Mann i Nordsjøen

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Hei, vi trenger litt hjelp til hvordan vi gjør det lurest når vi sender inn permisjonssøknaden. Jeg jobber 100% og mannen har 2/4 ordning på platform :) Altså 2 uker på og 4 av. Var noen som sa noe om dobbel utbetaling, men jeg skjønner ikke helt dette jeg :rolleyes:
 
Er i same situasjon som deg. Kjæresten snakkar om at viss han har permisjon i friperiodane (som visstnok til dels går an) får han vanleg løn når han er på jobb pluss foreldrepengar i friperioden. Men me har ikkje skjønt det fullt ut endå.. ☺
 
Så lenge han har permisjon i friperioden får han "dobbel" lønn. Litt usikker på hvordan det blir med han som jobber 2-4, men han får lønn fra jobb å Nav :)

Her jobber mannen 4/4 5/5
Han skal ha store deler av permisjonen vår. Jeg går ulønnet og han har permisjon når han er hjemme. Da får han dobbel utbetaling i friperiodene, noe som lønner seg godt økonomisk for oss :) han får utbetalt mye mer fra Nav en meg. Jeg har permisjon når han er på jobb :)
 
Men hvor mange uker har mannen permisjon? :) Jeg tenker på å ta 100% lønn .
 
Men hvor mange uker har mannen permisjon? :) Jeg tenker på å ta 100% lønn .

Er det ikke da 10 uker?
Dere søker da utsettelse av hans permisjon i de to ukene han er på jobb og begrunner det med at han jobber offshore. Han vil måtte utsette to jobbturer, og dette kan skrives på samme papir. Er et sted dere fyller inn dato for når far skal utsette perm :) om det var no forståelig?
 
Er det ikke da 10 uker?
Dere søker da utsettelse av hans permisjon i de to ukene han er på jobb og begrunner det med at han jobber offshore. Han vil måtte utsette to jobbturer, og dette kan skrives på samme papir. Er et sted dere fyller inn dato for når far skal utsette perm :) om det var no forståelig?

Ja, takk :) Men di to ukene han utsetter..må jeg ta permisjon i di? Eller kan jeg ta ferie/fri fra jobben?
 
Ja, takk :) Men di to ukene han utsetter..må jeg ta permisjon i di? Eller kan jeg ta ferie/fri fra jobben?

Nei du kan ta fri/ferie :)
De som jobber offshore er vel de eneste som har lov til å ta perm når de har fri og utsette når de drar på jobb på den måten :)

Med min første studerte jeg og pappaen fikk 40 uker perm som vi drev og delte opp på den måten. Et sant helvete og jeg ringte NAV hver gang jeg måtte fylle inn søknad for å være sikker på at jeg gjorde det riktig :p
 
Er i same situasjon som deg. Kjæresten snakkar om at viss han har permisjon i friperiodane (som visstnok til dels går an) får han vanleg løn når han er på jobb pluss foreldrepengar i friperioden. Men me har ikkje skjønt det fullt ut endå.. ☺
Ja, dette har min mann sagt også.
 
Vi gjorde det sånn med første, han hadde vanlig lønn og fikk lønn fra nav i friperiodene, dermed fikk han dobbelt opp i noen uker :)
 
Back
Topp