddel osv. Burde nok sjekke det hos legen siden det ikke blir borte.

Syns han bør ta seg en tur till legen efter så lang tid og dere har prøvd olike kremer

Ville bestilt time til legen for å få en sjekk siden det ikke har gått bort etter 2 uker :happy:

Sist jeg fikk gnagsår gikk det infeksjon i det. Det er 6 mnd siden og enda vises det godt hvor hen. Måtte til lege. Pencilinkur og en spesiell krem måtte til for å få det bort.

Tenker en legesjekk skader ikke.

Kan godt være sopp. Man får kjøpt canesten (soppdrepende) reseptfritt på apoteket. Smør med det x 3 per dag og om ingen bedring ila to dager så ville jeg gått til legen. Hvis omrødet er rødt og smertefullt så ikke han orker å drøye nien dsger til så ville jeg bare fått legetime med det samme:happy:

Visste ikke helt hvor jeg skulle spør så hører her. Mannen min har blitt skikkelig sår og rød i lysken og litt bakover. Har hatt det nå sikkert 2 uker, og prøvd med diverse kremer slik som inotyol. Ligner veldig på sånn typisk babyer får i valker liksom.

Kan det være sopp?

Hvilken temperatur vaskes undertøyet hans på?

Prøv å holde det rent og tørt. Vaskes jevnlig, klappes forsiktig tørt, bruk talkum eller lignende for å holde det tørt fremover.

Hvis det ikke fungerer i løpet av et par dager, kan det ha gått betennelse i det. Da bør lege kontaktes.

Brulidine er en salve man får mot brennkopper. Ville prøvd den. Og Bacimisyn. Salven inneholder et antibiotikum (bacitracin) og et antiseptikum (klorheksidin). Good stuff!

Back
Topp