Mangler 1-2 dager til foreldrepenger??

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Jeg kom nettopp på noe..
Jeg slutter i nåværende jobb 30.august (31 dager i måneden) og begynner på ny jobb 02.september.

Da mangler jeg vel strengt talt 1-2 dager for å ha jobbet de siste 6 mnd?? Med tanke på foreldrepermisjon osv.

Har noen en løsning på dette?? Nå ble jeg skikkelig fortvilet kjenner jeg.

Hvor mye har du jobbet de siste ti mnd før barnet kommer da? :-)

Hvor mye har du jobbet de siste ti mnd før barnet kommer da? :-)
Har vært fast ansatt 60% fra 20.04.15 -30.08.15.

Begynner i 100% fast stilling 02.09.15. Strengt talt 01.sept men sjefen satt meg ikke opp på vakt før 02.sept da det passet best sånn.

Har vært fast ansatt 60% fra 20.04.15 -30.08.15.

Begynner i 100% fast stilling 02.09.15. Strengt talt 01.sept men sjefen satt meg ikke opp på vakt før 02.sept da det passet best sånn.
Foreldrepenger blir beregnet av de siste 10 mnd, og jeg tror du får et gjennomsnitt av de beste 6 av de siste 10 :-)

Foreldrepenger blir beregnet av de siste 10 mnd, og jeg tror du får et gjennomsnitt av de beste 6 av de siste 10 :-)
Åjaa, så det betyr at da er alt greit?
Har jo i jan16 hatt over 6 fulle måneder med inntekt siden jeg har vært i fast jobb siden 20.april med unntak av 2 dager..
Hele mai,juni,juli,okt,nov,des er jo da sikret (=6 mnd).

Mangler 1 dag i august og 1 dag i september bare. :)

Da jeg chattet med NAV om det, fikk jeg beskjed om å jobbe minimum hver 14. dag, så jeg tror du er innafor altså.
For meg kommer de til å regne er gjennomsnitt og siden jeg ikke har fast stilling må jeg levere timelister som viser at jeg har jobbet ofte nok...

Du kan få foreldrepenger hvis du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst 6 av de 10 siste månedene før stønadsperioden begynner. Årsinntekten din må være minst halvparten av grunnbeløpet (G) i folketrygden. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt:

sykepengerforeldrepengersvangerskapspengeromsorgspenger ved sykdom hos barnet eller den som passer barnetpleie- og opplæringspengerdagpenger under arbeidsløshetarbeidsavklaringspenger

Du må ha jobbet 6 av de siste 10 månedene for å kvalifisere for å få foreldrepenger. Beregningen av hvor mye penger du får avhenger av andre ting :)

Back
Topp