Mann som jobber offshore?

Tine_mor

Elsker forumet
Dere damer med mann som jobber offshore og har unger.. Synes dere dette er topp eller?
mannen min jobber på kontor nå, men jobber så mye og kommer ikke hjem før sent på kvelden.
Så han får toppen se lillegull en time før han legger seg[:(]
Så nå føler jeg vi har kommet til et stadie der han må velge hva som er viktigst.
Være hjemme med gullet en time, eller være vekke to uker å være hjemme 4!

Råd?

har lyat at mannen skal begynne offshore, men er ikke så lett å få jobb m den turnusen =( og syns 4 . 4 er litt lenge vekk =(

Sambo jobbet offshore fra snuppa var 18mnd og frem til hun var 3 år!
Det gikk kjempefint. Nå har han hatt permisjon et år og jobbet på land (pga jobben, ikke fordi vi ikke synst det fungerte)
men skal etter planen begynne offshore igjen om noen mnd'er.

Da blir jeg hjemme med 2 barn alene, men jeg tror det skal gå fint.
Kan vere litt travelt de 2 ukene han er borte, men så er det veldig deilig når han er hjemme 4 uker.
Da har han masse tid til snuppa, og kan ha henne hjemme fra bhg noen dager om han vil osv.

Tror han hadde mer tid med snuppa i den perioden han jobbet offshore enn han har nå som han jobber på land.

Så jeg er iallefall veldig positiv. Også er det heller ikke negativt med mere penger![8D][;)]

Det funger veldig bra, snuppa skjønner når han er borte og godtar det med en gang. Dfa han er hjemme er det pappa for alle penga, så da kan jeg bare fordufte. Han er borte 2 uker og hjemme 2 uker.

Jeg elsker det! Varierer om han går 2-2 eller 2-3 så han er bare 2 uker borte, noe som går kjempe fort. Denne gangen har han tatt en ekstra tur for ett annet selskap noe som jeg bestemte han skulle gjøre.

Han var først 2 uker borte og så ei uke hjemme før han reiste nå igjen og skal være borte mellom 2 til 4 uker. Alt etter hvor lang tid det tar og når han kommer hjem så er han hjemme i ei uke eller mindre kanskje og så bort 2 uker på den faste jobben.

Det går kjempe fint, men nå har jeg kun 1 barn og jobber bare 50-70%.

ORIGINAL: Pannekaka

Jeg elsker det! Varierer om han går 2-2 eller 2-3 så han er bare 2 uker borte, noe som går kjempe fort. Denne gangen har han tatt en ekstra tur for ett annet "selskap" noe som jeg bestemte han skulle gjøre.

Han var først 2 uker borte og så ei uke hjemme før han reiste nå igjen og skal være borte mellom 2 til 4 uker. Alt etter hvor lang tid det tar og når han kommer hjem så er han hjemme i ei uke eller mindre kanskje og så bort 2 uker på den faste jobben.

Det går kjempe fint, men nå har jeg kun 1 barn og jobber jeg bare mellom 50-70%.

Det tror jeg aldri jeg hadde klart![8D] Men jeg har stor respekt for de som klarer det!
Etter å lest innleggene her tror jeg at jeg skal presse han mot den rettningen.
Hadde vært så deilig å hatt ham her uker i strekk!

ORIGINAL: Tine_mor

Jeg elsker det! Varierer om han går 2-2 eller 2-3 så han er bare 2 uker borte, noe som går kjempe fort. Denne gangen har han tatt en ekstra tur for ett annet "selskap" noe som jeg bestemte han skulle gjøre.

Det går kjempe fint, men nå har jeg kun 1 barn og jobber jeg bare mellom 50-70%.

Det tror jeg aldri jeg hadde klart![8D] Men jeg har stor respekt for de som klarer det!

Da vi ble sammen var han fisker og var borte somregel 1 mnd og kom hjem i 1-2 uker før det var ut igjen. Noen ganger tok turene 3 uker eller 5.

Der måtte han slutte fordi det skulle egentlig være 2-2 på båten, men det skjedde aldri. Sjefen kunne ringe mens vi satt med frokostborde og si at kjæresten skulle reise om 2 timer og da hadde han kanskje vært hjemme i 5 dager og turen de skulle ut på skulle bare ta 2 uker, men de kom ikke hjem før det hadde gått 3-4. Så da jeg hadde født så han opp.

