Manglende sexlyst

Synne75

Betatt av forumet
Jeg har hørt at mange får økt sexlyst under svangerskapet, men med meg er det stikk motsatt...Klarer ikke å tenke på det engang [&o] Jeg føler ikke at det er et problem for meg, men jeg synes veldig synd på mannen min da stakkars. Det er bare det at jeg er så forferdelig uopplagt og trøtt hele tiden (er i uke 12 nå) [:o] Så når jeg stuper til sengs om kvelden vil jeg bare zzzzzzove....Flere som har det på samme måten, eller er det meg som er helt rar????

Du er nok ikke rar. Tror det er ganske vanlig å ikke ha sexlyst i første del av svangerskapet. Jeg hadde det akkurat sånn som du. Men tok det nok igjen mot slutten av graviditeten. Da hadde jeg i vert fall sexlyst i massevis....hehehe...

ja sånn har jeg det oxo,tenker ikke på sex en gang,har overhode ikke lyst. tror det er like normalt det som de som får mere lyst.

Nei du er ikke rar,jeg også hadde det slik men fikk lysten tilbake i slutten av svangerskapet,men så mistet jeg den igjen etter fødselen og har enda ikke fått den tilbake,hmm[:(]men dette er sikkert ikke vanlig.Du får lysten tilbake i slutten av svangerskapet[;)]

Er liksom så redd for at mannen min skal tro at det er noe med han. Er jo så glad i han. Jeg har snakka med han om det og jeg vet at han savner litt nærhet...Alikevel så er det alltid et ork om dagen. Men men, får satse på at lysten kommer igjen da [;)] Skjønner faktisk godt at lysten forsvinner etter en fødsel, da har man liksom så mye annet å tenke på som er mye viktigere...he he...

Alt er normalt når det gjelder sexlyst. Men hvis dere vil ha litt nærhet kan dere jo bare kose. Du kan ligge i armkroken hans til du sovner f.eks.

Joda det er viktig med nærhet....Men alikevel så føler jeg meg nesten litt slem, om du skjønner???? Men det går seg nok til etterhvert. Husker ikke om jeg var sånn forrige gang jeg var gravid....For meg er det ikkenoe problem, det eneste er at jeg får dårlig samvittighet [;)]

Joda, skjønner hva du mener. Men det går nok bra skal du se. Mannen din skjønner nok helt sikkert hvorfor.

Jeg skjønner hva du mener,man går og bekymrer seg for hva mannen tenker,men dette er nok noe omtrent alle går igjennom i en graviditet.Og det er ikke så dumt å fortelle din mann også at mangen mister lysten en periode i graviditeten og at dette er helt vanlig,så er jeg sikker på at han forstår.Men som sagt jeg skjønner deg godt,jeg går å bekymrer meg for om jeg gir min samboer for lite nærhet også og hva han tenker. Men du skal se det forandrer seg om noen måneder[:D]Hvor langt er du på vei?

Det er mange som mister sexlysten og det er ikke uvanlig. Fordi om dere ikke har lyst til å ha samleie, kan dere jo f. eks hjelpe han med å lette på "trykket" hvis dere skjønner hva jeg mener.....[;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)][;)] Da hadde han nok blitt storfornøyd....[;)]

godt å høre at andre har samme "problem". synes synd på sambis, men jeg klarer ikke helt å i tenke på det i det hele tatt. det føles ikke riktig.

der tok du ordet ut av munnen på meg,eller fingrene blir det vel....[:D]

kansje det går an å bidra med litt andre metoder??

lykke til.,det går nok fort over skal du se.å jeg tro mannen din sjønner.[;)]

Heldigvis er mannen min veldig forståelsesfull, så jeg har ingen grunn til bekymring. Men alikevel kommer den dårlige samvittigheten snikende. Var litt godt å se at det er flere som har det på samme måten, for jeg trodde liksom "alle" blei helt ville og gale under svangerskapet. He he [:D] [:D] [:D] Det var en av dere som lurte på hvor langt jeg var på vei, og jeg er ikke mer enn 12 uker...

Tusen takk for mange fine svar, dere er veldig gode å ha her inne alle sammen....

Jeg sliter mest med min sinnsyke sexlyst å hannes mangel på den[8D] Så jeg kan nok ikke gi noen gode råd! Hehe[:D]

Hehe.. Jeg synes nesten det er MYE verre jeg.. Stakkar meg som går gravid å ikke får behovene mine tilfredsstilt[8D] Hehe.. Jeg har dessverre en samboer som er livredd for å ødelegge noe, spesielt etter jeg fikk bekkenløsning, da tok det helt av!

Var ikke spesielt interessert i sex de første 3 mnd jeg heller. Jeg var jo så kvalm og trøtt hele tiden og følte meg ikke særlig lekker. Nå som jeg har passert 4 mnd begynner overskuddet og lysten å komme tilbake, men stort sett "gjør vi unna" sex i god tid før leggetid. Når jeg går og legger meg om kvelden er jeg nemlig for trøtt... Men vi forsøker å være flinke til å ha litt spontan sex andre steder enn hjemme i sengen. Gjerne på dagtid i helgene og på ettermiddagene. Selv har jeg et enormt behov for kroppskontakt og kos, og nå for tiden har vi ikke sex like ofte som før men desto mere kos.

Enig med LindaB her. Man må ikke komme i en sånn sirkel at sex kun skal skje på soverommet og når det er leggetid. Er jo en grunn til at man legger seg, man er jo trøtt![:)] Men har man ikke sexlyst, så har man ikke det. Er jo ikke så mye å gjøre med det. Man kan jo selvfølgelig være "snill" og la mannen få sitt ved å bruke glidemiddel, men blir ikke det litt feil også?[&:]
Hehe! Leste om dere som hadde mannfolk uten sexlyst! Stakkars! Hvordan kan det ha seg til? Her i huset er han parat hele tiden! Han har gladelig sex! Men så er jo ikke jeg gravid da.. Hehe![;)]

[:)]Dette svangerskapet gjør at jeg føler meg litt som en kanin(fnis) Gubben kan knapt komme i nærheten av meg,før jeg forsøker å "utnytte"kroppen hans.(Han synes det er fint han da...)Sex blir ikke så veldig spontant når du har store barn,bare vent...Da jeg var gravid med nr,1 hadde vi ikke sex i det hele tatt i svangerskapet.Jeg kastet opp hver gang han rørte meg, og det er ikke særlig romantisk. Vi hadde faktisk ikke sex før jr. var nesten ett år!!!! Vi var alt for slitene begge to! (jr.var syk-veldig syk-hele tiden).Men vi tasser da rundt sammen ennå vi,etter 15 år elsker jeg gubben enda høyere en da vi møttes. Husk: gammel kjærlighet ruster ikke(ved jevnlig understellsbehandling).Det skal bli morsomt å få en liten til-selv om vi kansje må gjennom det samme en gang til.Best å sove\ha sex nå! (gud hvet hva som skjer etter baby blir født!)

Back
Topp