Mann med full peiling..

Frukasp

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Flere enn meg som har menn som bare vet alt og vet hvordan ting gjøres? Min mann kan nemlig alt om amming i kveld, du bare dytter henne på, så sier jeg at det nytter ikke, så får jeg beskjed om at jeg trenger ikke være sur på han. Å herreguuud!! Jeg blir så sinna! Prøv sjæl for faen, hun har kavet i hele kveld, hun har vondt i magen! Tjue sekund senere, bæsj i bleia, jeg : told you so, jentungen nå : zZzZ ( mamma 1 - pappa 0) :p

Stakkars.. Føler med deg! Men kult at du selvfølgelig hadde rett *ler*

Jeg har en svigerfar som googler hvis han hører at det er noe f.eks vondt i magen.. Da er han ekspert på hva som må gjøres (!!) og sitter å holder foredrag til meg.. Uff! Haha.

Last edited:
Stakkars.. Føler med deg! Men kult at du selvfølgelig hadde rett *ler*

Jeg har en svigerfar som googler hvis han hører at det er noe f.eks vondt i magen.. Da er han ekspert på hva som må gjøres (!!) og sitter å holder foredrag til meg.. Uff! Haha.

Det er så fælt, blir litt sånn : jo takk for hjelpen men jeg tror jeg kjenner mitt barn etter en stund nå og kan lese tegnene :p

Forstår de vil være hjelpsomme å det er ikke lett for de som ikke kan hjelpe me amming og forstå, men hekkan heller, jeg har gjort dette i 2 mnd så tror jeg får det til :p

Flere enn meg som har menn som bare vet alt og vet hvordan ting gjøres? Min mann kan nemlig alt om amming i kveld, du bare dytter henne på, så sier jeg at det nytter ikke, så får jeg beskjed om at jeg trenger ikke være sur på han. Å herreguuud!! Jeg blir så sinna! Prøv sjæl for faen, hun har kavet i hele kveld, hun har vondt i magen! Tjue sekund senere, bæsj i bleia, jeg : told you so, jentungen nå : zZzZ ( mamma 1 - pappa 0) :p

Haha, huff :p har en pappa her også som bare vet alt. Hønefar med andre ord ;)

Det er så fælt, blir litt sånn : jo takk for hjelpen men jeg tror jeg kjenner mitt barn etter en stund nå og kan lese tegnene :p

Forstår de vil være hjelpsomme å det er ikke lett for de som ikke kan hjelpe me amming og forstå, men hekkan heller, jeg har gjort dette i 2 mnd så tror jeg får det til :p

Blir bare irritert jeg!
Hvertfall når han refererer til helt feil plasser. Tror du ikke jeg har prøvd det meste??? *oppgitt*

Mannen sa idag at vi måtte ta våte håndklær og klær ned på vaskerommet i kjelleren istedet for å la dem ligge på gulvet i gangen...
Jeg prøvde å forklare at mens han bruker en time på badet og til frokost på morningen og kun har seg selv å tenke på, er det ikke fullt så enkelt på morningen med lille på armen..... menn asså!

Jeg er mamma til 5, og han er nå pappa til 2. Hvor eldste er 2 år nå. Og yngste straks 4 uker. For at han ikke skal føle seg utenfor har jeg stilt han spørsmål om hva han mener om f eks: bekledning i forhold til temp ute osv Bare så han ikke skal føle seg totalt nytteløs :smiley-angelic006

Det hendte han gjorde meg irritert når han kom, og fortalte meg at vår første sammen var sulten... Hadde jo ofte gitt mat nylig så nei hun var ikke sulten...

Det hender han sier noe nå også som jeg vet er feil, men jeg bare overhører det :smiley-angelic006:smiley-angelic002 Jeg er så rutinert på ting at jeg trenger ikke hans innsputt. Jeg har jo gjort alt alene med de 3 første, og jeg har jo hatt hoved omsorgen for de 2 jeg har med han også. Selv når han gikk hjemme var det meg...

UJada samme story her. Pappaen er SUPERENGASJERT og veldig flink, så flink at jeg innimellom føler meg overkjørt og at han bare tar over alt. Vet det er i beste mening, men det blir too much innimellom. Som i dag da vi skulle kjøpe litt nytt tøy til babyen. Jeg hadde plukket ut litt ull/ silkeklær og sto og skulle betale, da kommer han m 3 bodyer t 129 kr og laget en sene om hvor bortkastet d var å betale så mye for klær som bare varer noen uker. Selv sto han med 3 kvadratiske bodyer som var like brede som de var lange. Står i butikken og kritiserer pris på ting jeg allerede sto med i kassa. Jeg ble rett og slett veldig sur og la alt på plass. Mye småting som irriterer vettet av meg. Jeg prøver å kjøre ungen inn i en viss form for rutine nå, da jeg er sliten og vet at jeg snart blir helt alene i 3 uker, dette klarer han å ødelegge gang på gang ved å tå opp babyen når han ikke skal opp osv. Blir liksom 5 skritt fram og 10 til bake og alle blir sure og slite og vi sitter med en sliten og sutrete baby som resultat... jeg er veldig hormonell på toppen av dette, så er nok ikke lett for den elendige men snille gubben jeg har da.

