Mannen bryr seg ikke - koronasmittE

Håpfor2020

Flørter med forumet
Jeg er generelt ikke svært redd eller hysterisk av meg, men ettersom jeg er gravid og koronaviruset herjer er jeg redd for å bli smittet.
Samboeren min viser ingen forståelse for det (eller han sier han gjør - men viser ikke i handling) han har fult mulighet til å ha hjemmekontor men velger å dra på jobb da han «ikke får til å konsentrere seg hjemme». I tillegg må jeg mase og minne han på å vaske hender når han kommer hjem, og da furter han med at han ikke gjør noe annet (men jeg ser han aldri gjør det) blir selvfølgelig veldig lei meg når jeg ser andre partnere beskytter sine gravide.

Huff, det hørtes ut som en veldig kjip situasjon. Har du forsøkt å snakke med ham om hvordan du føler det? Kanskje han ikke forstår hvor viktig det er for deg (og bør være for ham også). Jeg tror en del menn ikke helt forstår det ansvaret man føler på som gravid for å passe på den lille i magen. Håper det ordner seg ❤.

Høres forferdelig slitsomt og stressende ut. Jeg hadde dratt vekk om min samboer var sånn, men nå er jeg mye mer redd og engstelig av meg :p

Håper dere får pratet ut om forventninger!

Uff så slitsomt. Jeg hadde blitt fly forbanna og spytta på maten hans helt til han vaska henda sine frivillig. :shifty:

Forstår deg veldig godt :Heartred Jeg hadde også blitt veldig lei meg og fortvila om min samboer holdt på sånn.. :( Men jeg er generelt ekstremt opptatt av håndhygiene da. Pleier alltid å vaske henda masse, så sånn sett oppfører jeg meg som før korona nå under krisen også :shy: Samboeren min var vel litt mer avslappa tidligere, men jeg har vært masete på det med håndhygiene hele tiden vi har vært sammen, så vi har sånn sett fått forberedt oss godt til denne krisen i løpet av de siste årene :hilarious: Han ble ganske irritert når jeg kommenterte og ba han vaske henda, men nå er han helt selvgående. :angelic::hilarious:

Vi har hatt noen runder med den håndvasken her hjemme også. Og jeg tror ikke vi er alene om det. Mannen tar ikke situasjonen like alvorlig som meg og ser heller ikke problemet med å ha med barna ut for å handle osv.
Noe som resulterte i at 10 åringen ble med ut for å handle sist uke, helt grusom handletur. Mas om antibac og "ikke ta på noe", "ikke gå for nær andre" konstant. Så kommer det en spøkefull kommentar fra mannen "jeg synes dette er ganske slitsomt jeg" så jeg svarte med "tenk deg hvor slitsomt det er for meg da!". Da fikk han faktisk en liten vekker og måtte si seg enig i det. Han glemmer fortsatt å vaske hender etter å ha vært ute men han løper å vasker de med en gang jeg minner han på det og han har antibac i bilen sin som han bruker når han er ute alene også.
Noen ganger trenger de bare en skikkelig vekker. Håper du får han til å forstå.

Oisann! Ser at jeg muligens har overdrevet litt.... Her fikk ikke mannen komme inn i stua før han hadde vært på badet og dusja og kledd på seg nye rene hjemme-klær og lagt klærne han hadde på seg ute til vask. Nå den siste uka har han hoppet over dusjinga, da han fikk så tørr hud. Jeg kjente at jeg ble litt irritert, men innså nok at jeg var litt storforlangende. Nå vasker han hendene og skifter klær før han kommer inn i stua.

Oisann! Ser at jeg muligens har overdrevet litt.... Her fikk ikke mannen komme inn i stua før han hadde vært på badet og dusja og kledd på seg nye rene hjemme-klær og lagt klærne han hadde på seg ute til vask. Nå den siste uka har han hoppet over dusjinga, da han fikk så tørr hud. Jeg kjente at jeg ble litt irritert, men innså nok at jeg var litt storforlangende. Nå vasker han hendene og skifter klær før han kommer inn i stua.

Sånn blir det her også. Har preppet mannen for hans hjemkomst. Ingen kyssing før han har vasket skjegget med såpe (eller hatt munnbind hele tiden), pluss byttet klærne sine... :p Ingen kos før helkroppsvask og ferske hjemmeklær. Stakkars han. Men gravidefru har loven her i huset... :chicken:

Sånn der har jeg også holdt på, lenge før korona :hilarious: Dusja alltid når jeg kom hjem fra jobb da jeg bodde alene, og ville ha samboer til å begynne med det samme da vi flytta sammen. Har stoppa med det nå da. Får heldigvis ikke like fnatt lenger. Men jeg forstår deg veldig godt iallfall! :) Også er det jo faktisk korona nå, så da har man jo til og med en god grunn! :rolleyes::) synes ikke du overreagerer i alle fall :)

Jeg er generelt ikke svært redd eller hysterisk av meg, men ettersom jeg er gravid og koronaviruset herjer er jeg redd for å bli smittet.
Samboeren min viser ingen forståelse for det (eller han sier han gjør - men viser ikke i handling) han har fult mulighet til å ha hjemmekontor men velger å dra på jobb da han «ikke får til å konsentrere seg hjemme». I tillegg må jeg mase og minne han på å vaske hender når han kommer hjem, og da furter han med at han ikke gjør noe annet (men jeg ser han aldri gjør det) blir selvfølgelig veldig lei meg når jeg ser andre partnere beskytter sine gravide.
føler med deg, har det sånn selv med flere ting. ikke akkurat med hjemmekontor siden han ikke kan det. Men andre ting og ikke tar viruset seriøst, generelt ikke graviditeten heller. må mase på ham for å få noe forståelse, og det er så slitsomt og ødelegger litt av gleden. håper ting blir bedre for deg da og viruset snart går over og han da prøver å vise forståelse <3

Sånn blir det her også. Har preppet mannen for hans hjemkomst. Ingen kyssing før han har vasket skjegget med såpe (eller hatt munnbind hele tiden), pluss byttet klærne sine... :p Ingen kos før helkroppsvask og ferske hjemmeklær. Stakkars han. Men gravidefru har loven her i huset... :chicken:

Haha, her kjenner jeg meg igjen! Mannen sa at når han endelig får komme skal han klemme og kysse på meg og aldri slutte igjen. Veldig romantisk egentlig... men jeg tenkte inni hodet mitt... smittefare smittefare smittefare. :bag::bag::bag::bag::arghh: jeg sa ingenting da :shy:

Back
Topp