Mannen er skeptisk til ICSI

Babymiracle

Flørter med forumet
Så det er ikke sikkert han vil. Han er redd for at barnet vil arve hans dårlige sædkvalitet, og er redd for misdannelser. Er lei meg. Sier han kanskje vil gjøre det i ett land der man kan velge å få jente, så slipper en gutt å arve problemet. Har dere hatt menn som har vært i tvil? Hvordan reagere de når de må ha ICSI?

Skjønner at du er skuffet..... men har dere skaffet dere nok informasjon om dette? For hvis dette bare er noe han tror, så kan jo det rettes på mener jeg. Jeg har undersøkt litt, og har ikke funnet noe sted at nedsatt fruktbarhet er arvelig. Det er mer tilfeldig hvem som rammes, eller miljø-betinget; altså at man har utsatt seg selv for skade/skadelige stoffer som hemmer fruktbarheten.

Håper dere finner en løsning dere blir fornøyd med begge to....

Heisann. Jeg kan skjoenne at mannen din er litt bekymret, men faar en foelelse av at det kanskje er fordi han ikke vet hva hele prosessen gaar ut paa? Jeg ville anbefalt dere begge aa sette dere ned sammen og lese litt om ICSI og prosessen som skjer baade foer og under..
Som noen andre nevnte, kan det hende at mannen din sine daarlige svoemmere ikke er noe arvelig, men noe som kommer fra livsstil?
Vi er selv erfarne med ICSI (igang med tredje forsoek), og hos oss maatte vi igjennom en hel haug med forskjellige tester for aa se om noen av oss var "baere" av arvelige sykdommer. De er temmelig grundige paa dette her (hvertfall der vi holder til)

Saa jeg ville lest litt mer om emnet og faatt en dypere forstaaelse for hva det gaar ut paa. Kanskje han da faar et annet syn paa saken?
Lykke til [:)]

Back
Topp