Så tror det hjalp å være såpass mye alene da jeg var gravid for nå er han jo mer hjemme enn før [:)]

Da vi ble sammen var han fisker og var borte somregel 1 mnd og kom hjem i 1-2 uker før det var ut igjen. Noen ganger tok turene 3 uker eller 5.

Der måtte han slutte fordi det skulle egentlig være 2-2 på båten, men det skjedde aldri. Sjefen kunne ringe mens vi satt med frokostborde og si at kjæresten skulle reise om 2 timer og da hadde han kanskje vært hjemme i 5 dager og turen de skulle ut på skulle bare ta 2 uker, men de kom ikke hjem før det hadde gått 3-4.

Så tror det hjalp å være såpass mye alene da jeg var gravid for nå er han jo mer hjemme enn før [:)]

Slik var det i begynnelsen med mannen også! Vi var på ferie og sjefen ringte å sa vi måtte komme tilbake med engang for han skulle offshore. Han jobbet offshore når jeg var gravid, men vet ikke hvor tøft det kommer til å bli med en liten og ikke minst når jeg får unge igjen!

Slik var det i begynnelsen med mannen også! Vi var på ferie og sjefen ringte å sa vi måtte komme tilbake med engang for han skulle offshore. Han jobbet offshore når jeg var gravid, men vet ikke hvor tøft det kommer til å bli med en liten og ikke minst når jeg får unge igjen!

Sånn går det ikke an å ha det. Kan ikke planlegge noen ting [>:]
Han kan jobbe med hva han vil hvor han vil så lenge jeg vet han er hjemme like lenge eller lenger [:)]

Jeg syns det er helt supert! Litt hektisk når han er borte, men så deilig når han er hjemme!! Blir litt organisering når eldstemann skal på skolen/trening/kor, men alt lar seg gjøre med litt ekstra planlegging![:)][:)] Når han kommer hjem igjen er han jo her 100 %, tankene er hjemme og ikke på jobb.. Det merket jeg godt når han jobbet på land, han tenkte ofte jobb når han var hjemme.. Hadde eget firma (er egentlig tømrer), og det var veldig lett å bare ta en time eller to ekstra for å gjøre seg ferdig, og da ble klokken ofte både 18 og 19! [:'(][:'(] [:)][:)] Så jeg er veldig fornøyd med offshorejobbingen!! 

ORIGINAL: iho

Jeg syns det er helt supert! Litt hektisk når han er borte, men så deilig når han er hjemme!! Blir litt organisering når eldstemann skal på skolen/trening/kor, men alt lar seg gjøre med litt ekstra planlegging![:)][:)] Når han kommer hjem igjen er han jo her 100 %, tankene er hjemme og ikke på jobb.. Det merket jeg godt når han jobbet på land, han tenkte ofte jobb når han var hjemme.. Hadde eget firma (er egentlig tømrer), og det var veldig lett å bare ta en time eller to ekstra for å gjøre seg ferdig, og da ble klokken ofte både 18 og 19! [:'(][:'(] [:)][:)] Så jeg er veldig fornøyd med offshorejobbingen!! 

Så bra!! Slik som det er nå får jeg jo ikke hjelp i det hele tatt. Han ser lillegull en time til dagen,så det utgjør ingen forskjell for han om pappa er vekke to uker når han allikevel bare får sett ham litt om kveldene.
Bedre å ha en far som ikke sitter på laptoppen KONSTANT når han er hjemme[:'(] Og i helgene[:(]

Min mann jobber offshore.
2 uker på jobb og 4 uker hjemme [:)]
Kunne aldri tenkt meg ein bedre jobb turnus. Når han er hjemme har han heilt fri og hjelper til, og dei 2 ukene han er borte er det godt å savne han [;)]
Eg jobber kun vikar, so eg velger selv kor tid eg vil jobbe. Snuppa får masse tid med oss begge to og økonomien er bra. [:D]

Sambo er ikke offshore, men er maskinist.. 3 uker ute/hjemme..
Jeg syns det er helt fantastisk og har kun positiv erfaring med det.. Når han er hjemme har han helt fri, og kan være med ungene og kose seg med dem..

Jeg synes det er toppers å ha to uker der jeg kan vie all min oppmerksomhet til ungene mine (gutt på 8 uker og jente på 2 år). Jeg ser ikke noe negativt til å ha en mann som jobber offshore bortsett fra at han er borte på helligdager og bursdager...

jobber i nordsjøen, 4 uker hjemme 2 uker borte.
syntes det er helt utrolig greit, kunne ikke tenkt mæ noe annet, trenger de to ukene for å være litt med meg selv og baby også :)

Back
Topp