manglene barnepasser, + melkeallergi

lillegulli

Glad i forumet
jentene i juni13
Jeg har ei jente som er født mai 2010.
Fikk barnehage plass til henne høsten 2011, men fikk verken den barnehagen jeg ønsket, eller de dagene jeg kunne jobbe, så da takket jeg nei, og gikk hjemme 1 år ekstra med kontantstøtte.

Har fått avslag på barnehage plass iår. Jentungen min blir jo 2 i mai nå, så etter de nye reglene om kontantstøtte, har jeg vel ikke krav på det lengre.

Vi klarer oss overhode ikke økonomisk når vi mister den. Etter kontantstøtten/mannens lønning er utbetalt, sitter vi igjen med - 1000 - + 1500. Dette skal gå til bleie, mat, bensin osv.

Har man krav på noe som helst penger? 
Jeg har kjempe lyst å jobbe, men har ingen til å passe jentungen vår.


ett spm til:
Hun har melkeallergi også. Har gått til spesialister, som har påpeket det, og lagt opp en kosthold plan. Kan man få noe tilbake betalt her? 
Har regnet på det de siste måndene, samt spart på kviteringer, og regnet på at vi kjøper for ca 900-1300 kr ekstra i månden. Dette er etter vi har trukket fra prisen på vanlig vare. 
Er dette noe dere dekker, eller kan få dekket? 
 
Hei!

Regelendring på kontantstøtte gjelder fom 1/8-12.

Når det gjelder barnehageplass så er det kommunen der du bor som har ansvar for det, det kan dessverre ikke NAV hjelpe deg med.

For utgifter knyttet til melkeallergi kan dere søke om grunnstønad. Grunnstønad skal dekke ekstrautgifter som for eksempel dyrt kosthold.
Les mer og lenke til søknadsskjema.

Ha en fin dag :-)
 
Back
Topp