mann som ikke ønsker å være med på fødselen

Khinjo

Flørter med forumet
min mann ønsker å slippe å være med på fødselen denne gang (han har vært med på de 3 andre).

Sist fødsel var veldig dramatisk, så ærlig talt, så ønsker jeg ikke å være med på denne fødselen selv heller :-P
Grovt fortalt så var vi sikkre på at jeg kom til å stryke med begge to. Men det gikk heldigvis helt fint (jeg er jo her igjen nå så :-P )

Jeg klandrer han ikke, og vill faktisk at han skal få slippe om det er det han vill.

Men hvordan gå frem for å ha med evt noen andre? Gjøre det alene (virker skummelt)? Osv

Noen synspunkter?

Du velger selv hvem du vil ha med på fødselen, så det skal ikke annet til enn at du møter opp med noen andre.

Ja du bare tar med den du ønsker!
ja må nok være tøft for dere om dere har en tøff opplevelse sist!

Kanskje spørre moren din? Eller en søster om du har? Kanskje en nær venninne? :) Tror mange ville sett på det som en slags "ære" å bli spurt om å få være med på en fødsel, det er jo en veldig personlig opplevelse :)

Jeg tenker at man gjør det som føles naturlig og greit for seg, det finnes liksom ingen "norm" man skal følge :)

Jeg ville nok spurt mamma hvis mannen ikke blir med :)

Nå veit ikke jeg hva som skjedde sist fødsel og hva han vil unngå, ikke orker. Men et vennepar av oss valgte, fordi mannen i utgangspunktet ikke ønsket å være med at han var der så lenge han holdt ut også gikk han ut og mammaen hennes kom inn og tok over.
:)

Jeg veit ikke hvem jeg hadde valgt å ha med om mannen min ville slippe. Men velg en som føles naturlig for deg :) En god venninne, tante, søster, bror, mamma eller hvem du vil :)

Tusen takk for mange fine svar og synsvinkler på det :-)

Som sagt, så klandrer jeg han ikke om han ikke vill.
Men å ha han med med tilbudet om at han kan gå om det blir vanskelig for han, funker desverre ikke for meg, da jeg vil trenge noen som er der for meg hele tiden. Jeg ser for meg at det blir veldig stressende for meg om jeg hele tiden skal være redd for at han plutselig kan gå ut (kanskje når jeg trenger det mest).

Og jeg vet at det ikke vill funke at han er der med mamma eller noen av mine veninner, da tror jeg det fort kan bli litt dårlig stemning :-P

Nei, han må enten si ja eller nei.

Vi diskuterte litt mere, og ble enige at han skal tenke på det til vi er ca halvveis/nyåret. Og da må han bestemme seg, så jeg rekker å omstille meg ift hvem som evt skal bli med osv.. Da jeg vil nok trenge. Å ha dette planlagt og i orden i god tid før fødselen, siden ejg selv også sliter litt etter forrige fødsel.

Skjønner godt at du vil ha en der som er der hele tiden.
Så du får begynne å planlegge hvem det kan være, sånn at du er forberedt om han ikke ønsker være med.

Back
Topp