Mango...

Turbo_85

Glad i forumet
Ett lite spørsmål fra denne kanten[;)][8D] Eg kjøpte mango i dag... den e veldig god på smak, MEN den e på en måte sprø vist dere skjønner[:)] og sist helg var eg hos sviger å spiste d, og den var helt myk og "slimete"..hehe... altså bedre konsistens syntes eg[:)] Hvilke mango e d som e d?? Den eg kjøpte i dag var helt grønn.... Skal de være røde de som e bløte?? Anyone??[:D][:D]

*Snakkomrarespørsmål*[8D]

Tror den sprø grønne ikke er moden. Hvis du kjøper mango det ikke står spisemoden på, må den modnes litt før du spiser den. Mango skal være myk og litt rødaktig i skallet[:D]

ORIGINAL: Siljemor_82

Tror den sprø grønne ikke er moden. Hvis du kjøper mango det ikke står spisemoden på, må den modnes litt før du spiser den. Mango skal være myk og litt rødaktig i skallet[:D]

Takk[:D] Vet du om den skal være i rom temperatur eller i kjøleskap??

Romtemperatur.

Tror en gylden regel for mango (og avokado også, for den saks skyld) at de er modne når de liksom gir litt etter når man trykker på dem. Men bare litt altså, hvis de er helt myke er de overmodne.

ORIGINAL: Siljemor_82

Jeg pleier å ha mine i kjøleskapet hvis jeg ikke skal spise de samme dagen[;)]

Pleide det jeg også. Men det sto bak på mangodeleren min at de aldri skal i kjøleskap.

Men ikke vet jeg. Blir sikkert mango av dem om de ligger kaldt også [:D][:D][:D]

Back
Topp