"Du går jo bare hjemme, så du har da tid til å gjøre det selv" den setningen fikk jeg når jeg spurte om han kunne være så snill å rydde etter middagen. Han sa det med et smil, men GUDA MEG så irriterende. Som om vi BARE går hjemme.. Mannfolk....! :shifty: :p

Jeg syns det er greit at mannen engasjerer seg og kommer med innspill. Men andre folk irriterer jeg meg over. Fks svigermor. Kommer med forslag som de brukte på 70 tallet. Klippe hull i flaskesmokken og stikke termometer opp i baken ved forstoppelse. Jeg irriterer meg sånn over de dumme rådene. De mistet et barn i krybbedød. Må holde meg hardt i tøylene for å ikke bruke det som motargument. Men så ond er jeg ikke.

Jeg syns det er greit at mannen engasjerer seg og kommer med innspill. Men andre folk irriterer jeg meg over. Fks svigermor. Kommer med forslag som de brukte på 70 tallet. Klippe hull i flaskesmokken og stikke termometer opp i baken ved forstoppelse. Jeg irriterer meg sånn over de dumme rådene. De mistet et barn i krybbedød. Må holde meg hardt i tøylene for å ikke bruke det som motargument. Men så ond er jeg ikke.

Må bare si at det med termometer i baken ved forstoppelse gjør mange enda, og det funker vist.:o Jeg er i en barselgruppe på nettet hvor jeg faktisk leste at det ble gjort...

Må bare si at det med termometer i baken ved forstoppelse gjør mange enda, og det funker vist.:o Jeg er i en barselgruppe på nettet hvor jeg faktisk leste at det ble gjort...
Jeg har lest mange advarsler om det. Man skal ikke stikke ting opp der. Men ja, det skal visst funke.

I dag sa han noe som han pleier og si når jeg sier at jeg er trøtt på ettermiddagen : du kan jo bare sove når frøkna sover.

Å huttetu! Prøv selv og sov din dralle! Nytter ikke når hun kjører 5 minutts lurer i hytt og dyne :@

Han en samboer som bærer og bærer når mini er sulten.. Så sier jeg det til han at han er nok sulten. Neeida, sikkert litt vondt i magen og fortsetter å bære mens han synger de grusomste salmer og babyen hyler... Når jeg endelig får babyen, gaper han som en gal og skulle helst ha hatt mat i går :p samme med bleier, så har jeg funnet mine favorittbleier (libero touch) mens han trumper på han pampers som lekker hele tia.. Så spør han meg om jeg har huska og bretta ut kanten.. Pikkene er vel litt ute om dagen ja :p

I dag sa han noe som han pleier og si når jeg sier at jeg er trøtt på ettermiddagen : du kan jo bare sove når frøkna sover.

Å huttetu! Prøv selv og sov din dralle! Nytter ikke når hun kjører 5 minutts lurer i hytt og dyne :@

Det hørtes så utrolig kjent ut ! Ikke like enkelt som de skal ha det til dessverre :)

Rekker jo knapt å lukke øynene. Jeg har gitt opp å sove på dagtid.

Jeg har lest mange advarsler om det. Man skal ikke stikke ting opp der. Men ja, det skal visst funke.
Må jo være helt grusomt, for et barn som har forstoppelse å få et termometer trykt inn i tillegg tenker jeg :o

Husker min første fødte reagerte på formye melk (hard mage).
Hun fikk forstoppelse og turte ikke å gå på do. Ca 18-23 mnd gammel da. Hun sto på tærne og klemte igjen alt hun kunne når trykke trangen kom stakar.
Jeg utførte baby massasje, og smørte vasselin, eller noe lignende rundt, og rett innfor. Og hun var så lettet og fornøyd etter og ha fått det ut. Jeg hadde så vondt av henne, og ringte helse stasjonen helt fra meg. Vi var bortreist på camping ferie, og hun hadde det ikke godt. Men etter, og ha fått godt på do ble hun seg selv igjen❤️

Må jo være helt grusomt, for et barn som har forstoppelse å få et termometer trykt inn i tillegg tenker jeg :o

Husker min første fødte reagerte på formye melk (hard mage).
Hun fikk forstoppelse og turte ikke å gå på do. Ca 18-23 mnd gammel da. Hun sto på tærne og klemte igjen alt hun kunne når trykke trangen kom stakar.
Jeg utførte baby massasje, og smørte vasselin, eller noe lignende rundt, og rett innfor. Og hun var så lettet og fornøyd etter og ha fått det ut. Jeg hadde så vondt av henne, og ringte helse stasjonen helt fra meg. Vi var bortreist på camping ferie, og hun hadde det ikke godt. Men etter, og ha fått godt på do ble hun seg selv igjen❤️
Ååå stakkars liten. Det hørtes forferdelig ut. Tenk å ha så vondt at hun heller holder igjen. Må ha vært en kjempe lettelse å få det ut. Høres ut som en bedre løsning det du gjorde der enn termometeret :)

Back
Topp