mann med fødselsdepresjon

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Var det ikke noen her som hadde det? En tøff mann som søkte hjelp, til og med! De søker nemlig etter pappaer med fødselsdepresjon på generell. Tenkte jeg skulle nevne det her siden mange herfra ikke er inne på generell. Fint med noen som tørr å stå fram, det gjør jo terskelen lavere for å innrømme det og evt få hjelp.

Ikke noe press til den pappaen som ble nevnt her inne da, men tenkte som sagt jeg skulle nevne det. [:)]

Må bare nevne at jeg har stor respekt for fedre som tør innrømme at de har det tungt. Det er nok mye lettere å spille kull og kanskje litt drittsekk enn å innrømme at babyen vinner over dem.

ORIGINAL: Adrian_å_mamma

med fare for å virke slem så vil jeg spørre hvordan i all verden en mann kan få fødselsdepresjon?? ikke han som har vert gravid og født. har heller ikke alle hormoner osv. å det er vel mammaene det meste faller på i begynnelsen, spez for de som ammer da.. å dermed lager en del press?? forstår ikke helt jeg asså..

en mann kan få fødselsdeprisjon i samme grad som oss.
Tenk hvor rart det må være for dem, de har ikke gått gravide og kjent daglige spark og liv, og plutselig er det en baby der som krever all oppmerksomhet fra mammaen. Og mor vil som oftest ikke prioritere kjærestetid den første stunden.

Kan også være hardt å skal være "tøff" og være både mann, pappa og kjæreste på engang, og samtidig gjøre det bra på jobben. nei kan være litt av en omveltning, som kan vippe alle av pinnen, mann eller kvinne.

[:)]

syns også det er tøft av menn å stå frem, dette må opplyses mer om!

Tror alle mannfolk er forskjellige. Noen føler at de kan slippe unna, andre gjør ikke det. Folk med perfekte liv utvikler depresjon; helt uten grunn, uten å føde eller å gå gravide, eller få en baby i hus. Fødselsdepresjon er jo ikke der fordi man har født, men fordi det har skjedd en stor forandring både fysisk og psykisk. En så stor forandring kan gi depresjon til mor, far, og alle andre pårørende. Syns jeg i alle fall.

ORIGINAL: Super

Tror alle mannfolk er forskjellige. Noen føler at de kan slippe unna, andre gjør ikke det. Folk med perfekte liv utvikler depresjon; helt uten grunn, uten å føde eller å gå gravide, eller få en baby i hus. Fødselsdepresjon er jo ikke der fordi man har født, men fordi det har skjedd en stor forandring både fysisk og psykisk. En så stor forandring kan gi depresjon til mor, far, og alle andre pårørende. Syns jeg i alle fall.

Veldig enig. Depresjon er jo i utgangspunktet noe psykisk. Fedre har vel forventninger på lik linje med mødre, og det har jo alt med forventninger å gjøre. Om noe man ikke var helt forberedt på skjer, er det jo nesten selvsagt at både mor og far kan bli deprimerte. Jeg føler også fedre går glipp av mye, og ikke at de "slipper lett unna". Jeg er glad jeg er kvinne og får oppleve graviditet og fødsel.

Bf hadde det.. han begynte og røyke igjen, var deppa heeele tiden, sint, irritert og frekk i kjeften.. hjalp ikke med kjærestetid heller for han ble bare drit sint og frekk i kjeften og stakk[:'(]

Back
Topp