Mango sa du...?

Lilla-87

Forumet er livet
Syns å ha lest at noen av barna deres har reagert på mango (masse gulp o.l) Stemmer det?
Har to modne mango liggende og lurte på å prøve, eller om det frarådes.:p

Har kun hørt om det her inne, ikke hørt noe om det før.
Gav mango til T, men husker ikke hvor gammel han var. Ingen reaksjoner da men.

Vesla mi reagerer, men jeg ville forsøkt:-)

Syns å ha lest at noen av barna deres har reagert på mango (masse gulp o.l) Stemmer det?
Har to modne mango liggende og lurte på å prøve, eller om det frarådes.:p

Her blir det masse gulping av mango, men det er bare å teste i vei. De tåler forskjellig til forskjellig tid. Vår jente gulper mye da sp kanskje det kommer lettere opp om det er litt sterkt for magen..det er ihvertfall ikke farlig å teste :-)

Jeg merka at hun gulper MYE av rå mango, men da jeg kokte den og mosa så har det ikke vært noe problem :) Hun ELSKER den mosen jeg kokte med eple og mango! Mageknip er en annen sak da :P Men Jenny er jo ikke plaga med sånt så jeg ville prøvd ;)

Da har vi prøvd.. Mosa banan og mango med håndmikseren, og blanda det med litt risgrøt. Hun virka ikke kjempebegeistra og drakk en del vann når hun fikk det. Blei kanskje for søtt..:p Men ingen reaksjon på det enda.

Da har vi prøvd.. Mosa banan og mango med håndmikseren, og blanda det med litt risgrøt. Hun virka ikke kjempebegeistra og drakk en del vann når hun fikk det. Blei kanskje for søtt..:p Men ingen reaksjon på det enda.
Hermine begynte å gulpe 10 min etter at hun fikk mango i fruktnettet sitt :p

Hermine begynte å gulpe 10 min etter at hun fikk mango i fruktnettet sitt :p
Ohoi!:confused:
Her ser det ut til å gå bra.. Sikkert greit å få det slikkelig most, for det er jo litt trevler i kjøttet. Fikk sikkert mjukna opp mangokjøttet skikkelig når du kokte det.:)
Tror jeg skal lage mer fruktmos og fryse det jeg også. . Eple og mango høres steikgodt ut.:)

Ohoi!:confused:
Her ser det ut til å gå bra.. Sikkert greit å få det slikkelig most, for det er jo litt trevler i kjøttet. Fikk sikkert mjukna opp mangokjøttet skikkelig når du kokte det.:)
Tror jeg skal lage mer fruktmos og fryse det jeg også. . Eple og mango høres steikgodt ut.:)
tror noe av syra forsvinner når det blir kokt, så blir midlere for magen og ikke like mye gulpings!
Eple og mango var så godt at jeg spiste en dose selv jeg! :rolleyes: :p

En ivrig bestemor har gitt Lillebror most banan i dag :) det var det første T fikk også, av samme dama :-p
Smattet ivrig han :-p

En ivrig bestemor har gitt Lillebror most banan i dag :) det var det første T fikk også, av samme dama :p
Smattet ivrig han :p
hehe, eller most banan enn krem!!! ...som de ville gi Hermine i selskap i går :eek:

tror noe av syra forsvinner når det blir kokt, så blir midlere for magen og ikke like mye gulpings!
Eple og mango var så godt at jeg spiste en dose selv jeg! :rolleyes: :p
Ja, det også.:)
Må innrømme at jeg slukte resten av mangoen etter å ha ordna til en smaksprøve til vesla. Mmmm!! :D

hehe, eller most banan enn krem!!! ...som de ville gi Hermine i selskap i går :eek:

Oioi! Da ville jeg satset oå banan ja ;-) er ikke alle som har like mye peiling så det er godt vi følger med når andre passer på :-)

Say What?? Da hadde jeg steilet...
Ja jeg blei så irritert, både på mamma og søstra mi som sa at "hadde hun ikke hatt melkeallergi kunne hun fått smake litt av kremen på kaka" :eek: :mad: Jeg sa at NEI det kunne hun IKKE ha fått, og at jeg faktisk er litt glad hun har allergi slik at de ikke han fore henne med alskens søppel! Greit at de fora ungene sine med søtsaker fra de begynte med grøt men det skal IKKE min unge ha! o_O Allergi eller ei! Hun skal da sannelig begynne med GRØT og BRØD først! :smiley-angry016

Oioi! Da ville jeg satset oå banan ja ;-) er ikke alle som har like mye peiling så det er godt vi følger med når andre passer på :)
ja, nesten så allergien er "heldig" for den hindrer folk fra å fore henne med søppel som hun ikke skal ha ;)

Ja jeg blei så irritert, både på mamma og søstra mi som sa at "hadde hun ikke hatt melkeallergi kunne hun fått smake litt av kremen på kaka" :eek: :mad: Jeg sa at NEI det kunne hun IKKE ha fått, og at jeg faktisk er litt glad hun har allergi slik at de ikke han fore henne med alskens søppel! Greit at de fora ungene sine med søtsaker fra de begynte med grøt men det skal IKKE min unge ha! o_O Allergi eller ei! Hun skal da sannelig begynne med GRØT og BRØD først! :smiley-angry016
Enig. Jeg foreslo for svigers å la han gnage på tuppen av bananen istedet for å mose (fordi jeg ville valgt det selv), men det turte hun ikke, og det var selvsagt ok!! Så lenge det er skikkelig mat bryr jeg meg ikke så veldig

ja, nesten så allergien er "heldig" for den hindrer folk fra å fore henne med søppel som hun ikke skal ha ;)

Ja det er litt skummelt at folk ikke hører på foreldrene! Jeg trodde min mor kom til å bli slik at hun kunne finne på å gi ditt og datt for hun er så avslappet, men jeg ble positivt overrasket da jeg spurte om et eller annet og hun sa at det turte hun ikke å svare på for det var tross alt nesten 30 år siden hun hadde baby sist og mye var forandret. Men for to uker siden foreslo ei veninne å gi litt vaffler. Hallo! Egg og melk og i det hele tatt mye sukker...nei og nei! De prøver å bli gravide så det er vel ikke så lenge til hun vet slikt selv men likevel..

Ja, det også.:)
Må innrømme at jeg slukte resten av mangoen etter å ha ordna til en smaksprøve til vesla. Mmmm!! :D

Gikk det bra resten av dagen i går? Ingen magevondt?

Gikk det bra resten av dagen i går? Ingen magevondt?
Ho styra litt på ettermiddagen, men tror bare hun var overtrøtt, for hun sov lite på dagen i går. :) Kom en liten knallhard bæsj her ista, så det kan jo være at mangoen var litt hard for magen, men det kunne sikkert vært mange andre ting også. :p Skal nok prøve igjen med mango.

Back
Topp