Mann som er pilot? *dyttehjelp*

LilleBall

Forumet er livet
Noen her som har det?

Min har en ganske stor drømm og få flylappen.. Han har til og med kjøpt seg ett pc spill som heter flight simuator eller noe slik, sitter og spiller det OFTE!! [8D]

Så jeg lurer litt på noen ting:

Hvor masse koster det?
Hvor tar man det?
Hvor lang tid tar det få den?

Håper noen kan hjelpe meg [:)]

*dytt'

Jeg har ikke en mann som er pilot, men en kamerat av meg er det! Han tok utdannelsen sin i militæret og får da automatisk 12 pliktår i Forsvaret etterpå. Dette er fordi Forsvaret har betalt for utdannelsen hans! Han får da ikke bestemme selv hvor han er stasjonert!
Lengden på utdannelse kommer an på hvilket fly han ønsker å fly. Kameraten min flyr Orion og det tok noen år ja!
Skal man bli pilot på egenhånd uten pliktår må mannen din regne med å ta opp et lån på i overkant av en million! Så må han selv fikse seg nok flytimer for å kunne begynne og fly passasjerfly! Kameraten min får alle sine plytimer i Forsvaret!
Håper dette er til hjelp!

veninnen min vill bli det.. var på Avinor(?) oppi tr.heim nå for litt siden.. er MANGE tester man skal igjennom.. og det er et fåtall som får komme med.. kjenner en som er pilot og han har en studie gjeld på en million.. bare en runde i flysimulatoren koster rundt 200 000.. så utdannelsen er dyr, men derimot er lønna litt bedre[;)]

Tusen takk for svar [:)]

steike himmel det var DYRT!! jaja.. Han trives nå som elektriker da iallefall, men vet at han har veldig lyst på lappen og prøve seg som pilot også. Men det må nok nesten vente noen år ja..

Back
Topp